The Odyssey

De eerste keer dat ik hier zo een hoge score uitdeel denk ik :)
Had beloofd samen te gaan zien met anderen dus moet nog wachten tot volgende week. Gaat moeilijk worden. 😅

Amai, spectaculaire scores wel. Ik zou bijna goesting krijgen om naar de cinema te trekken.
Is ook een film die 10x beter tot zijn recht komt in de cinema. En ik ben zelf al redelijk verwend met een 5.1.2 atmos speaker setup en een 77 inch oled :p

Je kan dat gevoel gewoon niet nabootsen thuis. Die film is gemaakt voor imax en een zaal met speakers die je letterlijk omver blazen. Naar de lokale bioscoop met een beeld en geluidsinstallatie uit het jaar toebak is iets anders natuurlijk. Ik ga zelf nog eens kijken in 70mm imax met mijn vrouw er bij binnenkort.

IMAX 70mm enkel in Brussel zeker? Blijkbaar ook niet in Nederland? Vanuit Mol naar Brussel rijden om een film te gaan zien is nu wel wat overkill.

IMAX 70mm enkel in Brussel zeker? Blijkbaar ook niet in Nederland? Vanuit Mol naar Brussel rijden om een film te gaan zien is nu wel wat overkill.
Yup. Maar 3 zalen in heel Europa hebben dit. Dus echt een primeur om dat hier te kunnen meemaken. Voor Oppenheimer zijn er mensen indertijd van heel Europa naar Tsjechië en de uk gevlogen.

Dat filmrolletje weegt letterlijk een ton en is 17,4 km lang :)

Voorbeeldje van Oppenheimer.

Ik vergelijk het een beetje met het debat analoog vynil vs digital flac in audio. Heiligschennis onder puristen/snobs ;p maar persoonlijk vind ik digitale laserprojectie een stuk beter dan analoge film projectie. Veel meer en veel helderdere kleuren en diepere zwarten, veel beter contrast. Nu al paar keer films in 70 mm gaan bekijken en altijd scheelt er wel wat en is de ervaring ondermaats. Zelf voor Interstellar ook ooit speciaal naar londen geweest om die daar in 70 mm te gaan meepikken maar ook daar was het beeld jammer genoeg weer erg donker en had je regelmatig stof op de film. @zaj haalde het ook reeds aan maar ook het geluid van de projector kan tijdens stille stukken soms wel een beetje storend werken.

Het heeft zijn organische OG charme maar je moet er toch wel een beetje voor zijn imo.

Ik vergelijk het een beetje met het debat analoog vynil vs digital flac in audio. Heiligschennis onder puristen/snobs ;p maar persoonlijk vind ik digitale laserprojectie een stuk beter dan analoge film projectie. Veel meer en veel helderdere kleuren en diepere zwarten, veel beter contrast. Nu al paar keer films in 70 mm gaan bekijken en altijd scheelt er wel wat en is de ervaring ondermaats. Zelf voor Interstellar ook ooit speciaal naar londen geweest om die daar in 70 mm te gaan meepikken maar ook daar was het beeld erg donker en had je regelmatig stof op de film.
dit is wel de eerste film die volledig in imax gefilmd is. Maar idd artifacts moet je er inderdaad bijnemen. Bij mijn persvisie zat er ook een stofje recht in het midden waar de gezichten waren. Eerste 10 min mij dood aan ge ergerd en er na mij er over gezet.

Die in brussel is sowieso wel fenomenaal eender of je nu analoog of digitaal IMAX gaat zien. Dat overweldigend grote scherm en die hun geluidsinstallatie. *chef's kiss

Terug
Bovenaan