Tennis

Blockx opgegeven, oververmoeid blijkbaar. Had bij 4-1 ook een MTO maar er zat ook ervoor niet heel veel vuur in.
Gaat waarschijnlijk ook Yokkaichi niet spelen maar nog niet officieel teruggetrokken.

Einde seizoen dus.
Ik was al verbaasd dat hij speelde na zijn gewonnen finale. Het hoefde niet meer he. Hij was zeker van de AO. (kwalificaties).
Of ja door daar gewoon op te dagen pakt hij wel één gratis extra puntje mee op de ranglijst.

Of ja door daar gewoon op te dagen pakt hij wel één gratis extra puntje mee op de ranglijst.

Ben je zeker? Normaal is 1ste ronde eruit 0 punten, tenzij je uit de kwalificaties komt dan heb je er 4.

Klein beetje pijnlijk toch Nadal zijn laatste match. Zijn forehands haalden totaal geen diepte meer, was in feite geen waardig afscheid.
Ik had RBA laten spelen tegen de Zandschup en Nadal laten dubbelen met Alcaraz.
Granollers was gewoon dramatisch slecht gisteren. Een ploeg als Spanje mag gewoon never thuis verliezen van NL.

Onclin neemt revanche tegen FFS en wint de M25 in Vale Do Lobo.
Komt volgende week op 242 als ik goed reken.
Ik ken zijn programma niet maar komt wss. tekort voor de AO Q tenzij hij Jules Marie-gewijs in december nog een paar M15's gaat afschuimen op exotische locaties.

Hij moest zeker winnen, dus wel sterk dat hij het deze week rechtzet. De vorige weken heeft hij het wat laten winnen, want nu komt hij zo'n 20 punten te kort. Hij kan nog iets zuidelijker trekken richting Monastir... maar alleen volgende week is daar nog een 25M.

Pierre Yves Bailly heeft net de finale in Texas verloren, hij verloor van Dostanic met 6-3 7-6... Vreemd wel dat hij slechts 2-3 tornooien per jaar speelt.

Monastir idd., of hij kon met zijn ranking ook de Challenger in Maia spelen. Nu hij toch al in Portugal is, ware dit nochtans de meest logische keuze geweest (maar wellicht lastiger om punten te sprokkelen...)

Pierre Yves Bailly heeft net de finale in Texas verloren, hij verloor van Dostanic met 6-3 7-6... Vreemd wel dat hij slechts 2-3 tornooien per jaar speelt.
De Bailly's...ik krijg er ook kop nog staart aan. PY gaat nu wel ineens een dikke 500 plaatsen stijgen.

Świątek was geschorst voor doping en is dat nog tot volgende week, als ik het goed begrijp. Bon, heel kleine hoeveelheid etc, maar geen idee wat ervan te denken eigenlijk.

Edit: Bijgelezen, blijkbaar aantoonbare fout van de fabrikant van de medicatie die ze voorgeschreven kreeg. All good.

Laatst bewerkt:
Mja, heb altijd wat gemengde gevoelens bij zo'n "vervuilde supplementen".

Heb niets tegen Swiatek voor alle duidelijkheid, maar heb je als speler geen grote entourage en sta je er alleen voor als pakweg nr.317, dan zit het er dik in dat je in identiek hetzelfde geval 2 jaar schorsing aan je been hebt.

Ik ken zijn programma niet maar komt wss. tekort voor de AO Q tenzij hij Jules Marie-gewijs in december nog een paar M15's gaat afschuimen op exotische locaties.
Momenteel kwartfinale in Monastir, maar hij gaat toch moeten winnen, wil hij iets zekerder zijn van AO Q. Hij heeft gelukkig wel een back-up plan: M15 van Sharm El Sheik. :)

Coppejans vrij eenvoudige parcours richting kwartfinale in Portugal en nu stevige test tegen Coria.
Geerts nog eens op een challenger hoofdtabel geraakt. Moeizame eerste ronde tegen lokale Mexicaan Hernandez en nu tegen Escobedo. Nooit van gehoord maar in 2017 losjes in de top-100 blijkbaar.

Swiatek, Sinner, ... doping blijft een plaag in de mondiale sport.
Nu ja ik ben zeker als ze mij zouden testen dat ik gepakt ben ivm doping non stop 24/7 ook al neem ik bewust niets in. Cero cero cero te veel ..

Maar als prof zou je toch beter moeten weten. En al zeker als topsporter.

Per ongeluk een vervuild supplement innemen als topper? Ik blijf dat vreemd vinden als je professioneel bezig bent.

Nu ja ik ben zeker als ze mij zouden testen dat ik gepakt ben ivm doping non stop 24/7 ook al neem ik bewust niets in. Cero cero cero te veel ..

Maar als prof zou je toch beter moeten weten. En al zeker als topsporter.

Per ongeluk een vervuild supplement innemen als topper? Ik blijf dat vreemd vinden als je professioneel bezig bent.

Betreft een gereguleerd medicijn dat wegens productiefout de verboden substantie bevatte. In normale omstandigheden komt de verboden substantie niet voor in het medicijn.
Gezien er geen enkele tennisspeler effectief farmaceutische tests gaat uitvoeren op gereguleerde medicijnen, is het wel vrij geloofwaardig.

Geerts nog eens op een challenger hoofdtabel geraakt. Moeizame eerste ronde tegen lokale Mexicaan Hernandez en nu tegen Escobedo. Nooit van gehoord maar in 2017 losjes in de top-100 blijkbaar.
Michael hier volgens mij toch zwaar bestolen op match point. Is toch duidelijk uit op 2:29:10 Of dit toevallig is in Mexico tegen een Mexicaanse speler gaan we maar in het midden laten...
Escobedo in feite een matige speler die er altijd al 10 jaar ouder uitziet dan hij is :D. Die top100 was een eenmalige stunt, kampeert de laatste jaren veel lager.

Coria te sterk voor Coppejans denk ik. Maar hij staat toch al weer in de top 400 en heeft nog een paar PR's over.

Michael hier volgens mij toch zwaar bestolen op match point. Is toch duidelijk uit op 2:29:10 Of dit toevallig is in Mexico tegen een Mexicaanse speler gaan we maar in het midden laten...
Dat was zeker een meter uit.

Correctie. Misschien was het geen meter maar hieronder is een screenshot dat ik genomen heb betreffende de weerkaatsing van die bal.
Die bal is dus 1000% (niet eens 100%) zeker uit. Ergens tussen enkele cm tot maar liefst enkele meters (en alles daartussen) maar die bal kan dus NOOIT in geweest zijn. 0% kans. :frown:

Out.jpg

Laatst bewerkt:
100% zeker van? :)
Touché! Uw foto is vrij blurry. Maar of wel zie ik scheel of te wel is zelfs op uw foto de bal nog steeds 'welliswaar' nipt buiten.
Nu het oog bedriegt natuurlijk. Dus door een foute camerastandpunt zou het kunnen dat de bal toch gewoon binnen was.

Je weet het pas echt 100% zeker als je een hawk-eye zou gebruiken.

Swoit maak er 95% van :D

Dus Swiatek kan aantonen dat het om een vervuild medicijn ging, wat bevestigd is geweest, en wordt dan alsnog geschorst?

Begrijp ik toch niet zo goed, al was het maar voor een maandje.

Terug
Bovenaan