Tennis

Thank god voor hem dat die het dan zo afmaakt, anders ging die ongetwijfeld slecht slapen van die misser.

Ja onvoorstelbaar...

Cobolli moet toch wat agressiever spelen, veel te veel ballen door het midden recht in de slagzone van Zverev...
Ik vond ook dat die bij momenten veel te passief speelde.

Totaal niet nodig want hier in die TB bewijst die dat die gewoon zelf de punten kan gaan halen als het nodig is.

Zverez speelt ook gewoon erg matig. Cobolli had 45% 1st serve en wint de set...

Perfecte omstandigheden nu wel voor een complete Zverez choke :biglaugh:

Ik vind dit wel een zeer matige finale ja, althans toch van wat ik gezien heb want heb niet doorlopend van begin tot nu zitten kijken.

Zverev is trying his best to lose this GS, but Cobolli won’t let him.

Dit is wel accuraat :laugh:

Perfecte omstandigheden nu wel voor een complete Zverez choke :biglaugh:
You jinxed it. ;) Zverev breekt meteen en staat met heel wat moeite 0-2 voor.
Maar het is nog nie gedaan (tot het laatste punt gemaakt is)

Ai ai ai 0-3. En nu weer breakpunten voor Cobolli.
Het verschil is klein, veel UE's in set 5 maar Zverev pakt wel z'n kansen, Cobolli laat ze allemaal liggen.

Je moet wel je kansen grijpen want anders win je niet.

Laatst bewerkt:
Een finale is zelden kwalitatief de 'beste' match van een tornooi, maar spannend is het wel :)

Zeker in deze match had je dat ergens wel kunnen verwachten. Niet omdat ze de kwaliteiten niet hebben (ik durf te zeggen dat beiden al beter hebben gespeeld dit toernooi en dat bijvoorbeeld Arnaldi dit niveau serieus oversteeg), maar omdat ze gewoon beiden ongetwijfeld met veel stress zitten te spelen. Iedereen, ook zijzelf, weten dat dit hun beste kans ooit is en dat er misschien zelfs nooit meer een kans komt. Zeker voor Zverev zal het mentaal toch zwaar zijn, aangezien iedereen al een hele week verwacht dat hij wint en hij niet opnieuw mag choken.

En er is natuurlijk het fysieke aspect. Logich dat dat na 2 weken ook meer meespeelt.

Het is de finale van "mentaal" stervende zwanen. Wie mentaal het minste sterft wint.

Je ziet deze mannen met dit niveau toch geen set pakken tegen een Sinner of Alcaraz, man man toch...
Ik geef ze beiden wel een kans om een set te pakken tegen Sinner of Alcaraz, want dan zijn ze den underdog en hebben ze niet die mentale stress.
Maar meer dan een set? Mmm ..

Ik gun het Zverev wel zodat wij en hij eindelijk van het gezaag vanaf zijn: Heb je al een GS gewonnen gast? :tongue:
Maar het mag voor mijn part bij ééntje blijven. De nieuwe lichting mag stilaan opstaan.

Cobolli geeft het gewoon op. Die laatste set is het gewoon weggeven sé. Dit had bij oa Djokovic nooit waar geweest.

Doodzonde dat (een goede versie van) Arnaldi hier niet stond...

Voor mij pikt het nog altijd dat Collignon daar zo nipt van heeft verloren als ge ondertussen het gevoel hebt dat Arnaldi quasi het beste tennis van heel die tabelhelft heeft gebracht... Tegen Collignon vielen al die 50-50 ballen bij hem op de lijn, een paar keer wat minder geluk en Rapha was ook ver geraakt imo (als zijn lichaam het hield toch).

Tja rampzalige match. Cobolli ging helemaal stuk. Maar ik ga mee met Makila, ergens wel blij dat Zverev het haalt. Imo toch wel een niveau hoger dan Cobolli en dat gedoe van "hij heeft geen GS win" werd irritant. Hij is niet de meest aangename speler om naar te kijken, en ook niet de meest aangename mens, on en off court, maar ge kunt moeilijk zeggen dat hij geen GS titel verdient na al die jaren op topniveau.

Terug
Bovenaan