Tiny houses, cabins, treehouses etc

Mixhell

Well-known member
Bij deze een apart topic over tiny houses, cabins, treehouses om te verblijven.

Ik zelf volg een heel aantal tiny houses of hutten op Instagram, maar ben er zelf nog nooit geraakt. Als de kleine wat groter is, gaan we er zeker werk van maken.
  • Slow Cabins
  • Loof
  • Nutchel
  • Treelodge
  • Dammhus
  • The Forest
  • Knus Cabin
  • Bush Box
  • Les Cabanes des Rensiwez

Iemand ervaring met bovenstaande of andere aanraders? Deel ze hier gerust!
 
Al verbleven in Nutchel en Les Cabanes des Rensiwez.

Laatste draagt wel mijn absolute voorkeur. Hangt een beetje af van welke cabane je kiest, maar daar zitten echt fantastische dingen tussen. Dan nog eens goed gelegen net buiten Houffalize, de max.

Mocht het niet zo duur en steeds volboekt zijn, ik ging er meermaals heen.
 
In oktober met mijn vrouw een trekking gedaan in Drenthe via Cabiner, die bieden off-grid cabins aan in verschillende nederlandse natuurparken. Heel basic, maar wel erg leuk om na een goeie wandeling door de bossen uw cabin te vinden, vuurtje te maken en gewoon tot rust te komen. Wakker worden in het midden van het bos, zonder enige andere levende ziel in de buurt is ook een voorrecht. Dikke aanrader wat mij betreft.
ktKlS9Hl.jpg
 
Al verbleven in Nutchel en Les Cabanes des Rensiwez.

Laatste draagt wel mijn absolute voorkeur. Hangt een beetje af van welke cabane je kiest, maar daar zitten echt fantastische dingen tussen. Dan nog eens goed gelegen net buiten Houffalize, de max.

Mocht het niet zo duur en steeds volboekt zijn, ik ging er meermaals heen.
Welke cabane had je? Op basis van de foto’s zijn er idd wel zalige cabanes bij. Zeker deze periode qua sfeer moet dat zalig zijn :love:
 
In oktober met mijn vrouw een trekking gedaan in Drenthe via Cabiner, die bieden off-grid cabins aan in verschillende nederlandse natuurparken. Heel basic, maar wel erg leuk om na een goeie wandeling door de bossen uw cabin te vinden, vuurtje te maken en gewoon tot rust te komen. Wakker worden in het midden van het bos, zonder enige andere levende ziel in de buurt is ook een voorrecht. Dikke aanrader wat mij betreft.
ktKlS9Hl.jpg
Cabiner staat hier al een tijdje op mijn lijstje om eens te doen. Zijn die wandelingen te doen met kinderen? (8 en 12)
 
Ja hoor, het is vlak terrein dus goed te doen. Je moet alleen wel slaapgerief en eten meezeulen, dus ofwel moeten ze zelf een rugzak dragen (voor de oudste zal dat wel lukken) of de ouders moeten dat gerief ook meenemen.
 
Al vaak naar zoiets zitten kijken, maar de prijs vinden we toch vaak aan de erg hoge kant. Toch al snel 150-200 EUR per nacht :( Zijn er die ook tot maximum 100 per nacht zitten?
 
Das echt zot wat ze er vaak voor vragen.
Ik probeer via airbnb te zoeken

Deze wou ik dit jaar doen:
(moet alleen nog bedenken wat ik er in de buurt kan doen.
Anders gaat het iets anders worden denk ik

 
Jaren geleden eens die van ons meegenomen naar Rensiwez en dat was echt een parel van een kamer. Maar toen al prijzig (denk dat ik voor een weekend al boven de 400 euro zat) en zal nu ongetwijfeld nog duurder zijn dan doen.
 
Geen ervaring met bovenstaande lijst.
Maar wel al eens naar Warredal geweest (Limburg). Ook best wel mooi & in orde hoor! Maar zoals anderen: ook prijzig en drukbezet in de wintermaanden.
 
Geen ervaring met bovenstaande lijst.
Maar wel al eens naar Warredal geweest (Limburg). Ook best wel mooi & in orde hoor! Maar zoals anderen: ook prijzig en drukbezet in de wintermaanden.
Warredal zijn we in het voorjaar geweest met de kinderen. Dat is idd ook leuk, maar je hebt er wel veel meer het "vakantiepark"-gevoel.
YgU6Yobl.jpg
 
Loof geweest voorbije zomer (wat "couple time" zonder kinderen ingepland) https://www.loof-cabin.be/loof/het-huis/. Bijzonder leuke ervaring gehad. Omringd door wat bomen leuke setting om een paar snikhete dagen in door te brengen. (binnen Airco wat meer dan welgekomen was)

Enkel de rit ernaartoe is "nogal bijzonder". Is gelegen op een chaletpark dat zijn beste tijd wel wat heeft gehad. verblijf zelf ligt echter helemaal achteraan, bovenop een heuvel (maar wel net niet op de top en dus geen weids uitzicht) waardoor je geen enkele connectie hebt met dat park. Ze waren toen ook wel wat wegenissen aan het heraanleggen maar de laatste 500 meter waren dan weer onverharde weg. Auto toch wat moeite gehad op sommige stukken wat eventjes zweten was. De beloning is wel complete afzondering dus 's ochtends zonder problemen een koffietje drinken in uwen puren op het terras.

Knus Cabin geboekt voor in februari. Hier gaan de kinderen mee maar ziet er ook wel in orde uit.


(en eerlijk waar, als je die prijzen ziet die ze vragen (en die vlotjes worden neergeteld, ook door mezelve) dan vraag ik me toch af als ik dat als business model eens nader moet bekijken. :))
 
Terug
Bovenaan