Opstijgend vocht - schilderen

Eventjes hijacken:

1 dakwerker, 2 loodgieters en 2 totaalrenoveerders later en ze zijn het allemaal eens. De schade in onze muren is er gekomen door het springen van een leiding op zolder. Oplossing is voorlopig zo goed mogelijk verluchten.

Nu vraag ik me toch af, en dan hoop ik dat jullie me misschien wat tips kunnen geven, indien er nog extra zaken zijn die ik kan doen om de muren droog te krijgen ? Ik zie dus zowel op de boven en benedenmuren langs deze kant vh huis op de buitenmuur mos en zwammen groeien en langs de binnenkant schimmel. De muren zijn dus gewoon nog nat.

Wat kan ik doen om het droogproces te versnellen. Stel dat de muren echt niet droog worden, wat zijn de volgende stappen in deze omstandigheden ?
Systeem d plaatsen als je toch ooit van plan bent verder te isoleren . Ons kot was te vochtig door overisolatie en het vocht kon niet meer weg door de spouw en ramen. Systeem d laten laten zetten en van 88% vocht naar 55 gedropt op een week of 2 tijd . Kostprijs 8k all in en het is een punt voor uw beno pass.
 
Systeem d plaatsen als je toch ooit van plan bent verder te isoleren . Ons kot was te vochtig door overisolatie en het vocht kon niet meer weg door de spouw en ramen. Systeem d laten laten zetten en van 88% vocht naar 55 gedropt op een week of 2 tijd . Kostprijs 8k all in en het is een punt voor uw beno pass.
Aha, tof om praktijkvoorbeeld te horen van iemand. Had hier ook al aan gedacht.
Indien geen verbetering deze zomer zal het wel moeten.

Zijn die vochtmeters die je kan kopen op Bol.com ietwat betrouwbaar of is dat allemaal brol ?
 
Brol . Maar een iets of wat degelijk systeem d heeft ingebouwde vochtregeling met sensoren die de vochtigheid in de afgevoerde en aangevoerde lucht meet. Onze Zehnder comfoair q350 quality te minste.

Laat u trouwens geen decentraal systeem aansmeren hè. Dat maakt heel veel lawaai en is heel duur in onderhoud en verbruik. Ze hebben hier wat gaten moeten boren en plakken en zijn een groot deel van onze zolder kwijt maar uiteindelijk viel dat allemaal wel mee. Er is 1 kamer waar de leidingen naar beneden komen tegen de muur in de hoek waar we nog een vals wandje moeten zetten en en 1 leiding die door de keuken naar de woonkamer gaat waar we ook nog een vals wandje boven de keuken kasten moeten maken om ze weg te steken. Voor de rest is het “ onzichtbaar”
 
Mag ik in twijfel trekken dat de kelder met beton is uitgevoerd? Ben je zeker dat het geen cementering is?
Ligt de vloer volledig boven de kelder? Dus er was een betonplaat waar je iso + chape op hebt geplaatst?
Kan wel cementering zijn. De muren zijn baksteen met dan halfweg een laag cement. De vloer is allemaal cement (of beton, heb er niet in geboord). Het huis is gedeeltelijk onderkelderd. Waar het vocht is, is geen kelder.

Het stuk waar ik isolatie en chape op heb gelegd lag 7 cm lager dan de andere vloer. Het stuk waar vochtprobleem is/was daar ligt die iso + chape. Onder de iso+chape ligt de oorspronkelijke vloer. Wat daaronder ligt, mogelijk cement geen idee.
 
Dan had je beter doorgebeten en gekeken wat eronder zat (wsl zavel?). Was er al reeds geen vochtprobleem?
oude vloer verwijderen - afgraven - pvc folie plaatsen + fundering aanpakken/injecteren - betonplaat gieten - PUR + vloerverwarming - ...
 
Eventjes hijacken:

1 dakwerker, 2 loodgieters en 2 totaalrenoveerders later en ze zijn het allemaal eens. De schade in onze muren is er gekomen door het springen van een leiding op zolder. Oplossing is voorlopig zo goed mogelijk verluchten.

Nu vraag ik me toch af, en dan hoop ik dat jullie me misschien wat tips kunnen geven, indien er nog extra zaken zijn die ik kan doen om de muren droog te krijgen ? Ik zie dus zowel op de boven en benedenmuren langs deze kant vh huis op de buitenmuur mos en zwammen groeien en langs de binnenkant schimmel. De muren zijn dus gewoon nog nat.

Wat kan ik doen om het droogproces te versnellen. Stel dat de muren echt niet droog worden, wat zijn de volgende stappen in deze omstandigheden ?
voor binnen: op korte termijn: bouwdroger. zuipt wel wat elektriciteit.
 
Systeem d plaatsen als je toch ooit van plan bent verder te isoleren . Ons kot was te vochtig door overisolatie en het vocht kon niet meer weg door de spouw en ramen. Systeem d laten laten zetten en van 88% vocht naar 55 gedropt op een week of 2 tijd . Kostprijs 8k all in en het is een punt voor uw beno pass.

Ik had hier 9k in zelfbouw als prijs (wel relatief groot huis. 350m 90mm buizen). Maar zoiezo wel de moeite.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan