Tetris Effect: Connected lanceert vandaag op Nintendo Switch

Tetsuya Mizuguchi (Rez, Lumines, enzovoort) bedacht samen met de rest van het team bij Enhance een psychedelische versie van Tetris dat bij velen de juiste snaar wist te raken, inclusief mezelf toen ik (wegens de Steam-release) in augustus de recensie ervoor schreef. Alle betrokken partijen (vanuit de zakelijke kant) zijn blijkbaar eveneens tevreden over het eindresultaat, want ze blijven maar ports financiëren voor platforms waar het spel nog niet op bestaat. Vanaf vandaag is de Nintendo Switch dus aan de beurt, een mijlpaal die gevierd werd door middel van de onderstaande trailer.

Omdat de game echter Unreal Engine 4 utiliseert, zitten sommigen twijfelachtig af te wachten op beelden van de uiteindelijke performantie, aangezien deze engine in het verleden grote problemen veroorzaakte voor andere games op Nintendo's hybride hardware. Een begrijpelijke status quo die de ontwikkelaars klaarblijkelijk opmerkten, want speciaal voor zulke consumenten hebben ze tegelijkertijd ook nog een ononderbroken gameplay video (van minstens één uur!) op hun YouTube-kanaal geüpload. Als laatste wil ik ook nog even vermelden dat het online aspect van de Switch-port compatibel is met alle andere versies, aangezien ze allen cross-platform multiplayer gezamenlijk ondersteunen. Bij deze... stay connected!


 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan