Tijdelijk contract

Zinja

Member
Hoi,
Ik ben momenteel een maand bezig op mijn nieuwe werk met een tijdelijk. contract van 6 maanden.
Nu kan ik ergens anders beginnen in een functie die me meer ligt echter is de opstart voorzien binnen 2 weken, kan ik mijn huidige contract zelf stop zetten of moet dit in onderling akkoord?
Ik zit zelf verveeld met de zaak en ben zeker geen jobhopper maar moet mijn gevoel volgen en deze job is echt iets voor mij.
 
Hoi,
Ik ben momenteel een maand bezig op mijn nieuwe werk met een tijdelijk. contract van 6 maanden.
Nu kan ik ergens anders beginnen in een functie die me meer ligt echter is de opstart voorzien binnen 2 weken, kan ik mijn huidige contract zelf stop zetten of moet dit in onderling akkoord?
Ik zit zelf verveeld met de zaak en ben zeker geen jobhopper maar moet mijn gevoel volgen en deze job is echt iets voor mij.

@JPV (corrigeer mij indien ik verkeerd ben aub :p)
Dit moet niet meer in onderling akkoord. Er is nu een wettelijke regeling voorzien.

De opzegtermijn die je moet presteren vanaf het moment van de opzeg is :
-> 1 week op basis van het feit dat je minder dan 3 maand er gewerkt hebt en dat het de werknemer is die het contract opzegt.

Zoals ik het lees moet je dan ook komende dinsdag ten laatste de aangetekende brief verstuurd hebben of overhandigd gedurende de week. Ik zou beiden doen voor de zekerheid.

Ik heb uw post ook verstaan dat je nog 2 weken hebt voordat de andere job start. Volgende keer stel ik wel voor dat je eerst de termijn nakijkt voordat je toezegt op uw andere job. Had je 3 maanden er gewerkt had je namelijk 2 weken moeten presteren indien je er niet in onderling akkoord uitkwam (of een boete moeten betalen). Wat met uw verwachte timing voor miserie had gezorgd.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPV
Bedankt voor de info alvast!

Ten laatste op dinsdag versturen aangetekend. Al is deze info nu wel te laat :(.
 
Om er nog even op terug te komen, zijn er in onderling overleg uitgekomen.
Ze begrepen het en wouden niet moeilijk doen.
 
Om er nog even op terug te komen, zijn er in onderling overleg uitgekomen.
Ze begrepen het en wouden niet moeilijk doen.
Top voor jou 😀

Zolang je niet voor een rechtstreekse concurrent gaat werken heeft een werkgever er weinig mee te winnen om moeilijk te doen.
Een ongemotiveerde werknemer kan veel meer schade aanrichten dan eentje die er niet is.
 
Terug
Bovenaan