Tennis

ja ze verloor vrij veel matchen sinds haar comeback, maar in feite waren dat trainingskes.
Eigenlijk telde voor haar maar één ding: Alles ter voorbereiding om (minstens R1 van) Wimbledon te halen.

Dus ik ben eigenlijk ondanks haar povere resultaten niet echt verrast.

Hoe dat de comeback verder verloopt, no idea, we shall see. :tongue:
Ze speelt in de eerste ronde tegen Zhu Lin, geen slechte loting... Enige minder leuke voor haar, 0 punten erbij voor de ranking. Dat hadden er al 40 kunnen zijn, en een grote sprong richting de 450e plaats.
Mertens en Flipkens zie ik de tweede ronde wel halen, Wickmayer heeft kansen tegen Lin en Van Uytvanck zou Raducanu kunnen doen wankelen. Minnen en Zanevska zie ik droogweg geklopt worden.
Bij de mannen heeft Goffin niet te klagen, hoewel Albot uit de kwalificaties komt. Bergs kan zich revancheren tegen Jack Draper, maar die speelt de laatste tijd enorm sterk, dus hij zal straf voor de dag moeten komen.

Ze speelt in de eerste ronde tegen Zhu Lin, geen slechte loting... Enige minder leuke voor haar, 0 punten erbij voor de ranking. Dat hadden er al 40 kunnen zijn, en een grote sprong richting de 450e plaats.
Waarom 0 punten?

Bij de mannen heeft Goffin niet te klagen, hoewel Albot uit de kwalificaties komt. Bergs kan zich revancheren tegen Jack Draper, maar die speelt de laatste tijd enorm sterk, dus hij zal straf voor de dag moeten komen.
In R1 kom je geen cadeaus meer tegen. Hij had ook een nog zwaardere tegenspeler kunnen geloot hebben. Hij moet vrij en vrank spelen en 'enjoy the moment'.

Omdat Wimbledon geen (Wit) Russische spelers toelaat, besliste de WTA & ATP om geen punten toe te kennen…
Ah ja dat is juist, ik heb dat ook gelezen maar ik was dat alweer vergeten.
Dus moest Wickmayer miraculeus wimbledon winnen, dan zakt ze mogelijks op de ranking ipv dat ze stijgt. :tongue:

----

Zoals verwacht is de laatste wildcard bij de vrouwen voor (Serena) Williams. Geen idee wat we van haar mogen verwachten maar ze is natuurlijk wel een publiekstrekker.

Zowel Geerts als Coppemans staan in de kwartfinales in Oeiras (Portugal).
Als ze allebei nog 2x winnen dan krijgen we in de finale .. that's right!
Dat zou wel wat zijn :D
Geerts helaas zijn kwartfinales verloren tegen een Japanner (Uchida). Coppejans speelt wel de finale tegen ... Uchida.

Uit het niks wint Coppejans van Carballes Baena in Oeiras.
Vreemd? Plots is zijn vorm weer terug ?? En meteen doorstomend naar de finale.

Update: Ah ja hij is vorig jaar vader geworden en heeft toen blijkbaar even zijn carrière op een lager pitje geplaatst.

Laatst bewerkt:
Op een lager pitje? Op gebied van trainingsarbeid dan? Want hij bleef wel tornooien spelen om er telkens in R1 uit te vliegen. Maar een goede week van hem, hopelijk geen eenmalige uitschieter.

Costoulas koos haar W25 tornooi in India goed uit, maar verloor opnieuw haar finale. Dat zijn al 3 W15 finales en nu deze, die ze niet kan omzetten in winst. Op echt belangrijke momenten, laat ze het precies wel wat afweten…

Belgische finale in Arlon. (y) Collignon vs Onclin. En een goeie week voor de redelijk wat Belgen.

Zizou 3 dagen geleden, gewonnen van Ruud tijdens een exhibitiematch voor Wimbledon.
Dit maakt voor de ranking niets uit, dit is een veredelde training, maar blijkbaar krijgt hij dus geld om daar te komen trainen / spelen? :unsure:

Zo gaat dat met exhibities he, kassa kassa.

Collignon vrij makkelijk gewonnen van Onclin in Arlon... zijn eerste M25 Titel. Goed jaar voor hem, stijgt nu van 540 naar +/- 460.

Denk dat Collignon meer potentieel heeft, Onclin blijft wat labiel, kan nog veranderen maar toch.
Spijtig dat Bailly voor US College Tennis heeft gekozen. Die had nog het meest potentieel van de Belgische 18-21jarigen.
Ik snap zijn keuze wel maar met die diploma's kun je hier toch niet veel doen + de doorstroming naar pro-circuit is heel mager. Ik heb nog geen enkele Belgische hoge B of A-speler weten terugkeren van College Tennis en daarna doorbreken.

Daarmee dat ik Bailly precies maar weinig tegen kwam de laatste tijd... Je bedoelt dan Pierre-Yves toch? Ik las recent nog dat die jongste Gilles Arnaud nog meer talent had? Als die hetzelfde pad opgaat, zijn dat twee verloren 'talenten'.

Ja klopt Pierre-Yves. Volgens wat ik heb gehoord heeft zijn coach (Darcis) het afgeraden maar de druk van de familie voor 'nen diplom' was te groot. Velen zien college tennis als 'best of both worlds' voor jonge talenten die nog willen studeren maar volgens mij is het net omgekeerd. Je speelt er heel veel wedstrijden maar de coaching op die universiteiten is technisch en tactisch niet op een hoog niveau (toch niet in vergelijking met Darcis) en qua onderwijs stelt het daar in de VS allemaal ook niet zoveel voor (ik mag dat zeggen als ex-AFS student ;) ) Hij zal nog wel een paar futures spelen in Texas maar qua ranking zal dat niet veel opbrengen vrees ik.

Zijn jongere broer was inderdaad finalist RG juniors dit jaar. Goed begin maar wil nog niets zeggen, we hadden bij de '93-'94 generatie 3 wereldtop juniors, ene is al gestopt, de andere chronisch geblesseerd en nog een andere speelt Challengers en schommelt rond 300 dusja, garanties zijn er niet.

Wie was de derde na Mestach en Coppejans? :)

Qua onderwijs heb ik daar ook verhalen gehoord ja, bv meerkeuze tien vragen ja of nee, antwoord was tien keer ja of tien keer nee (gedurende jaren) :laugh: .

Edit: nvm zal De Loore zijn ik had 93 niet deftig gelezen blijkbaar :p .

Alcaraz toch weer een spektakelmatch, uiteraard mede door het heel stevige spel van Struff die toch ook om de zoveel tijd op de slams wel is zo'n match heeft waarin het allemaal klikt 54 aces en 135 winners voor de beide heren samen :bow: .

Logische nederlaag voor Bergs. Heeft niet slecht gespeeld en jammer dat hij de 3 setpunten niet kon benutten maar lag in alle facetten van het spel onder. Ik zie die Draper zonder tegenslag ook nog verder stijgen. Als je top-100 staat op je 20ste dan ben je gewoon goed.

Logische nederlaag voor Bergs. Heeft niet slecht gespeeld en jammer dat hij de 3 setpunten niet kon benutten maar lag in alle facetten van het spel onder. Ik zie die Draper zonder tegenslag ook nog verder stijgen. Als je top-100 staat op je 20ste dan ben je gewoon goed.
Dit was gewoon een goeie Bergs. Met dit niveau had hij menig top-100 speler vandaag geklopt.
Maar tegen deze Draper was dat niet voldoende, ik zie deze gast ooit doorstomen richting de top-20 als hij gespaard blijft van blessures.

Eerlijk is eerlijk. Draper is gewoon de betere speler.

Tan-Williams had toch ook vrijwel alles (buiten misschien echt het top niveau :unsure: ).

Tan zou zo uit de generatie Navratilova kunnen komen qua tennis maar heeft gewoon haar eigen stijl geperfectioneerd zodat ze zelfs in het huidige tijdperk meekan met een stijl uit lang vervlogen tijden.

Ik dacht nog dju Minnen haar match verzet naar morgen nadat ze set één pakt, terug kansen voor Muguruza om te herbronnen, niks was minder waar, een bagel tegen Muguruza en dus vlotte winst, heel netjes :niceone: .

De tabelhelft van Goffin ligt helemaal open volgens Sporza, maar er zitten wel nog beter geklasseerde spelers in die helft. Dus die openheid valt dan toch nog mee precies?

Ik dacht nog dju Minnen haar match verzet naar morgen nadat ze set één pakt, terug kansen voor Muguruza om te herbronnen, niks was minder waar, een bagel tegen Muguruza en dus vlotte winst, heel netjes :thumb: .
Ik dacht dat haar ex meer kansen had voor de upset, maar straf van Minnen. Zag het ook al compleet omslaan door het stopzetten gisteren, maar 6-0 is wel heel straf. Muguruza is niet echt in vorm, maar top, helemaal niet verwacht.

Terug
Bovenaan