terugkomend vochtprobleem

Lifen

Well-known member
Crowdfunder FE
De muren van het kantoor hier hebben een vochtprobleem. We hebben deze laten behandelen, maar het probleem kwam op 1 plek terug.
Na een tweede behandeling hebben we de muur vorige week terug geschilderd. Nu zien we natuurlijk dat er toch nog vocht in zit, er komen blazen op de muur in één klein gebied, precies weer op de rand van de alreeds behandelde vochtplek.


Behandeling was:

60 cm plak afkappen
2 cm PUR beneden (vanaf vloer)
Injecteren beneden (vloer)
plastic zetten tegen muur
cement over plastic
terug plakken
schilderen

Wat kan ik doen?
 
Ze zijn behandeld maar wat was de reden van het vocht ?
Een tweede maal heb je dan terug erover geschilderd zonder de oorzaak aan te pakken ?
 
Ze zijn behandeld maar wat was de reden van het vocht ?
Een tweede maal heb je dan terug erover geschilderd zonder de oorzaak aan te pakken ?
Opstijgend vocht, huis van de jaren 50 dus geen waterkering.
2de keer is de firma teruggekomen en hebben ze de terugkerende plek terug afgekapt, opnieuw plastic en opnieuw cement, en dan opnieuw geplakt. Na heel wat maanden heb ik het vorige week dan geschilderd omdat de plak (al weken) droog was.

Nu is het dus voor de 3de keer 'nat'.

Het bedrijf laten terugkomen op hun kosten, want ze hebben nu 2 keer iets gedaan wat niet werkt?
Ja op zich... maar heb eigenlijk niet veel goesting in weer een episode gezeik. Ik zou het liever zelf oplossen.
 
Je hebt sowieso recht op garantie
Kan je hier én elders aub geen zaken posten waar je mensen foutief advies geeft, zeker gezien je geen enkele kennis van zaken hebt?

Ja, er is garantie, maar het is niet noodzakelijk dat die garantie hier speelt. Als de firma gedaan heeft wat ze gevraagd werd, kan het zijn dat die firma zijn werk perfect heeft uitgevoerd, maar dat dit het vochtprobleem niet kon tegenhouden. En de bewijslast hier ligt bij de klant, niet bij de aannemer.

10 jarige aansprakelijk geldt bij (simpel gezegd) een firma die niet correct uitvoert wat een normale aannemer zou doen. Het is dus een "inspanningsverbintenis", geen resultaatsverbintenis (tenzij je dat expliciet zo zou in het aannemingscontract zetten, maar dat zal geen enkele aannemer aanvaarden).
 
Zolang je de oorzaak niet aanpakt is er geen oplossing. Enkel onderkappen helpt. Al de rest is tijdelijk van weken tot maanden, maximum 2 jaar.
Normaal vormen die injecties een chemische waterkering die toch een stuk langer zou moeten werken dan wat de TS hier meemaakt.

Nu ja, als ge zeker zijt dat het opstijgend vocht is is onderkappen wel de beste maar ook meest intrusieve en dure optie. Maar tis inderdaad de enige manier om echt op lange termijn er vanaf te zijn.

Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan als u toen, plaaster afgehaald, injecties, zo’n oranje noppenfolie tegen de baksteen en daarna opnieuw bepleisterd en dat heeft toen geholpen. Firma was NoAqua, was daar wel tevreden van. Is nu 3j verder en das gewoon nog altijd ok.

Maar is wel echt een wereld vol mensen die u dingen aanraden die niet per se nodig zijn, dus sowieso altijd opletten. Maar een tweede mening van een andere firma kan misschien geen kwaad.
 
:thinking: :thinking:

Ja onderkappen gaan we niet meer doen, dan kan ik opnieuw beginnen te renoveren.
Ik vraag me af of het interessant is om injecties hoger in de muur te doen?
 
Terug
Bovenaan