Tennis

Dacht ook nog dat hij het uit handen ging geven, maar toch nog mooie laatste punten om de match te beëindigen! Zal idd deugd doen deze zege voor hem. Kans is wel groot dat het Evans wordt, want die is nu voor de match aan het serveren tegen Djokovic! :)

Verwachte kwartfinale: Djokovic vs Zverev
Kwartfinale morgen: Evans vs Goffin :)

Vanmorgen zag ik passeren dat Elise Mertens al een vaccin had gekregen in Charleston, maar ik dacht toen... hoe doen ze dat met die tweede dosis? Moet ze dan terug naar USA, of kan ze hier in België dan een tweede dosis ervan krijgen? Maar twas blijkbaar een J&J vaccin.

nu toch wel een mooie kans voor Goffin om een halve finale te halen in een masters 1000 toernooi.
Evans mag je niet onderschatten, intrinsiek een heel goede en moeilijk te bespelen speler met zijn slices. Komt ook van heel ver terug (cocaïneschorsing) en is een 'bijter'.

Viel me gisteren op dat David als het ook maar even kon om zijn backhand heen liep. Normaal doet hij dat veel minder en is die BH langs de lijn juist een wapen.

Evans mag je niet onderschatten, intrinsiek een heel goede en moeilijk te bespelen speler met zijn slices. Komt ook van heel ver terug (cocaïneschorsing) en is een 'bijter'.

Viel me gisteren op dat David als het ook maar even kon om zijn backhand heen liep. Normaal doet hij dat veel minder en is die BH langs de lijn juist een wapen.

Wie zegt dat ik hem onderschat. Evans is een ontzettend goede speler als het draait bij hem, maar hem tegenkomen in de kwartfinale van een masters 1000 blijft een mooie kans.

Tja, Goffin toch heel wat kansen laten liggen deze wedstrijd. Op zich wel een typische Goffin wedstrijd. Ontzettend goed tennis afwisselen met echt domme UE's. Ge krijgt die 2017 vibes hier en daar maar hij krijgt die constante maar moeilijk in zijn spel.

Nog niet voorbij natuurlijk, maar die vier gemiste breakkansen zouden wel eens zeer beslissend voor de wedstrijd kunnen zijn.

EDIT: Ja, daar is het dan. Niet kunnen breaken en dan zelf gebroken worden. Einde verhaal voor Goffin.

Verbaast me dus niks deze afloop.

Nadal moet zich ook dringend herpakken tegen Rublev
En Nadal verloren. Toch wel wat verrassingen in dit toernooi. Buiten Goffin dan, dat was zo voorspelbaar. Al is Evans zeker niet slecht. (anders klop je geen Djoko, zelfs niet als ie uit vorm is)

En Nadal verloren. Toch wel wat verrassingen in dit toernooi. Buiten Goffin dan, dat was zo voorspelbaar. Al is Evans zeker niet slecht. (anders klop je geen Djoko, zelfs niet als ie uit vorm is)
Pfff, als Goffin wat meer mentaal weerbaar was geweest had hij al lang een Masters 1000 achter zijn naam staan... .

Elise Mertens staat weer in een finale. Hoe komt het dat ze nog steeds maar 16de staat op de wereldranglijst? Ze is misschien niet de allerbeste, maar ze speelt erg constant het hele jaar door. En ik zie er toch niet erg veel die gemiddeld véél beter doen.

Elise Mertens staat weer in een finale. Hoe komt het dat ze nog steeds maar 16de staat op de wereldranglijst? Ze is misschien niet de allerbeste, maar ze speelt erg constant het hele jaar door. En ik zie er toch niet erg veel die gemiddeld véél beter doen.
Corona ranking he... Zou met de resultaten van vorig jaar ook gewoon top-10 hebben gestaan, en nu nog steeds. Ook al zijn er wel 10 speelsters die meer kwaliteit hebben dan Mertens, ze is zo ontzettend constant dat ze het echt wel verdiend.

Denk dat Tistispas vannacht slecht slaapt. Alle cruciale punten laten liggen, set 1 in controle en weggegeven, MP in set 3 en daarna eigen service afgeven. Is ook wel weer de verdienste van Nadal natuurlijk dat die er blijft voor gaan. En Stefanos, die topspin backhand, dat werkt niet tegen Nadal, speel in het vervolg wat vlakker en harder, ga je meer resultaat mee hebben :wink:

Omschakeling naar gravel bevalt Bergs precies niet zo goed, al 2de week op rij in qualies eruit...
Moet nochtans rap punten pakken als hij op RG qualies wil spelen.

Dolgopolov nu ook officieel met ATP-pensioen.
Dubieuze reputatie als fixer maar technisch wel een heel goede speler.

Dubbeltitel in Indian Wells samen met Malisse tegen Federer/Wawrinka herinner ik me nog goed.

Mertens met een goede overwinning over Halep! Simona speelde niet echt sterk en Elise was haar steady, kalme (op 1 moment na), vechtende zelve weer. Ze heeft soms wel momenten dat ze echt te passief speelt (return vooral) maar ze wisselt daarin wel goed af. Al zie ik ze liever iets agressiever spelen. Maar gewonnen tegen topper, en dat gebeurt zelden, dus zeker goed. :)

En dan de mannen... Coppejans 1ste ronde eruit tegen een qualifier, Bemelmans tegen een 17 jarige wildcard die 600 plaatsen lager staat, Bergs die kwalificaties RG op zijn buik kan schrijven...

Gelukkig zijn er Gillé-Vliegen nog :smile:

Voor Bergs was het zowiezo moeilijk, hij had maar twee toernooien om zijn plaats af te dwingen, verteerde de overgang naar Gravel niet zo goed, en was na twee goeie toernooien misschien wel over zijn piek.

Maar voor het overige inderdaad erg triest gesteld.

Coppejans begon het jaar vrij goed vond ik, ik dacht dat hij misschien toch nog eens richting top-100 zou kunnen opklimmen, maar als hij rond 150e plaats kan bivakeren, zal het al goed zijn.

Maar ook bij de vrouwen is het triestig gesteld.... daar kan je enkel rekenen op Mertens, maar voor de rest ook weinig indrukwekkende resultaten. Ok, Van Uytvanck, Flipkens en Bonaventure zijn gekwetst, maar daar mogen we ook geen mirakels (meer) van verwachten en Minnen blijft ter plaatste trappelen.

Terug
Bovenaan