Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vanaf welke leeftijd zijn jullie overgeschakeld op een groter bedje?
Mijn dochter is nu 2j 9 maand en ik denk eigenlijk dat ze er wel klaar voor is (en al zeker omdat ik het haar beloofd heb gisteren bij het in bed steken :/)
De onze is op 2 jaar overgestapt naar een peuterbed naast ons bed.
En op 2j5 maanden naar een gewoon bed.
Vooral omdat dat reeds in haar kamer stond (gebruikte we als logeerbed) en ik geen zin had om het te demonteren en geen plek om te stokeren.
Ze zei ook dat het haar bed was.
De moment van wisselen was na onze vakantie. Daar was niet altijd een reisbedje dus sliep ze soms in een groot bed en dat viel mee.

Ze is er enkele keren uitgevallen maar met extra hekjes lukt dat nu heel goed

hier zijn we ook bezig aan een sterke 3 weken.
Beide meisjes een dubbele oorontsteking
> antibiotica dus maag om zeep
Buikgriep ging rond in de creche, aansluitend op hun diarree van de antibiotica
Ik ook 3 dagen geveld, maar echt.. ik kan me niet herinneren dat ik zo ziek geweest ben, aquarius en slapen
Op mijn derde dag gebeld door de creche: kom ze maar halen, te veel diarree.
mogelijks gewoon nóg is buikgriep.

Koortserig dus urinestalen voor urinewegeninfecties > een niks, de andere toch wat witte bloedlichaampjes dus op te volgen.

Mijn vrouw keelpijn dus die ook een infectie

Koorts blijft aanhouden, terug oortjes grijpen.. > dokter check, één met weer een dubbele oorontsteking
Terug antibiotica
2 dagen later grijpt de ander naar haar oortje > dokter check, enkele oorontsteking dus nog een paar dagen afwachten of ze het kan afvechten.

Al die diarree zorgt ook gewoon voor vleeswonden op hun billen.
Proberen er lucht aan te laten komen maar naakte baby met diarree is echt wel miserie.. maar we proberen.

De doktersbezoeken waren dus de afgelopen anderhalve week voor ons gezin:
Woensdag voor mij
Vrijdag voor N, omdat ze zoeen diarree had - blijven doen wat we doen.
Zaterdag - Koorts omhoog, dus staaltjes en oortjes check. - niks te zien..
Dinsdag - M koorts, toch dubbele oorontsteking
Woensdag - mijn vrouw voor haar keel
Donderdag - N koorts, enkele oorontsteking zo blijkt
Vrijdag. - checkup voor het weekend van M..

Dus voor de billen:
Inotyol, daktazin, een huis gemaakt cremeke van den apotheek, flamazine => niks lijkt te helpen.
Da's echt tot bloedens toe.. als er iemand daar raad me weet horen we het graag.
foto van slechte billen..

Voor de diaree
Enterol poeder, protectis druppeltjes, ores oplossing tegen uitdroging en nog traza of tazanogwat poederke dat straffer is als enterol.

Nog is een kuur antibiotica voor de een.

4x per dag neusjes spoelen wat ze uiteraard niet leuk vinden.

Koortsen daarboven dus uiteraard Perdolan sup, perdolan vloeibaar en nurofen vloeibaar.

één van de 2 huilt precies non stop.
Tot voor die 3 weken sliepen ze echt wel cava, nog wel een fles maar dat was geven en slapen.
Nu elk uur wakker om ze terug in slaap te sussen..
Ze zijn 7,5 maand.. is dat extreme scheidingsangst? want ik lag met mijn hoofd op 30cm van haar te slapen, maar ze riep precies minder toen ik ze bij mij in bed had gepakt.
Vraag eens aan de apotheker of hij bij zijn bereiding 10 procent levertraanolie heeft gedaan.

En voor de rest: reinigen met iets zacht zoals Uriage Liniment, reinigen zonder afspoelen. De huid is echt kapot en in zo'n gevallen is (zoals hierboven gezegd) een Cicaplast creme van gelijk welk merk zeker eens te proberen.

Net als je denkt dat het al erg genoeg is wanneer de jongste om 4:30-5:00 wakker is... Onze oudste dochter wordt nu rond 4:00 wakker en wil aan de dag beginnen :wtf: :crazy:

Echt waar, kill me

Laatst bewerkt:
Vanaf welke leeftijd zijn jullie overgeschakeld op een groter bedje?
Mijn dochter is nu 2j 9 maand en ik denk eigenlijk dat ze er wel klaar voor is (en al zeker omdat ik het haar beloofd heb gisteren bij het in bed steken :/)

Vanaf 1j6m hier. Zag het nut niet in van een tussenbedje, zeker omdat je dan wat comfortabel een boekje kunt lezen bij het slapengaan.

Is dan een king size bed geworden als de 2e vanaf 1j6m er ook is gaan bij liggen. Ze slapen sindsdien altijd met 2 op datzelfde bed.

Als de derde zo oud is dacht ik er een derde bed tegen te schuiven om zo 1 monster bed van 2,7m breed te creëren :P.

Vraag eens aan de apotheker of hij bij zijn bereiding 10 procent levertraanolie heeft gedaan.

En voor de rest: reinigen met iets zacht zoals Uriage Liniment, reinigen zonder afspoelen. De huid is echt kapot en in zo'n gevallen is (zoals hierboven gezegd) een Cicaplast creme van gelijk welk merk zeker eens te proberen.
Er zit inderdaad levertraan in de bereiding.
We zijn overgeschakeld naar liniment om te reinigen (dwaas eigenlijk, we hadden dat gewoon in huis maar eigenlijk enkel gebruikt in de eerste 2 weken na hun geboorte..)
Van de vroedvrouw ook nog de tip gekregen om een uitdroogspray te gebruiken.

Dus we lijken nu wel ergens te komen.. wat afhankelijk van de situatie is het
uitdroogspray, drogen met haardroger, creme van de apotheek / inotyol /2nd skin voor de nacht.

Ze herstellen dus wel, hopelijk morgen gewoon goed.. en dan hopen dat ze do/vr is niks oppikken in de creche voor de verandering.

Sinds gisteren hebben we een Disney+-abo, wat zijn de aanraders/slechte series voor een bijna 3-jarige? Van Bluey hebben we al een aflevering bekeken. (Om daarna naar Ridder Muis te kijken, gratis, op VRT Max.🙈)

Dochterlief heeft gisteren weer buisjes gekregen en is hééél flink geweest in het ziekenhuis. Was een beloning voor haar (en ook een beetje voor mama en papa). Ondanks het goede nieuws van vorig jaar, zijn we terug bij af, maar weten we nu wel beter waar we aan toe zijn. Nog wat testen laten doen, hoe het gehoorverlies invloed heeft op haar en of een hoorapparaat hierbij zou kunnen helpen.

Sinds gisteren hebben we een Disney+-abo, wat zijn de aanraders/slechte series voor een bijna 3-jarige? Van Bluey hebben we al een aflevering bekeken. (Om daarna naar Ridder Muis te kijken, gratis, op VRT Max.🙈)

Dochterlief heeft gisteren weer buisjes gekregen en is hééél flink geweest in het ziekenhuis. Was een beloning voor haar (en ook een beetje voor mama en papa). Ondanks het goede nieuws van vorig jaar, zijn we terug bij af, maar weten we nu wel beter waar we aan toe zijn. Nog wat testen laten doen, hoe het gehoorverlies invloed heeft op haar en of een hoorapparaat hierbij zou kunnen helpen.
Hier kijkt mijn jongste dochter veel Peppa Pig, Jake en de nooitgedachtenpiraten, Pyamahelden , Leeuwenwacht en babydingen ( ik weet niet hoe dat noemt, is met een bus enzo, ze noemt het babydingen :lol:)

Ja Bluey inderdaad, Peppa Pig, en Micky Mouse Clubhouse.

Hier kijkt mijn jongste dochter veel Peppa Pig, Jake en de nooitgedachtenpiraten, Pyamahelden , Leeuwenwacht en babydingen ( ik weet niet hoe dat noemt, is met een bus enzo, ze noemt het babydingen :laugh:)
De wielen van de bus gaan rond en rond? :biglaugh: Das hier ook bij de favorieten. Maar ook samson en marie, maya en bumba.

Onze jongste heeft deze week echt een grote sprong gemaakt. Naar voren kruipen/sluipen, zwaaien en klappen in haar handjes en gewoon in't algemeen zeer interactief :love:

Nu nog doorslapen :scream:

Vandaag dan maar eens op haar fietsje naar het dagkamp in plaats van achterop.

Nog nooit zo blij aangekomen daar. Zal wel weer wat zelfvertrouwen geven.

Hier waren ze alle drie ook zot van die oude Disney shorts met Mickey, Donald, Pluto enz en ook de Silly Symphonies.
Babes in the Woods of de twee met de drie biggetjes hebben hier ontelbaar veel keren op gestaan.

De originele star wars films, ge kunt daar nooit vroeg genoeg mee beginnen.

Hier kreeg ik ze niet Disney verslaafd, Netflix blijft hier met gabbys doll house en de magische schoolbus als favoriet voor de bijna 4 jarige.

De andere 3 hebben YouTube en bloggers ontdekt. Ergens in de opvoeding heb ik toch een bocht gemist.

Terug
Bovenaan