The Odyssey

Als het allemaal om dat grote scherm te doen is kan je ook gewoon wat dichter gaan zitten in een digitale IMAX dan lijkt dat even groot. 😅 Krijg je ineens ook meer en betere kleuren, hoger contrast, geen krasjes, stofjes en andere mankementjes, gemakkelijker bereikbaar, meer plaatsen op meer tijdstippen en goedkoper!

Het enige dat je mist is een klein beetje beeld onder en bovenaan het scherm maar je krijgt wel een stuk meer te zien tegenover gewone filmzalen. Ergens jammer dat die IMAX exclusiviteit zoveel succes heeft want het laat filmhuizen zien dat we bereid zijn meer te betalen voor meer beeld. Cinema is al duur genoeg verdorie. Dat ze is gewoon de hele film in alle zalen laten zien.

Ook ergens jammer dat ze terug dat 4:3 formaat van vroeger pushen. Je gaat thuis ook een projector nodig hebben omdat in iet of wat deftig grootte te kunnen zien. Dan zit je daar met een 70 inch tv en verlies je de helft van het beeld en zit je gelijk vroeger terug naar zo'n klein vierkant schermpje in het midden te zien. 😅

@Tinufiel Welk is de "hardste" film dat ze al hebben gezien? Zelf toch ook wel verschoten hoe fel de film ging. Vooral één bepaalde scene die iedereen wel voor ogen heeft. Als ze Gladiator en de LoTR trilogy hebben gezien zit ge wel goed denk.. dit gaat daar net een beetje over. Maar thematisch niet zo ver verwijderd.

Nu, 12 en 14 met een ouder is denk ik wel a-ok. Maar mijn neefkes en nichtje die zijn afgeschermd door een te strenge moeder zou ik dat al niet moeten aandoen. Kinepolis of bijna eender welke cinema laten kinderen onder begeleiding altijd wel toe ongeacht de leeftijd.

Goh, euh, de Venom films denk ik, alle Harry Potters die misschien op't einde ook wat edgy waren. 2 seizoenen Stranger Thjngs, alle Indiana Jones films. Denk dat dat het zo wat is.

Ik weet niet of het in alle imax-posts hier benoemd werd, maar ik zag zonet een filmpje waarin het spiegelsysteem werd uitgelegd dat werd gebruikt om de acteurs toe te laten elkaar nog te kunnen aankijken met die gigantische camerabehuizingen. Heel interessant om eens op te zoeken.

Op VTM Nieuws vertelde Matt Damon in een interview over de spiegel en dat die camera quasi op zijn gezicht zat, het is een ervaring.

intro-1783084425.webp

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan