Tennis

Waanzin eigenlijk dat hij nog steeds in de match zit :biglaugh:

Ik vraag me wel af wat Blockx zijn gameplan was vandaag. Want hij blijft meegaan in die backhand rally's, maar dat is het laatste wat je mag doen bij Zverev. Die verlies je 90% van de tijd. Waarschijnlijk geraakt hij er gewoon niet van weg.

En dan de keer dat hij eindelijk gebroken wordt is het game waarin hij 3 aces slaat en 40-0 voorstond :crazy:

Ach, het is mooi geweest, heel mooi. Tijd voor wat rust (tenzij hij toch nog op die hoofdtabel voor Rome geraakt, er is maar 1 extra withdraw nodig).

-
En dan de keer dat hij eindelijk gebroken wordt is het game waarin hij 3 aces slaat en 40-0 voorstond :crazy:

Ach, het is mooi geweest, heel mooi. Tijd voor wat rust (tenzij hij toch nog op die hoofdtabel voor Rome geraakt, er is maar 1 extra withdraw nodig).
Een frisse Blockx had er volgens mij altijd een tie-break uitgesleept, maar hij toont in set 2 alvast aan Zverev: Hey manneke in de toekomst kan ik u wel aan hoor. Het is mooi geweest. Sterk toernooike van onzen Blockx!

-

Een frisse Blockx had er volgens mij altijd een tie-break uitgesleept, maar hij toont in set 2 alvast aan Zverev: Hey manneke in de toekomst kan ik u wel aan hoor. Het is mooi geweest. Sterk toernooike van onzen Blockx!

Goh, Zverev was ook in die tweede set 3 klassen te sterk hé. Die heeft 4 punten verloren op zijn eigen service... Quasi elk opslaggame van Blockx breakpunten versierd. Het niveauverschil was heel groot. Blockx werd weggespeeld in baseline rally's (geen schande want Zverev staat hier ook echt op een torenhoog niveau te tennissen, was al hetzelfde tegen Cobolli).

Het is onmogelijk om te voorspellen of hij in de toekomst tot dat niveau kan geraken. We hopen natuurlijk van wel, maar er zijn echt heel veel voorbeelden van spelers die op jonge leeftijd heel mooie dingen hebben laten zien, maar die laatste stappen nooit konden maken.

Ja, valt niets op af te dingen. Veel te laag 1st serve % in set 1 (44%). Set 2 beter maar over de hele match geen enkel bp kunnen afdwingen. Zegt al genoeg. Zverev dit jaar enkel verloren van Sinner, Alcaraz en Cobolli (in Munchen). Je moet hem van zijn baseline af krijgen en doen lopen én zelf geen fouten maken.
Maar sowieso een schitterend tornooi geweest voor Alexander.

Als Zizou morgen wint van Tabilo dan komt hij op 1225 punten en springt weer over Blockx.

Onclin morgen ook finale in Abidjan CH75 en Gadamauri zijn allereerste Challenger finale in Shymkent CH50.
Cut-off voor RG qualies was 27 april blijkbaar.

Mooie overwinning van Gadamauri, in december zijn eerste ITF-titel en nu een Challenger. Niet de sterkst bezette weliswaar, maar komt niettemin toch top 300 binnen (voorlopig 280).
Speelt wel heel veel tornooien, is zo'n jongen die je als coach wat moet afremmen denk ik.

Als Zizou morgen wint van Tabilo dan komt hij op 1225 punten en springt weer over Blockx.

Onclin morgen ook finale in Abidjan CH75 en Gadamauri zijn allereerste Challenger finale in Shymkent CH50.
Cut-off voor RG qualies was 27 april blijkbaar.
Onclin staat zo terug in de top-200.

We worden wel verwend dezer dagen met 3-top 100 spelers.
Maar daarachter zit wel een groot gat. Onclin is 4de Belg als 198ste.
En Goffin? Het is echt tijd voor zijn pensioen. Hij staat pas 248ste. :frown:

Niet gelukt dus, maar nu wel 2 Belgen in de top 40.
Tabilo een echte counterpuncher en dan nog een linkshandige met een goede serve. Slaat weinig winners (17 tegenover 37 voor Bergs) maar maakt vooral ook heel weinig fouten (22 UE tegenover 40 voor Bergs)
Moet echt frustrerend zijn voor een aanvallende speler als Bergs om daar tegen te spelen...

En Onclin zijn tweede opeenvolgende Challengertitel op zak!
De draw was er zeker niet lastiger dan in Shymkent maar was wel een CH75.

Niet gelukt dus, maar nu wel 2 Belgen in de top 40.
Tabilo een echte counterpuncher en dan nog een linkshandige met een goede serve. Slaat weinig winners (17 tegenover 37 voor Bergs) maar maakt vooral ook heel weinig fouten (22 UE tegenover 40 voor Bergs)
Moet echt frustrerend zijn voor een aanvallende speler als Bergs om daar tegen te spelen...

Bergs speelde eigenlijk wel ok, maar het was inderdaad frustrerend. Net te veel foutjes op de cruciale momenten. Mist zo toch belangrijke punten, zijn doel was om nog reekshoofd voor RG te worden, met een overwinning zat dat er in. Nu wordt het moeilijk.

Zeker gezien zijn loting in Rome. Atmane eerste ronde en dan weer meteen Cobolli...
Blockx ietsje beter, maar een lange run zoals in Madrid zal er ook niet inzitten, want als hij Cina en Griekspoor al kan kloppen, moet hij al meteen tegen Zverev. Het geluk dat hij vorige keer had dat hij de eerste 2 reekshoofden ontweek tot de halve finale, heeft hij helaas deze keer niet.

Als beiden nog een kans willen maken voor dat RG reekshoofd statuut zal het van de Challenger in Valencia moeten komen, maar het zal heel moeilijk worden, zeker aangezien die waarschijnlijk echt sterk bezet zal zijn.

In de franse interclub Albano Olivetti nummer 26 v/d wereld in het dubbel een dubbel gespeeld samen met een 45 punter, gewonnen in super tiebreak :D .

Als er ooit gesproken is van "alles op dieje andere" dan zal het dan toch geweest zijn denk ik :lol: .

Alé, Bergs nog maar eens er meteen onherroepelijk uit. Op dit moment gewoon de ideale speler om tegen te spelen als je zelf een goede opslag hebt en je fouten beperkt. Je kan namelijk relatief makkelijk je meeste opslagspelletjes behouden en je weet dat je zal kunnen profiteren van die paar ontzettend slechte opslagspellletjes van Bergs waarin die een dubbele fout maakt, geen enkele eerste service binnenkrijgt en dan nog een paar ballen het net in slaat.

Bergs heeft dit gravelseizoen 2 wedstrijden kunnen winnen tegen een speler uit de top 90, Mannarino (de slechtste gravelspeler in de hele top 100) en Rublev (hoe dat hij daar in geslaagd is, god mag het weten), beiden in Monte Carlo.

en Rublev (hoe dat hij daar in geslaagd is, god mag het weten)
Rublev was geblesseerd toen, zijn vorige match tegen Borges een MTO en daarna met een paardenmiddel verder gespeeld. Kon nog winnen want Borges draait ook een slecht seizoen tot nog toe (stond ook wat 'overgeklasseerd').

Die hoge foutenlast moet er uit bij Bergs idd., tenminste als hij in de top 40 wil blijven.
Je mag nog zo'n mooie dunk smashes slaan, als je de 2 punten erna een dubbele fout presteert en een forehand een meter buiten slaat heb je er niet veel aan...
Op een Challenger kom je er misschien vaak mee weg maar niet op een ATP1000.

Ook Blockx meteen in de problemen nu. Eerste set verloren. Tegen thuisspeler Cina, één van die jonge gastjes die overal een wildcard krijgt. Een talent (met een hele goede forehand), maar tot nu toe verloor die quasi al zijn wedstrijden op ATP niveau. Blockx zelf gewoon niet goed genoeg. Ik vrees dat die Madrid baan hem vooral gewoon heel goed lag en dat zijn ranking nu toch een beetje te hoog ligt. Rome is ontzettend trage baan, nog trager dan RG blijkbaar. Hij komt veel te makkelijk onder druk in rally's, iets wat bij hem wel vaak terugkeert.

EDIT: Een veel agressievere/betere Blockx in set 2 en ook een veel hogere foutenlast bij Cina. Alles terug in evenwicht, hopelijk zet zich dit door in set 3.

Laatst bewerkt:
Een veel agressievere/betere Blockx in set 2 en ook een veel hogere foutenlast bij Cina. Alles terug in evenwicht, hopelijk zet zich dit door in set 3.
Blockx heeft de laatste tijd erg veel gespeeld en Rome is ook niet zijn favoriete ondergrond hé, pokketraag.
Maar ik zie hem deze match nog wel winnen. Hij heeft zijn niveau nu toch stevig opgekrikt.

Ik kijk nu pas voor het eerst naar de tussenstand. 2-5 in de derde set voor Blockx, dat moet hij toch kunnen afmaken.

en dat zijn ranking nu toch een beetje te hoog ligt.
Misschien wel maar in de toekomst zie ik hem nog wel wat beter worden en ik zie hem op termijn toch wel tot de top-50 behoren.

Terug
Bovenaan