Film Thor: Love and Thunder

 
Gisteren gaan zien.

Visueel ziet de film er goed uit. Mooi gesatureerde kleuren die van het scherm afspatten. Zeker de combinatie met enkele zwart/wit scenes waarin kleuren geaccentueerd worden zien er goed uit. De CGI van sommige zaken (bv voertuigen) zijn dan weer iets minder geslaagd.

Echter zit er net iets te veel Taika Waititi in deze film. Waar Thor Ragnarok nog een goede balans had qua humor gaat het in Love and Thunder iets te ver voor zijn eigen goed. De film lijkt met momenten eerder een parodie op een Thor film dan effectief een Thor film. Pas op, op sommige momenten moest ik wel eens lachen. Echter dacht ik op diezelfde moment vaak ook "Dit is fokking dom". Thor komt voor mij in deze film vaak te fel over als een idioot. Wat ik jammer vind, want het is een van mijn favoriete personages uit de MCU en ik vond de eerste Thor film oprecht goed.

De acteerprestaties zijn over het algemeen goed, maar iets te vaak krijg ik een toneel gevoel. Mensen die de film gezien hebben zullen daarmee wel snappen wat ik bedoel.

Het verhaal van de God Butcher had zich in mijn ogen meer geleend naar een iets serieuzere film. Bale voert deze rol wel fantastisch uit naar mijn mening.

Waar ik het meeste schrik van had was Jane Foster als Mighty Thor. Vooral omdat Disney er wel een handje van weg heeft om hun vrouwelijke held plots als perfect te beschouwen en hun reeds bestaande held tweederangs. Echter was ik hier aangenaam door verrast dat dit niet het geval was. Er is nog steeds een zekere vorm van angst, zwakte en onervarenheid te zien.

Ook had de film gerust iets minder 80's mogen zijn. Dat is de Guardians hun shtick, dat moet door andere personages overgenomen worden voor mij.

Die liefdesdriehoek tussen Thor, Mjolnir en Stormbreaker was echt te debiel voor woorden. De eerste keer was het nog een beetje grappig. Maar ze blijven er maar op doorhameren (pun intended) dat het wat cringy werd.

Ook Sif wordt hier weer als derde rangs behandeld.

En Russel Crowe had ook gerust een paar situps mogen doen ter voorbereiding van zijn rol als Zeus.

Ohja, Thor die de bliksemschicht van Zeus gewoon vangt en terug gooit was fantastisch.

Het einde vind ik dan ook weer slecht aangepakt. Waarom moet Gorr op het laatste moment toch terug vergeven worden? En plots wordt Thor nonkel van Gorr's opnieuw tot leven gebrachte dochter. Die dan plots ook nog eens de krachten van Eternity lijkt te hebben?

Ahja Disney, waar blijft mijn Valkyrie film/serie!?!?!!
Geef mij die in plaats van She-Hulk en 101 nutteloze Star Wars series.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren gaan zien. Veel humor in de film naast de 'brave' actie. Stak goed in elkaar, al was de humor mss soms wat overdreven? Wel smakelijk moeten lachen met Korg 🤣
 
Zal het hier ook nog eens plaatsen:

Heel hard genoten van deze film. De hele film door mij doodgelachen (behalve het einde): van de Jean-Claude Van Damme split tot Korg met zijn Spaceviking story en uiteraard: de geiten 😍. En wat voor een villain heeft Bale neergezet! Literal chills!

Disclaimer: ik vind Thor: Ragnarok bij het beste van Marvel zitten en kan Waititi écht wel smaken, dus deze film was right up my alley.
 
Ik vond hem eigenlijk zodanig slecht dat hij wel goed werd. Thor heeft ineens het IQ van een zak aardappelen, elke grap wordt doodgeslagen door de herhaling,
die kinderen die ineens zijn powers krijgen?
.

Maar Christian Bale :love: en Russel Crowe :drool:
 
gisteren gaan zien, vermakelijke film (al zijn de boodschappen van "will blow your mind" alweer nutteloze hype geweest)
ik vond de humor nog gepast, behalve dan het overmatige "stormbreaker is jaloers op Thor en Mjolnir"-gedoe. dat is 1 keer leuk, maar bijna heel de film speelt dat

ik vond dat van die kinderen wel passen in het grotere geheel van "de nieuwe generatie neemt over van de Avengers". maar idd, het is weer zo'n geval "dit is een power die held X ineens heeft om het verhaal te helpen"
 
Als grote Thor fan ging ik gisteren blij naar de bioscoop.
Ik ging heel teleurgesteld weer naar buiten.

Was dit een actiefilm? Een Gaston en Leo komedie of misschien een drama of een absurde art house film? De combinatie werkt voor mij niet.

Vanaf dat Thor wist dat Jane kanker had, kon hij rechtsomkeerd maken naar eternity en wensen dat Jane geen kanker had. Gor had dan niet meer kunnen wensen. Geen enkel personage die echt liefde voelt zou anders reageren.

Kwestie af te sluiten met iets positief. Christian Bale zijn Gor leek weggelopen uit een legit thriller (maar paste niet in deze film). Heel goed geacteerd.
 
Ik vond hem eigenlijk zodanig slecht dat hij wel goed werd. Thor heeft ineens het IQ van een zak aardappelen, elke grap wordt doodgeslagen door de herhaling,
die kinderen die ineens zijn powers krijgen?
.

Maar Christian Bale :love: en Russel Crowe :drool:
Is dat niet door Zeus zijn thunderbolt?
.
 
Is dat niet door Zeus zijn thunderbolt?
.
Thor was able to give his powers to kids because he enchanted their weapons. Due to his bloodline as Odin’s son, he is capable of enchantments, although he may not be on Odin’s level yet. And by making use of Zeus’s Lightning Bolt as a conduit, he was able to grant powers to the Asgardian kids.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
Gisteren gaan zien met mijn zoon en heb er toch van genoten. Oké, sommige elementen gingen er wel wat over, maar heb me alleszins vermaakt.
 
Had het gevoel van naar een kinderfilm te kijken met puberale humor en Valkyrie en Thor die duizend keer meer aantrekkingskracht hadden onderling dan Thor en Jane. Ik ga stilaan moeten akkoord gaan met mensen die vinden dat Portman niet bijster goed kan acteren (al vond ik ze wel heel sterk in Black Swan).

Ook had deze film met een toon die alle kanten opging het exacte tegenovergestelde van zowat elk Marvel-vehikel van de laatste jaren: er is te veel uit geknipt en er mocht gerust wat meer backstory in want ik voelde helemaal niks mee met de personages.

En wtf, ze maken ons helemaal dol met het bekendmaken van Asguardians of the Galaxy maar alles wat we krijgen is een korte montage en een weak space adventure met Star-Lord en zijn kornuiten.

And also: fuck those goats. Deze YouTubehype-referentie kwam helaas zo'n tien jaar te laat.
 
Juist gezien en als grote Waititi fan kan ik dit echt wel smaken, ja het is more of the same maar blijft wel cool voor mij. En Guns n Roses + Dio door imax speakers, ja sorry dudes maar dan hebde mij. Volgende keer Kiss met God of thunder
 
Ik vond'm toch ook echt wel lachen. Ja, het was er over en de mopjes werden soms wat te veel herhaald en Thor zelf begint iets te dwaas te worden. Duidelijk ook heel veel uit geknipt. Maar ik heb me echt goed vermaakt.

Het Asguardians of the Galaxy had inderdaad wel een stukje uitgebreider gemogen, maar soit, dat was ook niet echt de essentie van de film.
 
Gisteren ook deze film gekeken.

Over het algemeen vond ik het een vermakelijke film, maar het is toch duidelijk eerder de karikaturale richting opgegaan en niet iets wat serieus genomen dient te worden. De lach momenten zijn een hit of een miss, of je bent fan of het irriteert je. Zoals die geiten bv.

Ik ben geen Marvel Comics-lezer, maar van wat ik aanneem (zoals bij alle originele werken in tekst/plaatjes vorm), is Mighty Thor daar goed uitgewerkt. Iets wat ik gemist heb in deze film. Jane krijgt Mjollnir, niet omdat ze "super awesome GOED" is zoals Cptn America bv, maar omdat Thor in een ver verleden Mjollnir gevraagd heeft voor Jane te zorgen. Oke dan, dat is dom. En Jane wordt ineens een halfgod met Mjollnir en begint bliksems te schieten alsof het niks is. Heeft Thor daarvoor niet een ganse film expositie gekregen om zijn hele "mastering Mjollnir" arc uit te leggen enzo? Die bliksems afvuren, is toch ook enkel maar omdat Thor god van de donder en de bliksem is? Captn. America heeft toch nooit bliksems afgeschoten toen hij Mjollnir hanteerde, of vergis ik me?
Ook dat einde waarbij Jane zichzelf opofferde en er dankzij haar sacrifice gewonnen werd, omdat Thor kletsen aan het krijgen was (lol), kwam te geforceerd over. Het was niet vloeiend en logisch. Bv, hoe the f*ck is die daar zo snel geraakt? Hoe in Godsnaam weet die overigens daar te geraken? Wie zien die letterlijk meeleven in haar ziekenhuisbed met de kletsen die Thor krijgt, en 10 seconden later komt die aanvliegen op zo'n gevleugeld paard. Neem dan 10-20 minuten extra screentime, of schrap wat van die belachelijke slapstick humor en besteedt meer tijd aan de uitwerking van een nieuwe superheld in je verhaal.

Achja, Fantasy/Science Fiction/Mythology-film, hoezo maak ik me druk om een personage dat in 10 seconden vanuit een ziekenhuisbed op Aarde opeens in een ander realm terecht komt, waarvan we gerust kunnen aannemen dat ze technisch gezien niet eens kan weten hoe er te geraken.
 
Ik vond persoonlijk de humor wel geslaagd. Misschien omdat ik graag het werk van Waititi zie, dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Verder was het zoals gewoonlijk wel weer het typische good guy die bad guy moest verslaan verhaal. Op dat vlak begint het wel wat tegen te steken.
 
Terug
Bovenaan