The GOAT

  • Onderwerp starter Deleted member 5800
  • Startdatum
D

Deleted member 5800

Guest
Nu Guardiola met zijn miljarden ploeg nog eens de CL finale speelt.
Mourinho zijn pizza bakkers en loodgieters met snor naar de finale van den Aldi cup heeft gestuwd.
Vincent Kompany " de ex-café baas" een championship titel wist binnen te rijven..
Karel capital G bij Union kampioen kan spelen...

Wie is volgens jullie de beste trainer allertijden?
 
g3rgfbcIG4h_U8Ggvt-X4wAIt0r2hn4Irhyl005fZoFGJ-Wjxf6TiybvCrU7qb4NXQfzxsCvvRdBbukOifBGzhLa=w750-h500-p-e365-rw

Mijn werk is voor 90% klaar

Nu even serieus
Voor mij Mourinho - maar er zijn veel goeie trainers geweest - sommigen van voor mijn tijd (waaroner Rinus)
 
Dit is, zelfs nog meer dan voetballers, toch aartsmoeilijk te bepalen imo.

Zo'n Guardiola is wellicht een van de betere trainers om een team naar je hand te zetten, maar om iemand nu als GOAT gaan te bestempelen die sinds 2011 geen CL meer gewonnen heeft? Terwijl dat hij toch ieder jaar bij de favorieten hoorde. (En ja, dit jaar winnen ze 'm wellicht wél.)

Mourinho veel prijzen gepakt, uiteraard, maar iemand met zijn speelstijl een GOAT noemen?

Ik zou nog het meest van al Ferguson zeggen op dit moment.
 
Mourinho veel prijzen gepakt, uiteraard, maar iemand met zijn speelstijl een GOAT noemen?
Ieder zijn ding / smaak dus mijn antwoord is 'ja'.
Mourinho, you like him or not, ik ben fan maar wie is echt de GOAT?
Iedereen heeft wel een ander gedacht daarover zeker?

Ik vind het gewoon een aartsmoeilijke.
 
Ik zou nog het meest van al Ferguson zeggen op dit moment.

Waarom niet Ancelotti? Heeft zelfs met Everton het beste percentage gehaald als trainer sinds de jaren 80 toen ze nota bene de Europa Cup wonnen!
Kampioen geworden in de big 5 en intussen toch al vier champions leagues achter de naam staan als trainer, dan doe je toch wel iets heel goed. Ook al zien we enkel maar de wenkbrauw bewegen.

Voetbal beloont cynisme, misschien is het dat wel.
 
Zo'n Guardiola is wellicht een van de betere trainers om een team naar je hand te zetten, maar om iemand nu als GOAT gaan te bestempelen die sinds 2011 geen CL meer gewonnen heeft? Terwijl dat hij toch ieder jaar bij de favorieten hoorde. (En ja, dit jaar winnen ze 'm wellicht wél.)
Dat. Hansi Flick kwam mid-season en maakte de hele voetbalwereld op 8 maanden belachelijk.
Maar Guardiola heeft wel een kenmerk net zoals Hansi trouwens.
En dat hebben 90% van de trainers niet.
PS : Voor mij is CA ook 1 van de mindere trainers die de Bayern revue hebben gepasseerd.
 
Guardiola niet voor mij. Krijgt telkens een kern met een waarde van enkele honderden miljoenen.
Eerder een Ferguson of Ancelotti.
 
Waarom niet Ancelotti? Heeft zelfs met Everton het beste percentage gehaald als trainer sinds de jaren 80 toen ze nota bene de Europa Cup wonnen!
Kampioen geworden in de big 5 en intussen toch al vier champions leagues achter de naam staan als trainer, dan doe je toch wel iets heel goed. Ook al zien we enkel maar de wenkbrauw bewegen.

Voetbal beloont cynisme, misschien is het dat wel.
Ancelotti ook zeker een optie inderdaad, ik wou die eigenlijk niet noemen uit subjectiviteit aangezien die momenteel Real coacht.

Wat SAF heeft gedaan met Utd vind ik echter toch iets unieks.

Maar zoals ik al zei: dit is gewoon aartsmoeilijk om te bepalen omdat je met héél wat criteria zit.
 
Kan weinig zinnigs zeggen over alles van voor 2000, maar voor mij toch Guardiola. Ja, hij heeft meestal een heel deftige kern ter beschikking, maar dat hebben nog wel wat trainers gehad, en hij is toch de enige die je dat soort voetbal op dat niveau ziet brengen. Wat City bvb tegen Real heeft laten zien, dat heb ik nog nooit een ploeg zien brengen op dat niveau tegen zo'n ploeg met een andere trainer dan Guardiola.
 
Ferguson zonder twijfel. United groot gemaakt en daar gehouden, ook in tijden waar ze in Spanje en Italië monsterteams samenstelden. Daarna Ancelotti en Mou. Beiden hebben ook met mindere teams bovengemiddelde prestaties neergezet.

Guardiola is een luxepaardje. Heeft veel kwaliteiten, maar komt enkel uit zijn bed voor een handpicked ploeg van een miljard en heeft zelfs met die teams bijzonder vaak gefaald. Die zit steeds in situaties waar die bijna niet boven zich uit kan stijgen, enkel maar kan teleurstellen. Ook niet steeds gemakkelijk, maar ik zie hem geen Europese titel pakken met Ajax/Porto/Leverkusen/Inter/...
 
Heel moeilijk om te zeggen. Wat doe je met Cruijff of met Sacchi van eind jaren 80/begin jaren 90. Of met Cappello, Del Bosque (de enigste trainer die zowel titel, beker, CL, WK voor club, WK en EK won),...
 
Wat @quo_vadis zegt, wat doe je met coaches van de jaren 60,70,80,90?
Bij Liverpool bijvoorbeeld Shankly en Paisley. Shankly bij de Liverpool supporters zelf eerder, omdat die de ploeg terug naar de top heeft gebracht (en uit tweede klasse), maar Paisley zijn palmares op 9 jaar tijd:

Titels: 6
League Cup: 3
Europa Cup I: 3
UEFA Cup: 1
UEFA Super Cup: 1

Niet Liverpool gerelateerd zijn er zoals gezegd ook nog tal van zéér goede coaches geweest in die tijd.
 
Ferguson!

Maar als Guardiola zo blijft verder doen wordt hij ook wel kanshebber. OK, hij mag vaak smijten met geld, maar er zijn genoeg coaches die zelfs dan falen. + een echte signature speelstijl ondertussen
 
Gewoon moeilijk te vergelijken .
Guardiola pakte zen titels met Bayern , Barcelona, City , stuk voor stuk de rijkste clubs in hun eigen compititie
De constantie in zen titels pakken is wel straf .
Ferguson dan maar , alhoewel ik het straffer vind dat ge met een kleiner team promoveerd ;)
 
Terug
Bovenaan