Tips na ongeluk

firefox_7sNP74696k.png

van de website van antwerpen

@Mulan jou foto is een attest. Dit krijgt iedereen standaard na een verkeersongeval. Dat is niet gelijk aan een pv. Een pv is een ganse bundel.

Een P.V kun je makkelijk herkennen. Er staat langsboven als titel Aanvankelijk P. V en er zitten een heleboel bijlagen bij. Resultaten van ademanalyse, soms foto's, verhoor van beide partijen, afstandsverklaring,..

Een VPV is gewoon een omschrijving van de feiten. Dat kun je afhalen op het politiekantoor. Dat maken ze dan gewoon op basis van de melding. (Dat wordt gemaakt van zelfs de kleinste prul die binnen komt) Maar uit zichzelf gaan ze dat niet opsturen.

Je oogst wat je zaait, jij hebt ook al de helft van de vragen/berichten aan u genegeerd.
helft? 1 vraag heb ik niet op gereageerd.
Een P.V kun je makkelijk herkennen. Er staat langsboven als titel Aanvankelijk P. V en er zitten een heleboel bijlagen bij. Resultaten van ademanalyse, soms foto's, verhoor van beide partijen, afstandsverklaring,..

Een VPV is gewoon een omschrijving van de feiten. Dat kun je afhalen op het politiekantoor. Dat maken ze dan gewoon op basis van de melding. (Dat wordt gemaakt van zelfs de kleinste prul die binnen komt) Maar uit zichzelf gaan ze dat niet opsturen.
bedankt voor de verduidelijking
Whaaaat?!? Iemand zonder ervaring in dat wereldje gaat er van uit dat als er ergens pv nr op staat, het om een pv gaat?!? What an idiot!!!

🤷🏼‍♀️
ah dan mag het plots. En als ik zeg dat het geen waar is, barst de hel los :p

Kappen met die onzin en ongein, heeft niks meer te maken met de TS zijn vraag. Of ik report jullie allemaal naar de maan.

Nogmaals dat is bij iedere pz anders. Niet iedere zone maakt een vereenvoudigd pv op nadat een eaf werd ingevuld
Nochtans zijn die regels daarvoor federaal bepaald en hanteert met andere woorden alle zones dezelfde regels.
Het is heel simpel dat de politie een VPV opstelt en dat je dit kan verkrijgen. En met dit VPV kan je dus naar je verzekering en dit is gewoon zwart op wit bewijslast.
In sommige gevallen is men zelfs verplicht dit VPV aan het parket over te maken.

Toen ik vorig jaar een aanrijding met een minderjarige had is er een VPV opgesteld die ik na mij verhoor heb opgevraagd. VPV is naar het parket overgemaakt en deze heeft het geklasseerd. Blijkbaar is door het rood rijden op een gestolen fiets niet voldoende om op uw vingers getikt te worden.

Wat als een verzekering met een bepaalde garage weigert te werken? (heb ik ergens gelezen op een ander forum)
In Nederland is dat inderdaad een probleem wat de verzekering eigenlijk niet mag afdwingen, in België denk ik niet dat dit voorkomt.
Wat betreft totaalverlies, eerst effe afwachten wat hersteller/expert zegt, moest het kantje boordje zijn en je wilt liever laten herstellen ook duiselijk maken aan hen dan kunnen ze kijken om bvb te werken met occasieonderdelen.

Nochtans zijn die regels daarvoor federaal bepaald en hanteert met andere woorden alle zones dezelfde regels.
Het is heel simpel dat de politie een VPV opstelt en dat je dit kan verkrijgen. En met dit VPV kan je dus naar je verzekering en dit is gewoon zwart op wit bewijslast.
In sommige gevallen is men zelfs verplicht dit VPV aan het parket over te maken.

Toen ik vorig jaar een aanrijding met een minderjarige had is er een VPV opgesteld die ik na mij verhoor heb opgevraagd. VPV is naar het parket overgemaakt en deze heeft het geklasseerd. Blijkbaar is door het rood rijden op een gestolen fiets niet voldoende om op uw vingers getikt te worden.
Nee die regels zijn per arrondissement. Bvb kortrijk kan anders te werk gaan als Gent.

Een vko met minderjarige is trouwens één van de redenen waarbij eaf niet mogelijk is. Zoals vluchtmisdrijf, alcohol, ...
Vreemd dat toen enkel maar vpv werd opgesteld

Nee die regels zijn per arrondissement. Bvb kortrijk kan anders te werk gaan als Gent.

Een vko met minderjarige is trouwens één van de redenen waarbij eaf niet mogelijk is. Zoals vluchtmisdrijf, alcohol, ...
Vreemd dat toen enkel maar vpv werd opgesteld
Ze gaan daar wel een PV voor gemaakt hebben en zelfs nog een navolgend voor die gestolen fiets.

Hij heeft gewoon een VPV gekregen omdat hij het vroeg en het originele pv is naar de rechtbank gegaan en het kopie ervan naar die minderjarige.

Terug
Bovenaan