Opstijgend vocht - schilderen

Lifen

Well-known member
Crowdfunder FE
We hebben hier een opstijgend vocht probleem. Dit werd dan behandeld door een firma. Ze hebben op 50 cm hoogte alle plak weggekapt, injectie gedaan rondom langs binnen, PUR strook gespoten van 2 cm, folie daarboven, en dan opnieuw geplakt. Dit staat nu al x maanden / half jaar en langer te drogen. Nu zie ik net dat er op 2 plekken al zeker terug een beetje witte schimmel staat.

Wat kan ik doen?
Is er speciale verf voor daarover te schilderen die schimmelwerend is?
 
We hebben hier een opstijgend vocht probleem. Dit werd dan behandeld door een firma. Ze hebben op 50 cm hoogte alle plak weggekapt, injectie gedaan rondom langs binnen, PUR strook gespoten van 2 cm, folie daarboven, en dan opnieuw geplakt. Dit staat nu al x maanden / half jaar en langer te drogen. Nu zie ik net dat er op 2 plekken al zeker terug een beetje witte schimmel staat.

Wat kan ik doen?
Is er speciale verf voor daarover te schilderen die schimmelwerend is?
Is er dan ergens een vochtbrug met de vloer ofzo...?
 
Volgens mij duurt het ook langer dan 'x maanden / half jaar' eer die muur volledig gedroogd is? Al zeker aangezien we net uit de herfst/winterperiode komen.
 
Op dees manier?

Dat had ik niet begrepen uit uw openingspost
Ok neen, ze hebben aan de binnenkant de plijster verwijderd tot 50 cm en dan injecties met waterafstotend product en vanonder tegen de vloer 2 cm PUR gespoten. Daarboven hebben ze een folie aangebracht (dus tot 50 cm tegen de muur geplakt in huis) en dan daarover geplakt opnieuw. Niet zoals op uw voorbeeld.
 
Amai, lijkt zeer amateuristisch. Op die manier moesten ze inderdaad tot op ong 1m hoogte gaan. En gewoon cementeren dan ipv folie.
Vreemde keuzes daar
 
Ik schrijf Vochtalert alvast bij op de lijst van klote aannemers die ons afzetten.
We hebben hier een 4tal "experts" laten langskomen voor vochtproblemen en ze gaven allen een andere oorzaak aan van het probleem. Ook vertelden de meesten onwaarheden en sloeg de ene z'n kastje uit naar rood qua vocht en was er volgens de andere z'n kastje geen vocht in de muur op dezelfde plaats.

Dat is dan ook de reden dat ik het liever zelf uitzoek. De bouwsector zit vol cowboys, maar bij die bedrijven voor vochtproblemen lijkt het wel heel erg te zijn.
 
Begin eerst eens de huidige situatie te schetsen;

bouwjaar
betonplaat of niet, later aangebracht? Gemetselde fundering?
..
 
update firma komt kijken en belooft het op te lossen. We zulllen zien.
BJ begin jaren 50. Betonplaten als plafond, kelder beton, overal beton gebruikt. Vloer waren tegels waar we deels nieuwe chape en isolatie op hebben gelegd met dan parket.
 
Mag ik in twijfel trekken dat de kelder met beton is uitgevoerd? Ben je zeker dat het geen cementering is?
Ligt de vloer volledig boven de kelder? Dus er was een betonplaat waar je iso + chape op hebt geplaatst?
 
Eventjes hijacken:

1 dakwerker, 2 loodgieters en 2 totaalrenoveerders later en ze zijn het allemaal eens. De schade in onze muren is er gekomen door het springen van een leiding op zolder. Oplossing is voorlopig zo goed mogelijk verluchten.

Nu vraag ik me toch af, en dan hoop ik dat jullie me misschien wat tips kunnen geven, indien er nog extra zaken zijn die ik kan doen om de muren droog te krijgen ? Ik zie dus zowel op de boven en benedenmuren langs deze kant vh huis op de buitenmuur mos en zwammen groeien en langs de binnenkant schimmel. De muren zijn dus gewoon nog nat.

Wat kan ik doen om het droogproces te versnellen. Stel dat de muren echt niet droog worden, wat zijn de volgende stappen in deze omstandigheden ?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan