Tennis

Bergs heeft nog nooit echt potten gebroken op gravel. Zal nog wel beteren maar het zal altijd wel een hard court speler blijven met zijn spelstijl.

Alcaraz mag op zijn 18de verjaardag tegen Nadal spelen die 8 unforced errors maakt over heel de match... Nu ja hij heeft hem toch 1 keer kunnen breken, niet veel 18-jarigen kunnen dat zeggen, komt wel goed met die gast :smile:

Nadal verloren in Madrid, dat ik dat nog mag meemaken :p .

Zverev goed (indrukwekkend op eigen serve) maar Nadal toch ook écht wel niet top, returns vlogen alle kanten uit behalve diep of in de voeten.

Edit: Oei Nadal precies al aantal keer niet gewonnen, dat was me ontgaan.

Laatst bewerkt:
Nadal was onzichtbaar... als hij moest retourneren stond hij zover achteruit dat je hem door de schaduw niet eens zag staan. o_O

Na 4-2 in de eerste set en (terecht) geklaag van Zverev dacht ik dat het twee makkelijke sets gingen worden voor Nadal. Maar daarna was Zverev best goed idd!

Wel rekening houden dat Madrid een heel snelle gravelbaan is en bovendien ook nog eens op 700 meter hoogte.
Als zo'n bijna dubbele meter als Zverev of Berrettini een 220+ service lanceert dan sta je best redelijk ver naar achter :wink:
Ook niet toevallig dat een Isner uitgerekend op Madrid een gravel kwartfinale haalt op ATP1000 niveau.

Maar feit is inderdaad dat Nadal nog verre van top is. Barcelona gaf een vertekend beeld wegens andere omstandigheden en Tsitsipas die het daar gewoon weggaf. Voorbije week ook teveel serviceverlies en fouten die hij normaal niet maakt.
Maar het blijft Nadal hé dus zeker niet afschrijven voor Rome en RG.

Hij wordt natuurlijk een jaartje ouder dus, elke gravelbaan van A tot Z domineren, zit er niet meer in.
Maar pieken naar RG nog wel. Wacht maar, hij zal daar in topvorm zijn.

Ja ik zal nooit de grote Zverev liefhebber worden maar de laatste dagen drie matchen van gezien en die waren alledrie dik in orde, nog niks om compleet wild van te worden maar de terechte tornooiwinnaar.

Ze heeft het eindelijk begrepen. Te is te .. ze speelt véél te véél toernooien zeker met al die dubbelmatchen er nog eens bij.

Ze heeft het eindelijk begrepen. Te is te .. ze speelt véél te véél toernooien zeker met al die dubbelmatchen er nog eens bij.
Snapte ook al niet dat ze na Madrid niet meteen forfait gaf voor Rome. Niet 100%, toch weer aantreden in het enkel- en het dubbelspel in Rome. Sowieso had ze na Rome geen tornooi meer gespeeld tot Roland Garros, dus blijft de vraag of ze het effectief begrepen heeft want ze blijft gewoon het dubbel spelen met Hsieh.

Snapte ook al niet dat ze na Madrid niet meteen forfait gaf voor Rome. Niet 100%, toch weer aantreden in het enkel- en het dubbelspel in Rome. Sowieso had ze na Rome geen tornooi meer gespeeld tot Roland Garros, dus blijft de vraag of ze het effectief begrepen heeft want ze blijft gewoon het dubbel spelen met Hsieh.
Ik denk dat ze van plan was om toch nog ergens een enkel en dubbeltoernooi te spelen -wegens haar vroege uitschakeling in Rome- maar dat de mensen rondom haar hebben tegengehouden.

Hopelijk inderdaad ook wat gezond verstand in haar team om haar in te tomen! :) Want als ze ergens een wildcard zou gevraagd hebben, zou ze die zeker gekregen hebben aangezien de komende tornooien echt zwak bezet zijn, dan is een top-15 speelster altijd welkom.

Ben net ingeschakeld bij Goffin.... 6-2 4-1 achter... ik zie alleen fout, fout, fout, fout, fout... :help:

EDIT... het ging snel. Tis al gedaan met een mooie misser... 6-2 6-1 o_O

Delbonis heeft wel een bizarre serve motion, denk dat hij en Leonardo Mayer dezelfde jeugdtrainer hadden. :smile:

Afgezien van die anderhalve uitschieter was het nog gene vetten voor Goffin dit jaar. Maar Dimitrov en Schwartzman zijn nog erger.

Swiatek die Pliskova met 6-0 6-0 naar huis speelt in een finale... Mooi :D Want die robot is niet om aan te zien... straf wel dat ze in Rome de finale haalt. :wtf:

Peak wta tennis dit, finale van een masters met een dubbele bagel.

Rafa heeft tegen Djokovic nog eens de puntjes op de i gezet. Een meltdown in de 2e set maar in set 1 en 3 gewoon enorm sterk. Djokovic was trouwens ook erg sterk vandaag. Degene die de belangrijke punten het meeste heeft gepakt was Nadal vandaag, het zat in de details.

Swiatek is samen met Andreescu als die is langer dan drie minuten niet geblesseerd kan blijven dan ook het strafste wat ik van tieners op de wta gezien heb. Gauff had die potentie maar die is ondanks een goede week deze week de laatste tijd toch echt zeker niet vooruit gegaan qua kwaliteiten. Als Swiatek Roland Garros kan spelen qua niveau zoals vorig jaar, vlotjes favoriete voor een nieuwe eindzege bij mij. Top Halep en Muguruza komen het dichtst in de buurt waarschijnlijk, misschien nog een Sabalenka als die hard genoeg kan meppen om de ondergrond te overwinnen.

Bergs wint zowaar 2 opeenvolgende kwalificatiematchen op gravel en mag op de hoofdtabel in de 1ste ronde tegen drop shot boy Hugo Gaston

Ferm, tegen Gulbis wel heel vlot. Niet verwacht want ook al is Gulbis een schim van vroeger, hij kan toch goed uit de voeten op gravel. Gaston is andere koek.

Morgen starten de kwalificaties van Roland Garros :) 5 Belgen erbij, Zizou Bergs blijkbaar net niet...

Coppejans vs (24) Nakashima
Bemelmans vs Giannessi

Benoit vs Belgraver
Niculescu vs (19) Bonaventure
Radwanska vs (17) Minnen

Eerlijk gezegd zie ik niemand de hoofdtabel halen. :shy:

T hangt er wat vanaf, zijn er veel die kans(je) hebben maar t hangt (uiteraard) af van of ze zelf hun niveau halen en welke tegenstanders ze hebben. Bij een aantal is het al wel regelmatig net niet geweest natuurlijk. Bonaventure heeft met Niculescu direct pech, Minnen in se ook zelfs en Bemelmans toch ook tegen gravelbijter.

Terug
Bovenaan