Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik heb dat wel met meer speelgoed; duplo voor leeftijd 2-5. Daar wordt nu pas (6,5) gretig mee gespeeld, gebouwd, gefantaseerd... zelfde met die magneet dingen

vind beide wel nog steeds een aanrader maar voor veel van die vrij spelen/creatieve dingen lijkt de indicatieleeftijd niet altijd helemaal te kloppen (+ het moet vooral ook echt matchen met uw kind, mijn oudste heeft een leidraad nodig, dus heel ander speelgoed)

Met Kerst heeft ze zo'n starters doos van SmartMax gekregen en het enige dat ze daar mee doet is die magnetische ballen rondsmijten zodat ik ze moet gaan oprapen. Dikke pret altijd. Treinsporen zit ik ook eenzaam en alleen te bouwen. Van iemand anders dan een popje gekregen met een fles, een pamper en een potje en daar speelt ze dan wel weer super veel mee. Speelkeukentje idem. Ik doe mijn best om de genderbarrières hier te doorbreken maar mijn dochter wil voorlopig niet meewerken. Maar er is dus hoop dat het nog gaat komen!

Puzzels zijn hier momenteel (+3j) een dikke winner. Momenteel maakt ze er van 30 stukjes. Altijd heel fier als ze af zijn. En ook 5 à 10 min geconcentreerd bezig zijn, met rust voor papa 😉
Ah, fijne tips merci!

Voor die stapelstenen heb ik een alternatief gekocht dat 29 euro kostte, ik haal dat regelmatig wel eens boven maar ik ben toch blij dat ik er geen 180 euro aan heb opgehangen. Da's stevig genoeg om mijn eigen gewicht te dragen (75 kilo), en voor de rest zou ik niet weten waarom ik er meer geld aan zou ophangen dan dat.

ik ben nog op zoek naar leuke ideeen voor cadeaus voor een 2-jarig meisje, moesten jullie er hebben, schiet ze deze kant uit.
Loopfiets, driewieler, stepje doen het ook goed en gaan wel even mee.
Zoon heeft toen mini poets gerief gekregen en dat was ook een hit. Heeft toen veel de keuken en living zitten borstelen. 🤭

Even aansluiten bij de eerdere rants van Mac-B, maar onze dochter gaat welgeteld drie dagen naar school en nu al volgende mededelingen gekregen:

Op maandagavond: "oeps, helemaal vergeten, maar op woensdag kunnen we nog enkele helpende handen gebruiken om eitjes te maken, wie kan zich vrijmaken?"

Nu in de nieuwsbrief: "ja, maandag 24 maart is pedagogische studiedag. Er was een alternatief voorzien bij een andere school, maar da's ondertussen volledig volzet" --> stond nergens op de schoolkalender ofzo

Daarnaast ook geen opvang op woensdagmiddag 19 maart, want er is opleiding.

Ik snap het allemaal wel, maar dat zijn nu toch zaken die al even vastliggen en toch gewoon eerder gecommuniceerd kunnen worden en zichtbaar moeten zijn in de kalender :wallbash:

merci voor de tips. Voor de andere ouders met kinderen van 2-3 jaar vind ik de boeken van Benji Davies heel leuk om te lezen met haar. Ik heb Het Eiland van Opa en De Kleine Walvis en daar leest ze heel graag in. Het zijn ook oprecht mooie boeken met veel kleine dingen in die ze kan zoeken. Bij het eiland van opa kreeg ik de eerste 10 keer zelf de krop in de keel 😅

Verder is Het Grote Taartenboek echt een boek die iedereen met jonge kinderen moet hebben imo. Ik heb er zo al zeker 5 weggegeven aan vrienden, en nu heb ik er zelf gene meer. Die uitgeverij zou mij beter sponsoren.

Diertjes en de speelkeuken doen het hier heel goed, maar ons zoontje van twee is vooral verzot op boekjes. Het Grote Taartenboek ken ik niet. Ik voeg het toe aan het lijstje! Hier is momenteel, net zoals vele andere boekjes van Eric Carle, Van top tot teen een heel groot succes. Ideaal om de dag te beginnen met wat gymnastiek. Coco kan het!, Meneer Tijger wordt wild en Waar is de draak? zijn hier ook heel lang de vaste nog-eentje-voor-het-slapenboekjes geweest. Samen hier is ook een prachtig boek met een mooie boodschap dat hier vaak wordt voorgelezen. En De wolf, de eend en de muis en Hoe komt de Kerstman door de schoorsteen? zijn ook heel grappig, al is hij nog wat te jong om er de humor van in te zin.

Zijn er nog mensen die boekenaanraders hebben?

Even aansluiten bij de eerdere rants van Mac-B, maar onze dochter gaat welgeteld drie dagen naar school en nu al volgende mededelingen gekregen:

Op maandagavond: "oeps, helemaal vergeten, maar op woensdag kunnen we nog enkele helpende handen gebruiken om eitjes te maken, wie kan zich vrijmaken?"

Nu in de nieuwsbrief: "ja, maandag 24 maart is pedagogische studiedag. Er was een alternatief voorzien bij een andere school, maar da's ondertussen volledig volzet" --> stond nergens op de schoolkalender ofzo

Ik snap het allemaal wel, maar dat zijn nu toch zaken die al even vastliggen en toch gewoon eerder gecommuniceerd kunnen worden en zichtbaar moeten zijn in de kalender :wallbash:
Mag ik daaraan toevoegen?

Beste ouders, volgende week is het oudercontact. Maak vanaf morgen een afspraak. Jullie kind krijgt het rapport niet mee zonder jullie aanwezigheid.

Awel ja. Zal ik wel zien dat mijn uren worden aangepast terwijl die datum bij de school waarschijnlijk al even vaststaat. /rant.

Hier ook derde dag school, en volgende woensdag is het al pedagogische studiedag. Wel opvang voorzien, al had ik zelf nu wel al gezorgd dat ik thuis kon zijn nadat ik bij het uitpluizen van de website op een kalender stootte waar die dag al opstond. Maar ja, gezien het gebrek aan communicatie (zie post een tijd terug), ging het merendeel van de ouders daar dus gisteren achterkomen.

Algemeen nogal het gevoel dat iedereen op die school denkt dat de schoolwerking is vastgelegd met algemeen geldende natuurwetten die iedereen maar moet weten.

Kan dat ook niet met het te maken hebben dat er halverwege het jaar wordt ingestapt?
Hier kregen we in't begin van't jaar een papieren brief en een pdf in de app met daarin alle pedagogische studiedagen en oudercontactmomenten. Nadien kwam dat gewoon in de agenda in de app.

Vrij kort voor de studiedagen komt er een herinnering en info over de opvang die dag.

Geen idee hoe nieuwkomers hier die info krijgen maar ik kan me wel inbeelden dat het beperkt blijft tot dat dat laatste en ze zo wat uit de boot vallen. Terwijl je alle data al meteen vanaf de start van het nieuwe jaar weet als je kind op 1 september start.

Kan dat ook niet met het te maken hebben dat er halverwege het jaar wordt ingestapt?
Hier kregen we in't begin van't jaar een papieren brief en een pdf in de app met daarin alle pedagogische studiedagen en oudercontactmomenten. Nadien kwam dat gewoon in de agenda in de app.

Vrij kort voor de studiedagen komt er een herinnering en info over de opvang die dag.

Geen idee hoe nieuwkomers hier die info krijgen maar ik kan me wel inbeelden dat het beperkt blijft tot dat dat laatste en ze zo wat uit de boot vallen. Terwijl je alle data al meteen vanaf de start van het nieuwe jaar weet als je kind op 1 september start.
Ja, dat zal wel meespelen natuurlijk. Maar anderzijds, elk jaar zijn die er toch ook, en als het je eerste kind is (in die school) is het wel leuk als je niet alles last-minute te weten komt.

Nu, ik heb momenteel (we zijn ook maar 2.5 schooldagen verder) niet te klagen verder hoor. De kleuterjuf van mijn dochter is zelf nog maar net begonnen dus je ziet wel dat die hard haar best doet.

Nee hier was het echt wel gewoon de directie die het vergeten aankondigen was, de agenda voor het jaar etc hadden we wel gekregen. Soit, we zullen het wel geregeld krijgen, maar 't is gewoon ambetant dat je mag gaan zoeken hoe en wat last minute.

Gelukkig zijn zowel mijn ouders als die van mijn vrouw gepensioneerd, dus we mogen content zijn met dat vangnet.

Diertjes en de speelkeuken doen het hier heel goed, maar ons zoontje van twee is vooral verzot op boekjes. Het Grote Taartenboek ken ik niet. Ik voeg het toe aan het lijstje! Hier is momenteel, net zoals vele andere boekjes van Eric Carle, Van top tot teen een heel groot succes. Ideaal om de dag te beginnen met wat gymnastiek. Coco kan het!, Meneer Tijger wordt wild en Waar is de draak? zijn hier ook heel lang de vaste nog-eentje-voor-het-slapenboekjes geweest. Samen hier is ook een prachtig boek met een mooie boodschap dat hier vaak wordt voorgelezen. En De wolf, de eend en de muis en Hoe komt de Kerstman door de schoorsteen? zijn ook heel grappig, al is hij nog wat te jong om er de humor van in te zin.

Zijn er nog mensen die boekenaanraders hebben?
Ik heb een lijst van 150 boeken per thema (rouwen, verdriet, jezelf zijn, emoties, vluchtelingen, …) en per leeftijdscategorie gemaakt, deels op basis van wat Thomas More onlangs heeft uitgebracht (link) en deels op basis van boeken die ik zelf nuttig vind voor mijn kind. Beetje groot om hier te delen maar indien iemand interesse heeft, laat maar weten.

Vanmorgen moest de dochter naar school. Ze had overgegeven, zei dat ze zich niet lekker voelde en pijn aan de buik had met een hoop gezeur. Mijn vrouw dan mijn ouders gebeld of ze de hele dag bij hun kon blijven. Dus komen aan bij mijn ouders zegt ze "mopje" met een hoop gelach erbij. Toen wel weer brullen omdat ze toch naar school moest :laugh: .

Bijna even grappig als de psycho hier die op haar 3y alle tulpen bloemblaadjes plukt en komt zeggen 'ik heb je grote bloemen geplukt omdat ik je ongelukkige gezicht grappig vind'. Ja, hilarisch :hakkuh:

Een gemiste kans @Mr.Anderson !
Dat is iets anders dan de Rainbow 6 waarmee ik opgegroeid ben.

Productspecificaties:
Gender - Unisex

Ook wel straf dat ze erin geslaagd zijn om unisex blokken te maken. Die dat wij hadden waren girls only.

Ik heb een lijst van 150 boeken per thema (rouwen, verdriet, jezelf zijn, emoties, vluchtelingen, …) en per leeftijdscategorie gemaakt, deels op basis van wat Thomas More onlangs heeft uitgebracht (link) en deels op basis van boeken die ik zelf nuttig vind voor mijn kind. Beetje groot om hier te delen maar indien iemand interesse heeft, laat maar weten.
fijne lijst aan boeken, merci!! Ik heb mijn lijstje met mogelijke verjaardagscadeaus weer flink kunnen aanvullen.

Graag! Het Grote Taartenboek is alvast goed bevonden.

Terug
Bovenaan