Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Die klassen worden regelmatig door elkaar gehaald omwille van de klasdynamiek en het in balans brengen van de niveauverschillen. Dat is voor die leerkrachten nooit een gemakkelijke oefening, want regelmatig worden vriendengroepen uit elkaar getrokken omdat die te sterk aan elkaar hangen en dat is nefast. Morgen weten we normaal bij wie de dochter volgend jaar gaat zitten. Vooral benieuwd naast wie ze zit. Wellicht niet naast de beste vriendin, want dan gaat er niet veel worden opgelet.
Dat is nu toch echt niet belangrijk en verandert om de zoveel weken 😅

Hier op school wordt ook wel eens aan de boom geschud en kinderen uit mekaar gehaald het jaar erna en klassen gemixed. Ik ben er ook niet zo'n voorstander van, maar vaak heeft het ook te maken met zaken die ook moeilijker liggen (groepsdynamiek die de verkeerde kant opgaat, pestgroepje die zich begint te nestelen, té goede vriendjes kan soms ook negatieve invloed hebben en etc.)

Hier weten we zelfs pas eind augustus elk schooljaar bij een welkom moment welke leerkracht en welke klas, aangezien ze niet willen dat die dingen in de zomer een eigen leven gaan leiden.

Laatst bewerkt:
Klassen werden hier ook al sinds de kleuterklas elk jaar door elkaar gegooid.
Gevolg is dat zoonlief twee heel goede vriendjes heeft die al 2 jaar niet meer bij hem in de klas zitten maar tijdens de speeltijd zoeken ze elkaar nog steeds op en ze nodigen elkaar elk jaar uit voor de verjaardagsfeestjes.
Dat vind ik dan ook wel mooi dat op zo jonge leeftijd toch al van die langdurige vriendschappen kunnen ontstaan.

Vanaf de lagere school houden ze hier ook rekening met de godsdienst voorkeur om de klassen samen te stellen.

Hoezo? Zodat religieus gelijkgezinde kinderen bij elkaar zitten?
Of krijgen verschillende klassen een verschillend lessenpakket qua godsdienst?
Ik denk dat wanneer het godsdienst is de klas in groepjes verdeeld wordt zodat iedereen zijn eigen keuze kan volgen. En dat er zodus van elke groep een paar kindjes per klas bij elkaar zitten.
Denk ik. De juf zei gewoon dat ze er rekening mee moeten houden, ik heb niet gevraagd waarom.

Wat het spelen met de kinderen betreft: ik probeer daar af en toe wel tijd voor te maken. Vooral omdat ik ervaar dat de tijd zo snel gaat, te snel als je het mij vraagt. Met 2 full-time werken en zelf verschillende sporten en hobby's beoefenen laat soms nog weinig ruimte over. Het huishouden moet dagelijks ook gebeuren. Tijd om te spelen is er meestal niet en ik probeer dat actief in te plannen.

Mijn zoon heeft zo'n grote coole geweer van Nerf. Ik ben naar de winkel gereden om er ene te kopen voor mezelf en mijn dochter. Samen met veiligheidsbrillen en maskers.

Vorige week had ik 2 avonden ingepland waarbij ik de tuin ombouwde tot een groot speelveld met tal van obstakels en een basiskamp. We speelden in teams of apart. Deathmatch en capture the flag. Vuile kleren aan en gaan. 't Was de max.

Het wordt dan nog eens tijd om een Hot Wheels track te maken doorheen den hof.

Zeer herkenbaar. Ik heb goeie walki talkis gekocht voor mijn oudste zijn verjaardag (10j) zo kan hij praten en afspreken met zijn klasmaatjes voor te gaan fietsen enz. Maar die hebben ook een headset. De oudste en jongste samen met hun nerf geweren zijn constant mij nu ah zoeken en de kamers clearen.

Heb al een lichte flashbang gevonden die ik wil gebruiken op hun :). En nu op zoek naar kinder mvg zodat ze ook ‘s nachts kunnen kijken

Ik denk dat wanneer het godsdienst is de klas in groepjes verdeeld wordt zodat iedereen zijn eigen keuze kan volgen. En dat er zodus van elke groep een paar kindjes per klas bij elkaar zitten.
Denk ik. De juf zei gewoon dat ze er rekening mee moeten houden, ik heb niet gevraagd waarom.
lijkt me gewoon dat ze de klassen per religie doen zodat ze op hetzelfde moment bvb alle kinderen die islam volgen samen kunnen zetten en de uren religie efficient kunnen inzetten.

Gisteren oudercontact gehad. Bij de dochter had ik geen vragen en de leerkracht had geen woorden, dus dat was rap gedaan. Totaal nutteloos dat je moet op voorhand inschrijven, nog voor je het resultaat weet. Dochter heeft, op 1 keer na elk semester altijd al een resultaat gehad dat binnen een marge van 2,4% zit, dus enorm stabiel.

Bij de zoon wél redelijk wat gebabbeld en trots dat de zoon durfde kritiek geven op de werking van de leerlingenraad. Ook trots op het commentaar, dat zegt véél meer dan de punten op zich: "X, jij bent het type leerling die ervoor kan zorgen dat het werkgeluk bij de leraar stijgt. Je hebt een eigen mening en weet die steeds op een aparte manier te verwoorden met oprechtheid op kop. Jouw zoektocht naar de juiste studiehouding bezorgde jou wellicht de meeste kopzorgen, maar de lange en lastige weg heb je bewust gewandeld. Je moest en zou de top bereiken, maar je was niet alleen. Er waren mensen die aan de zijlijn klaarstonden om je aan te moedigen en je te helpen. Nu sta je aan de top. Kijk eens naar beneden van waar je komt. Ook al was het af en toe eens lastig, je hebt bijzonder veel geleerd. Zie hoe mooi het uitzicht is: schitterende resultaten en een X die zo gegroeid is op vlak van planning, timing en studieaanpak. "

(vooral die 2e zin is leuk :)).

Hier is de verdeling ook goed, de beste vriendjes zitten samen.

Alleen 2 vriendinnekes die van school veranderen :headshake: Eentje kent hij al van bij de onthaalmoeder, dus letterlijk quasi heel zijnleven. En da's nog een wijze kleine ook.

Oudercontact was een tijd geleden al, en was eigenlijk helemaal top. Speelt goed mee, werkt goed mee in de klas, kan goed samenwerken, ...

Terug
Bovenaan