Finished The Beyond Quiz | April

header-template-website.jpg

De enige echte Beyond Quiz!​

Het eerste trimester is afgelopen en de prijzen zijn uitgedeeld. Dat betekent dat we beginnen met de eerste maand van het tweede trimester! Iedereen zijn score staat weer op nul. Alles is dus weer mogelijk. Let's go!

Doe hier mee met de quiz!

Prijzen eindklassement (december)​

We kunnen ook meedelen dat we enkele hele leuke prijzen hebben voor de eind -en trimesterwinnaars. Deze worden uitgedeeld eind december na de laatste quiz van dit jaar. Onze hoofdsponsor is 999games en binnenkort worden de prijzen bekend gemaakt.

Prijzen tweede trimester (juni)​

De prijzen van het tweede trimester zullen in de loop ervan bekend gemaakt worden. We kunnen alvast wel bekend maken dat er weer leuke spellen van 999games te winnen zijn!

Wanneer?​

Elke 15e van de maand komt de quiz online en loopt tot het einde van de maand.
Voor deze maand is het dus tot 31 maart (23:55).

Regels​

1 deelname per lid.
Antwoorden verklappen leidt tot onmiddellijke diskwalificatie en 0 punten voor deze ronde.
Bij meerdere inbreuken kan dat tot een ban of diskwalificatie voor verdere quizzen leiden.
Elke 3 maanden reset.
Elk trimester een winnaar (over die 3 quizzen heen).
Elk jaar een winnaar (van de 4 beste scores samen geteld - 1 per trimester).

Het algemene wedstrijdreglement van BeyondGaming is ook van toepassing.

Algemeen klassement 2021
Algemeen klassement 2022
 
Iemand die mij de berekening van de score is kan meedelen? :D

Iemand op het podium met 3/10 vind ik precies straf?
 
Maw mss niet slecht om es te beginnen nadenken over het implementeren van GIS-correctie! Hoe sneller je verkeerd antwoordt = hoger aantal strafptn ipv 0!
 
Maw mss niet slecht om es te beginnen nadenken over het implementeren van GIS-correctie! Hoe sneller je verkeerd antwoordt = hoger aantal strafptn ipv 0!
Als je dat doet, zou de optie "weet ik niet" er ook moeten bijstaan, want ik heb geen zin om 15 seconden te moeten wachten tot de volgende vraag als ik het antwoord niet ken.

En bij een "invulvraag" blanco dan. Anders is de tactiek/meta bij elke vraag die je niet kent 15 seconden wachten om zo min mogelijk strafpunten te hebben of gokken op het laatste moment.

EDIT: Of als alternatief, geen giscorrectie op een invulvraag. Omdat de kans dat je juist "gokt" op een invulvraag nihil is. Die heb je enkel juist als je het weet.

Iemand die mij de berekening van de score is kan meedelen? :D

Iemand op het podium met 3/10 vind ik precies straf?
Drie keer 750 punten is drie keer antwoorden binnen 2 seconden. Ik heb nog nooit binnen de twee seconden iets kunnen beantwoorden. Ik denk dat mijn computer/mijn internet daar zelfs te traag voor is. Als ik direct antwoord is het 3-4 seconden. Ik heb 4 juiste antwoorden allemaal binnen 4 seconden beantwoord (4x375) die ik allemaal wist, de rest dat ik niet wist wel allemaal fout.

Snel antwoorden brengt ook risico's met zich mee natuurlijk. Je leest de vraag misschien maar half, je kan misklikken wat ook al gebeurd is, en het is stresserend. Maar de reden waarom snel antwoorden beloond wordt, is om opzoekingswerk of hulp van third parties te vermijden. Als je 10 juiste antwoorden hebt, maar daar 15 seconden over doet per antwoord, ga je de quiz niet winnen. Dat levert niets op.

Het is wel zo dat bij een waar of niet waar vraag bijvoorbeeld gokken wel kan lonen. Als je 50% kans hebt om juist te zijn, is het gewoon zaak van snel te zijn. En bij 10 meerkeuzevragen met vier opties ga je gemiddeld 2,5 vragen juist hebben. Dus als ik iets niet weet, dan zal ik gokken. Weet ik het wel, dan zal ik snel het juiste aanduiden.

Dus als giscorrectie geen optie is, dan is een groter aandeel "invulvragen" wellicht een betere keuze. En minder "waar of niet waar" vragen. Bij een invulvraag ga je hem enkel juist hebben als je het gewoon weet, en niet omdat je snel gokt op iets.
 
Laatst bewerkt:
Als je dat doet, zou de optie "weet ik niet" er ook moeten bijstaan, want ik heb geen zin om 15 seconden te moeten wachten tot de volgende vraag als ik het antwoord niet ken.

En bij een "invulvraag" blanco dan. Anders is de tactiek/meta bij elke vraag die je niet kent 15 seconden wachten om zo min mogelijk strafpunten te hebben of gokken op het laatste moment.
Die GIS correctie zou enkel zijn voor de eerste paar (nog te bepalen) seconden. Daarna zou die dan wegvallen dus je hoeft geen 15 seconden te wachten :D
EDIT: Of als alternatief, geen giscorrectie op een invulvraag. Omdat de kans dat je juist "gokt" op een invulvraag nihil is. Die heb je enkel juist als je het weet.
De gis correctie zal idd niet van toepassing zijn op invulvragen.
Dus als giscorrectie geen optie is, dan is een groter aandeel "invulvragen" wellicht een betere keuze. En minder "waar of niet waar" vragen. Bij een invulvraag ga je hem enkel juist hebben als je het gewoon weet, en niet omdat je snel gokt op iets.
Er zit nu max 1 "waar of niet waar'' vraag in per quiz. Dus dat valt wel mee denk ik. We hebben ook 2 tot 3 invulvragen (dus toch een redelijk deel op 10 vragen) per quiz en zou dit zo houden.
 
Ik stoorde me meer aan de vraag over smaken en de tong. :p
Deze is wetenschappelijk gewoonweg fout, je proeft elke smaak overal op je tong.

Desondanks heb ik deze vraag wel juist, want ik kende uiteraard dat foute kaartje wel, want je vond het vroeger zelfs in veel biologie handboeken nog terug. Dus gelieve deze vraag toch niet te schrappen... volgende keer gewoon opletten met vraagjes wetenschappen ;-).
 
Ik stoorde me meer aan de vraag over smaken en de tong. :p
Deze is wetenschappelijk gewoonweg fout, je proeft elke smaak overal op je tong.

Desondanks heb ik deze vraag wel juist, want ik kende uiteraard dat foute kaartje wel, want je vond het vroeger zelfs in veel biologie handboeken nog terug. Dus gelieve deze vraag toch niet te schrappen... volgende keer gewoon opletten met vraagjes wetenschappen ;-).
Bedankt voor de correctie.

Het is niet altijd even makkelijk om de juiste antwoorden te vinden in het kluwen van (foute) info op het internet (zeker als je zelf geen wetenschapper bent :D )
 
Terug
Bovenaan