Toetsenbord en muis voor productiviteit

Nada

Member
Wil graag een deftige muis en toetsenbord aankopen voor mijn IT job thuis. Mijn oog valt op de Logitech MX Keys S keyboard Combo met de MX Master 3s muis.

Hoe belangrijk is de lockaliteit van een een toetsenbord? Als ik voor een Portugese versie ga, is het ferm goedkoper. Verschilt dat sterk? Ik neem aan dat de standaard optie een Azerty van Frankrijk of Qwerty van VS is.
 
Een toetsenbord met een specifieke taal, zal meestal niet zo extreem hard schillen van een andere qua alfabet (zolang ge natuurlijk niet naar Russisch of Chinees gaat, aangezien die een totaal ander schrift gebruiken). Het enige wat je dan hebt zijn de speciale tekentjes die wel of niet aanwezig gaan zijn. Mijn toetsenbord is US-layout en heeft bijv. geen (é,è, of ç) onder de cijfers. Als ge veel in het Frans of zelfs nl typt kan dat ambetant zijn (of ge moet de alt-codes van buiten leren).

de layout kan je ook gemakkelijk googlen he.
Als ik dat doe voor portugees met uw merk/type, dan krijg ik onderstaand toetsenbord.
mx-keys-s-keyboard-top-view-pale-grey-ptg.png


Uw 6 knoppen (insert, home, page up, del, end en page down zijn in het portugees, maar dat lijkt me nu niet direct onoverkomelijk. Rechts van P en L heb je wel wat rare tekens.

bijv. een duits toetsenbord ziet er wel al een serieus anders uit:

71e1k7j1VpL._AC_SL1500_.jpg



Op deze pagina kan je zelf de taal veranderen en dan kan je zien wat de verschillen zijn en of dit te doen is voor je: https://www.logitech.com/en-eu/products/keyboards/mx-keys-s.html
 
Ik heb een MX Keys S en een Master 3 (non s). De S versies hebben een Bolt ontvanger, de non-s een unify ontvanger. Die 1e is beter beveiligd tegen wireless keystroke snooping en zo... Voor een thuissituatie niet essentieel, tenzij je voor defensie werkt... Koop wel best OF 2 S OF 2 non-s modellen of je zit met 2 ontvangers, of bluetooth. Ik wissen vaak tussen PC en Mac en dit is echt ideaal voor mij, ik ben er heel tevreden van.

Er zit HEEL veel verschil tussen QWERTY's. Ik gebruik al jaar en dag een US English layout, maar ik heb ooit per ongeluk een duits keyb besteld en die gebruik QWERTZ zoals de afbeelding die Tonerider postte, daar had ik over gelezen. Onbruikbaar. US en UK English heeft een andere return, de US is een grote L-vormige, de UK een kleine platte. Ook tekens zoals accenten en zo staan vaak elders en dat is echt rottig als je elke keer als je op een andere layout komt moet zitten zoeken. Een AZERTY BE lukt nog wel sporadisch, maar om daar nog een 3e of 4e taal bij te nemen, daar is mijn hoofd te klein voor...
 
Terug
Bovenaan