Tennis

Shelton die na zijn match naar een supporter in een rolstoel gaat om te socializen, vuistje te geven en een tshirt te signen. Ik vind Shelton echt een sympathieke speler, ondanks de vele haat.

Zverev weet weer wat verliezen is... Heel hoog niveau in set 1, daarna 2 belabberde servicegames in set 2 en 3 die hem de das om deden.

Je zou haast vergeten dat de Wimbledon qualies begonnen zijn...

Coppejans is al door tegen Glinka
Bailly-Tiffon
Onclin-Giustino
Goffin-Guerrieri

Onclin ook door, Goffin mag meteen inpakken.
Goffin het jaar te veel maar goed wie zijn wij om dat te bepalen? Hij heeft zijn afscheid aangekondigd en dat was alvast een wijze beslissing.
Ik begrijp dat hij het spelletje graag speelt en het zijn leven was tot heden, maar vroeg of laat komt er aan alles een einde.

Collignon voor 2e keer in vrij korte tijd helaas een 50-50 match verloren tegen JM Cerundolo. Was ook wel niet zijn beste match, in tegenstelling tot in Halle leek hij zich hier niet echt comfortabel te voelen op de court. Hopelijk is dat in Wimbledon wel weer, maar denk dat dat meer op Eastbourne lijkt dan Halle.

Al even geleden dat Collignon nog eens in een eerste ronde verloor.

Wel een serieus gemiste kans om ver te geraken. Want ondertussen heeft broer Cerundolo forfait gegeven en ook over Fritz zijn deelname zijn nog twijfels. Een toernooi dat op een challenger lijkt op een paar goede spelers na.

Laatst bewerkt:
Tweede slam deelname voor Vandromme deze keer wel positief, ze klopte 17e reekshoofd Yue Yuan met 4-6 6-0 6-2. Na haar vreemde voorbereiding op Wimbledon had ik dit niet verwacht, maar netjes, zeker de tweede en derde set. Ook Minnen vandaag makkelijk gewonnen van Ferro.

Altmaier opgegeven tegen Bergs. Viel in de erste set op de grond en had precies zijn heup/lies geblesseerd. Leek nadien wel vrij ok, maar nadat Bergs ook in de tweede set brak er de brui aan gegeven.

Uitstekende kans voor Bergs om nog eens ver te geraken in een ATP toernooi en vertrouwen op te doen, want Eastbourne is compleet onthoofd door late withdrawels van de topsreekshoofden (1,2,3 en 5... daar moeten ze toch echt eens iets op vinden want gewoon 3 lucky losers die daardoor een bye hebben gekregen in R1). In de kwartfinale zal hij waarschijnlijk tegen Choinski moeten spelen aangezien Fritz dus niet speelt. Qua top 50 spelers zitten er buiten Bergs enkel nog JM Cerundolo (die Collignon dus nipt klopte en waar Bergs in een eventuele halve finale potentieel tegen moet), Etcheverry en Humbert in. Ook nog wel de heroptredende Jack Draper.

Vandromme als enige Belg naar de laatste Q ronde in Wimbledon. Ze had er tegen Carle drie sets voor nodig. Nu speelt ze tegen Bolkvadze.

Coppejans heeft zich nog goed geweerd tegen Saffiulin die absoluut geen slechte speler is.

Voor Onclin is de leeftijd nu geen excuus meer en is het intussen overduidelijk dat die stagneert. Op zich geen slechte speler maar 20j. te laat geboren want zijn serve is simpelweg niet up to par voor het moderne powertennis en dit is een oud zeer dat blijkbaar niet verholpen raakt. Meer dan af en toe een succesje in een zwak bezette Challenger of in een M25 moet je daar imho niet meer van verwachten.

want Eastbourne is compleet onthoofd door late withdrawels van de topsreekshoofden (1,2,3 en 5... daar moeten ze toch echt eens iets op vinden want gewoon 3 lucky losers die daardoor een bye hebben gekregen in R1)
Da's idd. altijd hetzelfde liedje in die ATP250's een week voor een Slam:rolleyes:. Een match tanken vanaf QF komt ook nog wel eens voor. Er valt niet veel aan te doen vrees ik want voor die mannen is een medisch attest halen maar een formaliteit.

Da's idd. altijd hetzelfde liedje in die ATP250's een week voor een Slam:rolleyes:. Een match tanken vanaf QF komt ook nog wel eens voor. Er valt niet veel aan te doen vrees ik want voor die mannen is een medisch attest halen maar een formaliteit.

Goh je kan toelaten dat een draw in bepaalde extreme gevallen nog herschikt kan worden bijvoorbeeld. Ik denk zelfs dat dat al gebeurt in sommige toernooien zolang de order of play van de eerste dag niet uit is. Ook die toppers er misschien eens aan herinneren dat het op deze manier niet verder kan. Alé, laten we eerlijk zijn, al die finalisten van vorige week wisten maar al te goed dat ze niet nog eens een week gingen spelen net voor Wimbledon. Cerundolu, Fritz, Tiafoe, ... Dan kunt ge gewoon sneller afmelden hé.

Anyways, Bergs doet wat hij moet doen en gaat vlot voorbij Choinski. Lucky Loser Samuel schakelde JM Cerundolo uit, dus dat is zijn volgende tegenstander. Nummer 143 van de wereld. Ook al heeft die jongen wel talent (veel blessures gehad, is de gast die Goffin klopte in RG kwalificaties), deze kans op een ATP finale mag Zizou echt niet laten liggen. Ik zou zelfs meer zeggen, een grotere kans om een ATP toernooi te winnen gaat hij niet snel meer krijgen, met buiten Bergs zelf maar één top 50 speler meer in het toernooi (+ Draper natuurlijk).

In Mallorca is het trouwens niet veel beter gesteld.

Niemand extra op de hoofdtabel, ook Vandromme haalde het net niet. Bolkvadze was in drie sets de betere. Dan maar een eerste keer op de hoofdtabel op de US Open, haar favoriete ondergrond.

In Brussel heeft Harold Heuns de kwartfinale bereikt. Het ging sowieso een Belg zijn, maar verrassend dat het niet Demanet werd. Ook verrassend dat er 3 Belgen zich konden kwalificeren voor een M25, meestal is het over and out na QR1. Volgende week in Nivelles opnieuw een M25, Coppejans staat daar op de entry list.

Terug
Bovenaan