Thuis

Thuis

ze maken reclame voor darts, die ze tonen op vtm.
sowieso gaan ze kijkcijfers daar flink stijgen @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield
Wat niemand ooit besefte is dat VTM altijd een dekmantel geweest is voor de VRT om geld binnen te halen. Nu komt dit tot zijn hoogtepunt: de gehele cast van familie zal vervangen worden door oud cast leden van thuis: de bomma wordt ann petersen die al jaren op de bahamas rentenierde, walter moermans wordt bart van den bossche, kobe 1 wordt peter van den bossche en steph goossens heeft eigenlijk al jaren geleden een faceswap ondergaan met jef desmedt. Sally jane van horenbeeck wordt dan weer Marie Rose.

Binnekort wordt nonkel jan dan ook wat shizofreen: is hij nog cafébaas of sluipt er toch een swingende loodgieter in hem? En darting diddy? Dat is eigenlijk echt dancing dimi wat morgen ook uitvoerend getoond zal worden. Zo stroomt er nog meer geld binnen uit de darts thuis merch en komt het grootste complot uit de (vlaamse) tv-geschiedenis eindelijk aan het licht.

Ik vind dat dartstoernooi net heel waarheidsgetrouw..

Zo kwam 4j geleden ons droomhuis te koop.
Toevallig net rond die periode was er een dartstoernooi in ons plaatselijk café 'de lustige schutters'.
Nipt mij als 64ste nog kunnen inschrijven en toen was het game-on.

Als ik het toernooi ging winnen, deden we een bod op het huis. Anders niet.

Eerste ronde kwam ik uit tegen ons Godelieve. Een geluk eigenlijk, want die zat in ne rolstoel en raakte niet hoog genoeg gegooid, de pijl vloog telkens onder de blok. Na 18 minuten was de klus geklaard en zat ik in de 1/16de finales.

1/16de finales was het tegen Roger. Een te duchten tegenstander en bekend figuur in de lustige schutters. Hij had al het publiek achter zich in't café. Ik was wat geïntimideerd door al het gefluit als ik moest gooien, maar halverwege de wedstrijd begon zijn kleine blaas op te spelen. De regels waren dat een deelnemer slechts 2x/wedstrijd naar het toilet mocht gaan. Na 20 minuten kon hij het niet uithouden en de 3de maal toiletbezoek was prijs. Den Booka naar de 1/8ste finale, mijn vrouw begon al te dromen.

Ik herinner het mij nog goed, nen druilerige donderdagavond en Jacqueline liet op zich wachten. De minder mobiel centrale moest haar bij het rusthuis gaan halen om naar café te brengen, maar daar is ze nooit geraakt. Ze had de dag ervoor tot 2u in de nacht liggen wiezen met Francine, Pierre en Gaston. Ze heeft donderdagavond dan ne klop gehad en lag al om 18u in slaap.

Zo zat ik op een diefje in de halve finale, tegen niemand minder dan Jean-Jacques. Ooit nog kampioen petanque geweest en zo veel verschil met darts is er niet. Ik zag de bui dus al hangen. Maar de vrees was onterecht.. 2x na elkaar met een 9-darter uitgesmeten, Jean-Jacques wist niet wat hij zag. Ik zag de stress in zijn stoma zitten, ik had er wat medelijden mee. Zonder genade heb ik hem naar huis gestuurd.

En dan was het zover, zondag 18u, de FINALE!
Nicole was mijn uitdager, al 5 marathons uitgelopen onder de 7u, ga er maar aan staan..
Ons Tania, bazin van de lustige schutters, zag er fantastisch uit en begon mij wat van mijn melk te brengen. Tegelijkertijd voelde ik de ogen van mijn vrouw op mij branden, terwijl ik zwoel naar Tania zat te staren.
Nicole had het ook al door en begon er op in te spelen, "Tania heeft mij al gezegd dat gij hare favoriet zijt". Kent ge het?
Alles bij mekaar heeft ervoor gezorgd dat het op een fiasco is uitgedraaid, Nicole had mijn zwakheden ontdekt en ik wist geen enkele leg te winnen. Ik stond machteloos.

Geen bod, geen huis en gescheiden.

De lustige schutters, een gevaar voor elke relatie.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan