Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Dik uur later was nummer 3 er.
Aangezien m'n vriendin ineens een sterilisatie had gevraag, heb ik nog langer met de dochter samen kunnen zitten. Wederom super zalig. Daar ook ons liedje aan over gehouden.
Dat hoor je niet vaak dat een vrouw kiest voor sterilisatie. Respect voor zo'n keuze, al zou ik het zelf niet kunnen kiezen, denk ik.

Hier totaal niet die ervaring, misschien 1 of 2x een rare blik maar nergens afschuw, commentaar, bekijken alsof ik een circusact was,...

Maar ik droeg fantastisch discrete borstvoedingskledij, in het beste geval vanuit de juiste hoek was er toch anderhalve seconde een blote tepel te zien. En ik heb ook op allerlei publieke plaatsen gevoed zoals de wachtzaal bij de pediater, een park,...

Als je met zo een doek over jullie voedt (als je dat bedoelt met bedekt) dan trek je idd net meer de aandacht is mijn indruk.

@Put_met_keren kan je nergens op de opvang gaan voeden? Zelf nooit gedaan omdat ze tegen dan al gestopt was met bv, maar bij ons kregen de mama's een apart lokaaltje om live te voeden.
Hier hebben we ook nooit lastige momenten gehad. Het "lastigste" was als mensen naar baby'tje willen komen kijken terwijl die aan het eten is. Dan beseffen ze dat ineens en is het wat Awkward. Maar is eerder grappig eigenlijk.

Absoluut niet aan de orde, maar ik heb op materniteit al gelijk gezegd dat mocht er een 2de komen, ik ambulant zou gaan, dus na 24u terug naar huis maar met een vroedvrouw die dagelijks langs komt.
hier is de tweede zo verlopen. Was zalig :).

Ivm BV: gisteren 2 maal een borstvoeding zien geven, altijd goed dat dit steeds meer in het openbaar kan. Was wel op een activiteit (boekenkaftdag) waar ik naar jaarlijkse gewoonte de enige man was :(.

Op die boekenkaftdag was er naar jaarlijkse gewoonte een mogelijkheid om bruinkaftpapier te laten versieren door illustratoren. Zoon wou heel graag de skyline van New York ("of iets met hoge gebouwen") en een tekening geinspireerd op Wout Van Aert. Hadden 1 uur gewacht bij een van de illustratoren toen bleek dat ze dit jaar enkel dieren tekende (vorig jaar nog alles). Zag de tranen in de ogen van de zoon (hij was al moe na 1,5 uur basket) en dan zelf nog maar elders, opnieuw een uur, in de rij gestaan om bij een andere illustrator zijn tekeningen te krijgen... Nooit geweten dat boeken kaften zo vermoeiend was.

Dat hoor je niet vaak dat een vrouw kiest voor sterilisatie. Respect voor zo'n keuze, al zou ik het zelf niet kunnen kiezen, denk ik.
Wordt tegenwoordig vaak geweigerd, tenzij ze idd al "daar moeten zijn".
Ik had het ook gevraagd en de gynaecoloog zei me dat het beleid van het ziekenhuis dat niet toe staat als het puur om anticonceptie gaat wegens een te zware ingreep terwijl er zoveel andere anticonceptie mogelijk is.
Verklaart ineens de reden waarom je er nauwelijks iets over hoort.

Absoluut niet aan de orde, maar ik heb op materniteit al gelijk gezegd dat mocht er een 2de komen, ik ambulant zou gaan, dus na 24u terug naar huis maar met een vroedvrouw die dagelijks langs komt.

Hier dus voor de tweede ook zo en ik zou het zo aanraden! Om 12 uur bevallen, om 16 uur naar huis. Mijn zoontje gewoon zelf kunnen ophalen op weg naar huis. Ik had ook veel minder last van de babyblues, zou het zo opnieuw doen.

Hier dus voor de tweede ook zo en ik zou het zo aanraden! Om 12 uur bevallen, om 16 uur naar huis. Mijn zoontje gewoon zelf kunnen ophalen op weg naar huis. Ik had ook veel minder last van de babyblues, zou het zo opnieuw doen.
Ik heb na 24u zware weeën een spoedkeizersnede gehad en ben anderhalve dag vroeger naar huis gegaan omdat ik gek werd van het continue bemoeien en in-en-uit lopen van het personeel. Ik had 1 gouden verpleegster die de nacht deed, al de rest kon ik missen als de pest. Gelukkig dat ik boven verwachting mobiel was en dus relatief snel kon ontsnappen. 🙏

Nummer 3 was niet echt gepland. Ik was aan het bekijken toen bleek dat ze al zwanger was.
Toen heeft ze gezegd: als alles toch open ligt, laat ik het ineens doen. Gyneacoloog vond dat geen probleem.
Ik ben nog aan't overwegen om het ook te doen.

Mijn madam gooit gewoon om het even waar een bol bloot om voeding te geven hoor, no fucks given en zo hoort het ook.
Ik heb ook echt de indruk dat het op die manier het vlotst gaat. Afdekken met een doek trekt volgens mij nieuwsgierige blikken aan. "Wat is die daar aan het doen?"

Met borstvoedingskledij is dat ook gewoon makkelijk he, daar is mss 2s echt een blote borst te zien...

Ik heb geen vijf keer borstvoeding in het openbaar gegeven, voelde me daar niet goed bij en had geen borstvoedingskledij gekocht. We zijn de eerste maanden dat ze thuis was ook niet veel buiten geweest met ons spook. Bang voor corona, rsv en andere beestjes. Wel speciale situatie natuurlijk.

Ik heb geen vijf keer borstvoeding in het openbaar gegeven, voelde me daar niet goed bij en had geen borstvoedingskledij gekocht. We zijn de eerste maanden dat ze thuis was ook niet veel buiten geweest met ons spook. Bang voor corona, rsv en andere beestjes. Wel speciale situatie natuurlijk.
Daar is natuurlijk ook niks mis mee...

Mijn madam gooit gewoon om het even waar een bol bloot om voeding te geven hoor, no fucks given en zo hoort het ook.
Hier ook.
Wat een gemis dat de dochter nu niet meer wilt.
Op een dag was het gedaan, toch meer dan 14 maanden volgehouden (de dochter dan, de mama wou gerust nog langer).

Hier in het ziekenhuis verliep dat dan weer totaal anders!
Was wel spoedkeizersnede hier. Maar ze hameren hier op 1u lichaamscontact gelijk na de geboorte. Dus toen de dochter weg werd gehaald om haar te controleren etc, bleef de papa bij mij maar enkele minuten later werd ze heel kort efkes op mij gelegd en dan gelijk samen met de papa afgevoerd naar mijn kamer. Daar werd hij gevraagd het huid-op-huidcontact te verzorgen terwijl de gyn mij "afwerkte". Hij vindt dat 1 van zijn meest gekoesterde ervaringen in zijn leven, dat hij het eerste echte contact had met zijn dochter, weg van alle drukte en gedoe.
25 minuten later kwam ik dan op de kamer en was het uit met de pret, dan loopt daar weer een vroedvrouw rond die de baby gelijk op mij legde, de borstvoeding wou begeleiden,...

Bij ons (gewone keizersnede op 37 weken) hebben ze die direct op de mama gelegd en direct geholpen met aan de borst te leggen.
Ze hebben haar er enkel afgehaald voor mij de navel (die uiteraard al was geknipt ) door te knippen en om te wegen/proper maken.
Erna de hele tijd bij de mama tot we uit de Ok waren, dan moest ze even ergens heen en dan ben ik mee geweest met de dochter.
20 min later terug bij de mama en terug huid op huid.
Enige "slechte" was eigelijk dat de verschillende zorgkundige een andere kijk hebben.
Denk dat er 1 was waar we geen klik mee hadden en 2 waar we een super klik mee hadden.
De rest was wel ok.

Meeste hebben we gehad aan Dr Stevens van ZNA Middelheim
Lactatiedeskundige, super goeie pediater.
ik raad iedereen die problemen ondervindt tijdens het borstvoeding geven die aan!

Dat vond ik ook het rotste, iedereen een andere visie. Wij zijn op drie afdelingen geweest, dochter op NICU, ik op een afdeling en dan dochter op N* in een ander ziekenhuis. Overal ging het anders, en dan komt K&G er nog eens bij die nog een andere mening hebben soms.

Delen van artikels is niet toegestaan
Zonet in de het gemeentema'h'azine bij overlijdens een zeker Nour geboren in 2015 zien staan.

Nu ik zelf een dochter heb, was ik toch wel even nerveus. 't Moet uwe kleine maar eens zijn.

Enige "slechte" was eigelijk dat de verschillende zorgkundige een andere kijk hebben.
Denk dat er 1 was waar we geen klik mee hadden en 2 waar we een super klik mee hadden.
De rest was wel ok.
Ah in Aalst was het hetzelfde.
4 verschillende verpleegsters gezien. 2 gedurende de dag en 2 tijdens de nacht. Allemaal keken ze er anders naar. Geen enkel vermelde iets van formule de eerste dagen tot de borstvoeding op gang kwam, want wat bleek? Onze dochter was gans de tijd aan het wenen omdat het tot de 31de dag(!) duurde alvorens mijn vrouw genoeg melk produceerde. Maar als we vroegen om formule waren ze allemaal van: "ah ma neen, dat is niet nodig" :wallbash:

Om nog maar te zwijgen van het inwikkelen en de eerste nachten.
We vragen aan de jonge verpleegsters tijdens de dag hoe het moet. Ze tonen ons dit rap en zijn weer weg. Dit lukt natuurlijk niet en krijgen het pas onder knie als we een vroedvrouw hebben die bij ons thuis de tijd neemt, een maand later. Uiteraard heeft ons dochter geen goesting meer.
De nachten dan ... echt waar, ze waren duidelijk ambetant dat we hen twee tot drie maal belden voor hulp tijdens de nacht. Wederom, te weinig melk tot eindelijk de derde nacht een verpleegster ons formule gaf en een pompmachine voor tijdens de dag.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zonet in de het gemeentema'h'azine bij overlijdens een zeker Nour geboren in 2015 bij de overlijdens zien staan.

Nu ik zelf een dochter heb, was ik toch wel even nerveus. 't Moet uwe kleine maar eens zijn.
Bij ons is ook zoiets "engs". Een kindje van 11 die ook aan een hersentumor is overleden in 2021, heeft dezelfde voor- en achternaam als onze dochter (alleen anders geschreven). En dat kindje haar moeder is patiënt bij mijn vrouw. Krijg je ook even kriebels van.

Zonet in de het gemeentema'h'azine bij overlijdens een zeker Nour geboren in 2015 bij de overlijdens zien staan.

Hier ook altijd dat ongemakkelijk gevoel als ik zo'n dingen hoor. De ex-baas van mijn vrouw is zijn dochter verloren aan een hersentumor, en als je erop let (wat je als je zelf een kind hebt begint te doen) zijn er nog zo wel verhalen uit de brede omgeving.

@Visenya @Coolguy hoe is het met de "potjes training" bij jullie spook?

Hier is ze enkele weken de interesse verloren. Vandaag terug plots van zelf haar pamper willen afdoen, op potje gaan zitten en geplast 💁‍♂️
Het potje is voor 't moment een stoel om met de blote billen boekjes op de lezen. 🤷‍♀️

Zijn deze week op vakantie, het potje is mee, maar bewust niet in het zicht gezet. Ze heeft de ganse tijd geen aanstalten gemaakt om haar pamper uit te doen. Tot ik twee uur geleden, toen ze vroeg waar papa was, zei dat hij op het grotemensenpotje zat, het ineens alle hens aan dek was om de pamper uit te doen en ik in zeven haasten dat potje moest bovenhalen. Maar nog geen plasje op het potje.

Heb wel de indruk dat ze begint te voelen wanneer ze moet plassen - Vorig weekend vroeg ze drie keer kort na elkaar om op het potje te mogen, de eerste keer zag ik dat ze meteen nadat ze een nieuwe pamper aan had al een plasje had gedaan, de tweede keer was ik te traag en was het plasje in haar pamper en de derde keer is ze van het potje 'ontsnapt', en met blote billen in haar kartonnen doos gekropen. Ze heeft daar geen vijf minuten ingezeten, maar daar had madame haar plasje gedaan. Eerste accidentje was ook een feit. 🙈

Terug
Bovenaan