Tennis

Hoe goed ook weer maar eens op die key points.
Hoe rustig die ook blijft... Geeft 2 matchballen weg, om dan het game nadien vlotjes eigen service te behouden. Kent precies totaal geen stress.

Ruud wel zeer matig tennis vandaag, maar dat lag ook aan de kwaliteit van Blockx natuurlijk.

Ongelofelijk dit.

Blockx slaagt er om een of andere manier in om zijn tegenstanders telkens te doen twijfelen aan zichzelf. Zelfs met een zwakke opslag (51% first serve) vandaag wint die gewoon in 2 sets. Ruud ging van bijna foutloos in al zijn vorige wedstrijden naar UE's a volonté. En als dat gebeurt met je tegenstander in bijna elke wedstrijd is dat omdat je zelf iets heel goed doet. Hij is ook zo sterk op de belangrijke punten, alsof hij de gast is met 8 jaar ervaring op dit niveau.

Blockx trouwens uitstekend met de backhand in de tweede set. Opvallend, normaal niet zijn sterkste punt.

Hij wordt zo ook meteen eerste Belg voor Zizou. Hij knalt hem gewoon losjes voorbij.

Tenzij Bergs in Aix en Provence wint deze week ;)

Nee, serieus. Die jongen gaat van 90 naar 35 op een paar weken tijd. Staat net zoals Jodar gewoon op de rand van de reekshoofden voor RG...

Hoe zit dat nu trouwens met Rome volgende week? Hij heeft forfait gegeven voor de kwalificaties (blijft belachelijk da die moet spelen omdat de ranking van zoveel weken geleden telt), maar hij staat wel nog als alternate voor de hoofdtabel. Denk echter dat er geen 4 of 5 spelers meer forfait gaan geven. Kan dus zijn dat hij daar niet speelt? Misschien niet zo slecht dat hij wat rust pakt. Heeft onverwachts heel veel gespeeld.

Hoe rustig die ook blijft... Geeft 2 matchballen weg, om dan het game nadien vlotjes eigen service te behouden. Kent precies totaal geen stress.

Ruud wel zeer matig tennis vandaag, maar dat lag ook aan de kwaliteit van Blockx natuurlijk.
Inderdaad heeft wel paar keer 0-30 enzo gehad op eigen service maar je gaat er ondertussen al bijna van uit dat hij dat wel oplost omdat hij dat ook (bijna) altijd doet.

Zeer knap en ik wil het nog wel zien in de halve of Cobolli/Zverev van deze on fire Blockx wint.

En dan te denken dat ie in de eerste week van Januari pas voor de eerste keer in de top-100 binnenkwam. Op nog geen 5 maanden tijd van 95 naar 35, erg sterk.

Tenzij Bergs in Aix en Provence wint deze week ;)

Nee, serieus. Die jongen gaat van 90 naar 35 op een paar weken tijd. Staat net zoals Jodar gewoon op de rand van de reekshoofden voor RG...

Hoe zit dat nu trouwens met Rome volgende week? Hij heeft forfait gegeven voor de kwalificaties (blijft belachelijk da die moet spelen omdat de ranking van zoveel weken geleden telt), maar hij staat wel nog als alternate voor de hoofdtabel. Denk echter dat er geen 4 of 5 spelers meer forfait gaan geven. Kan dus zijn dat hij daar niet speelt? Misschien niet zo slecht dat hij wat rust pakt. Heeft onverwachts heel veel gespeeld.
Blockx heeft inderdaad al forfait gegeven. Hij redeneert vermoedelijk (en terecht): Ik ben de 'coming man'. Wens je mij erbij? Ik ben MOE en kwalificaties is overkill. Waar is die wildcard?

Géén wildcard? Geen probeem hoor! Dan neem ik een rustpauze. Lees: "Kost mijn kloten."

Ja, in Rome liggen ze echt niet wakker van Blockx hé. Die WCs zijn overigens al uitgedeeld, ze geven die traditioneel in Rome enkel aan Italianen. Ook grote namen als Wawrinka en Dimitrov grijpen daar dus naast en moeten kwalificaties spelen.

Ik denk da ze in theorie een special excempt aan Blockx zouden kunnen geven als daar plaats voor is, maar ik denk niet dat ze dat doen aangezien die kwalificaties pas maandag starten en dus niet overlappen met zijn toernooi in Madrid nu.

Overigens laat Coppejans ook nog eens van zich horen. Na het overleven van de kwalificaties en de eerste ronde in Aix en Provence schakelde hij vandaag de nummer 72 van de wereld uit. Er liggen kansen voor hem want Michelsen is er meteen uitgegaan tegen het nummer 312 van de wereld (die schakelde Dimitrov ook al uit). Een Belgisch onderonsje met Bergs in de halve finale is in theorie mogelijk.

Fils, Tien, Mensik, Fonseca, Jodar, Blockx, Michelsen.

Buiten Fils en Michelsen die net iets ouder zijn, zijn ze zelfs allemaal jonger dan Blockx. Zelfs Mensik. Er zijn inderdaad heel veel coming mans. Het is moeilijk in te schatten hoe ver die mannen gaan geraken. Fils op dit moment ook echt terug indrukwekkend aan het spelen bijvoorbeeld. Virtueel 4e in de race dit jaar en die heeft zelfs de AO niet gespeeld. Benieuwd naar die zijn match tegen Sinner.

Laatst bewerkt:
Goh, top-50 staat vol met coming men. Fils, Tien, Mensik, Fonseca, Jodar, Blockx, Michelsen.
Natuurlijk maar ik denk gewoon luidop. Ik ga toch echt niet fout zijn als Blockx 'innerlijk' echt denkt: Ik ga mijn eigen lichaam niet forceren voor die kwalificaties, er komen nog genoeg kansen. Dus 'whatever'.

Natuurlijk maar ik denk gewoon luidop. Ik ga toch echt niet fout zijn als Blockx 'innerlijk' echt denkt: Ik ga mijn eigen lichaam niet forceren voor die kwalificaties, er komen nog genoeg kansen. Dus 'whatever'.

Absoluut, hij moet een paar dagen rust hebben en dus een dag of 2 na 2 weken Madrid aan kwalificaties beginnen is gewoon voor niemand een goed idee, zeker niet voor een kerel die toch vaker zijn pijntjes heeft. Ook al wordt Rome gezien als de ideale voorbereiding voor RG (in tegenstelling tot Madrid speelt die baan meer als RG, is ook waarom ge in Madrid vaker rare uitslagen ziet) lijkt het mij los van die kwalificaties zelfs geen slecht idee om een week rust te nemen. Hij staat de week erna nog ingeschreven voor een Challenger 175.

Die backhand was me ook al opgevallen. Sowieso beter dat hij wat rust en in de week van de RG qualies nog een tornooi speelt.

David hoopt op een WC voor RG... Ik ben bang van niet🤔. Met momenten weggespeeld in zijn 1ste ronde in Aix, vorige week in een nationaal tornooi in Frankrijk met veel moeite gewonnen van ATP1636. Vraag me af wat juist de bedoeling is om het nog zo te rekken dit jaar. Voor de centen hoeft het al lang niet meer.

Collignon ook forfait voor Rome. Als hij ook niet fit geraakt voor RG valt zijn gravelseizoen dus helemaal in het water. Zeer zuur want hij was sterk aan het spelen.

Ik snap ook niet waarom het nu ineens trending is dat zijn ouders van Oekraïne zijn. Omdat het tegen Zverev is? Da's toch al geweten van toen hij als junior AO won.
Hij is geboren in Antwerpen, dus voor mij totaal irrelevant van waar zijn ouders zijn... (meer dan de helft van alle -20 jarigen in Antwerpen en Brussel zijn in dit geval, dit terzijde).

Op Youtube ook die vergelijking met Raonic... Ben het er totaal niet mee eens. Alexander is veel beweeglijker en meer dan een serve bot.

Fils ook weer met de voeten op de grond.
Bergs zwakke match met veel UE's maar toch door :)

Ik snap ook niet waarom het nu ineens trending is dat zijn ouders van Oekraïne zijn. Omdat het tegen Zverev is? Da's toch al geweten van toen hij als junior AO won.
Hij is geboren in Antwerpen, dus voor mij totaal irrelevant van waar zijn ouders zijn... (meer dan de helft van alle -20 jarigen in Antwerpen en Brussel zijn in dit geval, dit terzijde).

Op Youtube ook die vergelijking met Raonic... Ben het er totaal niet mee eens. Alexander is veel beweeglijker en meer dan een serve bot.

Fils ook weer met de voeten op de grond.
Bergs zwakke match met veel UE's maar toch door :)

Waarschijnlijk omdat Zverev gisteren zei dat ze soms Russisch met elkaar praten.
Maar natuurlijk is dat niet relevant. Da's gewoon een echte Belg hoor, één die met plezier voor ons land uitkomt, als dat een voetballer zou zijn zou die bijvoorbeeld niet voor Oekraïne gaan kiezen. Die zijn ouders zijn meer dan 30 jaar geleden naar ons land gekomen en hebben zelfs hun achternaam veranderd. Dat wilt toch iets zeggen.

De Raonic vergelijking gaat om het uiterlijk denk ik? Hij is inderdaad véél beweeglijker (is imo meer dan zijn kracht zijn grote sterkte, ge ziet dat niet vaak bij zo een grote gasten) en Raonic zijn serve was natuurlijk ongezien. Daar komt Blockx waarschijnlijk nooit van in de buurt wat dat betreft.

Ben trouwens wel benieuwd wat de reden is waarom Blockx even geleden met Cassiers gebroken heeft. Ze doen er nogal geheimzinnig over en blijkbaar komt er een officieel statement van Tennis Vlaanderen over na dit weekend.

En ja, Sinner steekt er gewoon zo ver bovenuit. Waarschijnlijk zal het verschil tussen Zverev en Blockx straks ook groot zijn. Zverev krijgt altijd veel kritiek (vooral door zijn persoonlijkheid waarschijnlijk), maar achter Sinner en Alcarez (en Djokovic als die eens 100% is) steekt die ook gewoon in niemandsland boven de rest uit. Dat bewijzen quasi alle cijfers. Denk ook (kan daar wel zeker fout in zijn) dat Zverev niet de beste match up is voor Blockx omdat Zverev niet echt die zwakke punten heeft die je kan uitbuiten, iets wat Blockx in zijn vorige matchen heel goed deed. Zverev toch vooral een muur die weinig fouten maakt.

Bergs inderdaad door, maar qua spel is er niet veel beterschap. Hij komt er mee weg omdat de tegenstand ook maar matig is. Moet nu tegen die Tiffon die net Coppejans, maar daarvoor vooral Dimitrov en Michelsen uitschakelde. Vandromme ondertussen opnieuw in een halve finale. Het gaat wel wat moeilijker dan op hardcourt, maar het is dan ook haar eerste W100, dus het niveau ligt wat hoger. Ze zit ondertussen aan 15 overwinningen op een rij...

Laatst bewerkt:
Blockx wordt helaas van't kastje naar de muur gestuurd.

Was te verwachten helaas. Zverev (die ook wel gewoon goed staat te spelen, 9.4 performance rating...) is eigenlijk in quasi alles beter. Slechte match up. En het helpt ook niet dat Blockx zijn serve al 2 wedstrijden niet meer werkt. Wederom onder de 50% first serve, ja, dan kom je gewoon te makkelijk in de problemen.

Misschien dat hij ook wat moe wordt, het zou niet onlogisch zijn.

Hey, tenminste geen bagel vandaag :biglaugh:

Terug
Bovenaan