Tennis

Reekshoofd 1,2 en 3 er uit in Antwerpen... Kan me inbeelden dat je als organisator niet vrolijk wordt van semi's Gaston-RBA en Giron-Lehecka als je start met de Demon, FAA en Tsitsipas op de draw.

Bergs viel gisteren toch wat door de mand tegen Giron. Die zijn spel ligt hem totaal niet maar ook teveel UE's en minder goede serve stats dan in zijn eerdere matchen deze week. Met momenten ook te veel show willen verkopen i.p.v. voor de meest logische oplossing te kiezen. Maar dat gaat er niet meer uit gaan bij hem vrees ik.

Zizou drijft op die show, hij haalt daar veel positieve energie uit, alleen komt het hem soms wel duur te staan. Het zal er idd niet meer uitgaan.

Onclin en Coppejans vandaag allebei twee matchen gewonnen en kunnen morgen opnieuw een gooi doen naar een M25 en M15 titel.

David als LL de maat genomen van Arnaldi.
Liet zich gisteren in QR2 nog in de luren leggen door de Zandschup en ook nu weer een 5-3 voorsprong weggegeven maar vandaag wel een sterke derde set gespeeld.
Nu tegen Humbert, heeft niets te verliezen.

Ik heb de 3de set gezien. Goffin had bij 4-4 5 à 6 breakballen, maar jammer genoeg onbenut gelaten.

3 matchballen gered in de TB en hoe kan het anders.. bij zijn eerste matchbal.. een BH winner langs de lijn..

Prachtige overwinning tegen Humbert. Ik vond die laatste maar moeilijk te pijlen. Die liep meermaals met teveel zelfvertrouwen en (glim)lachend rond. Hij keek ook meermaals zo naar zijn entourage. Er hing precies een aura rond hem alsof er niets kon mislopen.

Bangelijk dat de ervaren Goffin hem naar huis stuurt.

Nu ofwel de terugkerende Stricker ofwel Rune

Laatst bewerkt:
GMP wint in Basel van Shelton, bewijst dat ie meer is dan enkel een serve bot, doet me wat denken aan Tsonga in zijn jongere jaren.

Zizou nipt verloren van Shang in de ATP1000 qualies in Parijs. Kan in theorie nog als LL opdraven maar dan moet het wel heel erg meezitten.

Geerts wint een M25 in Frankrijk en springt over De Loore die sinds de US Open geen enkele match meer speelde. Rond de Davis Cup periode was er ergens wat vage communicatie over een blessure aan de schouder maar sindsdien niets meer van gehoord. AO zal hij sowieso kunnen vergeten.

Zizou nipt verloren van Shang in de ATP1000 qualies in Parijs. Kan in theorie nog als LL opdraven maar dan moet het wel heel erg meezitten.
Het zat mee ;) Cobolli gaf forfait en hij speelt nu tegen Gasquet...

Blockx vandaag gewonnen van Hsu in Seoul en nu tegen derde reekshoofd Moreno De Alboran.
Collignon heeft komaf gemaakt van 4 nederlagen op rij en staat na twee overwinning in de kwalificaties op de hoofdtabel van de sterk bezette challenger in Bratislava. Eerste ronde tegen qualifier Medjedovic, ATP 158.

GMP wint in Basel van Shelton, bewijst dat ie meer is dan enkel een serve bot, doet me wat denken aan Tsonga in zijn jongere jaren.
Tsonga wel veel explosiever toch? Vroeger zeer grote Tsonga-fan net omdat die vaak alles of niets speelde, waren geweldige matchen om zien als hij in vorm zat. GMP zeer solide, ijzersterke opslag maar ook weinig fouten in die finale. Mentaal ook zeer rustig, zowel bij win- als verliespunten amper iets te merken. Benieuwd wat die in 2025 kan brengen en vooral tegen spelers met meer kwaliteiten dan Shelton.

Chang tegen wie Zizou verloren had ligt er meteen uit. Zizou als LL klopte dan weer Gasquet en gaat een rondje verder.
Het (sport)leven maakt soms vreemde kronkels :D

(Elke match moet nog altijd gespeeld worden hé)

En met Mannarino en erna eventueel Thompson ook de echte kleppers vermeden de twee volgende rondes in feite... . Laat maar zien Zizou!

Blockx vandaag gewonnen van Hsu in Seoul en nu tegen derde reekshoofd Moreno De Alboran.
Het derde reekshoofd was te sterk, 7-6 6-1. Blockx moest deze week 25 punten verdedigen, volgende week opnieuw 25 en de week erna zelfs 34 punten. Ik had gehoopt dat hij misschien kwalificaties zou kunnen spelen op de Australian Open, maar dan gaat hij zich de volgende weken toch telkens minstens bij de laatste 4 moeten zitten. Al heeft hij nog wel tijd tot half december om de cut-off te halen, dus er blijft een kleine kans.

Chang tegen wie Zizou verloren had ligt er meteen uit. Zizou als LL klopte dan weer Gasquet en gaat een rondje verder.
Het (sport)leven maakt soms vreemde kronkels :D

(Elke match moet nog altijd gespeeld worden hé)
Het moet soms wat meezitten idd, hier zat het 2 keer mee, met de LL en met de loting!

Tsonga wel veel explosiever toch? Vroeger zeer grote Tsonga-fan net omdat die vaak alles of niets speelde, waren geweldige matchen om zien als hij in vorm zat. GMP zeer solide, ijzersterke opslag maar ook weinig fouten in die finale. Mentaal ook zeer rustig, zowel bij win- als verliespunten amper iets te merken. Benieuwd wat die in 2025 kan brengen en vooral tegen spelers met meer kwaliteiten dan Shelton.
Het is meer qua pure power dat ik bedoel (en beide Fransen idd.). Shelton is al geen meeloper en gisteren moest ook Big Foe er aan geloven.

Het derde reekshoofd was te sterk, 7-6 6-1. Blockx moest deze week 25 punten verdedigen, volgende week opnieuw 25 en de week erna zelfs 34 punten. Ik had gehoopt dat hij misschien kwalificaties zou kunnen spelen op de Australian Open, maar dan gaat hij zich de volgende weken toch telkens minstens bij de laatste 4 moeten zitten. Al heeft hij nog wel tijd tot half december om de cut-off te halen, dus er blijft een kleine kans.
Naar het einde van het seizoen toe zijn er ook die strategisch wat punten gaan pakken.
Er is nu een challenger bezig in de Congo en daar ben je met ATP213 eerste reekshoofd. Zelfs de nr. 502 is nog geplaatst😄
Is nu wel maar een CH50 maar die punten tellen even goed.
Of zoals Jules Marie die eind vorig jaar M15's ging spelen in Koeweit om op de AO Q draw te geraken...

Mochten er hier nog padelliefhebbers zijn (padeltopic is hier niet echt levendig...).

Belgische ploeg speelt momenteel WK in Qatar. 1 keer gewonnen tegen de VS (stellen niks voor in padel) en verloren tegen Italië. Deze hadden ze moeten winnen om door te gaan want tegen Argentinië gaan ze sowieso zwaar op hun doos krijgen.
Is ook live te volgen via de YT stream.

Enkel nog Collignon (straks tegen Diallo) en Coppejans in de running, de rest is al naar huis.

Nog geen spoor van De Loore op de entries, gelukkig voor hem dit jaar geen punten meer te verdedigen.

Ik heb het begin van de 1ste set, een heel stuk van de 2de en heel de 3de set van Collignon tegen Diallo gezien.

Diallo is geen kattepis. Die kan serieus ballen. Die begon als een wervelwind aan de wedstrijd. Hoe die FH winners langs de lijn kan produceren onder druk, keer op keer.. knap

Nog knapper hoe Collignon zich in de wedstrijd knokt, heel solide speelt en vooral mentaal sterk blijft.

Sterke prestatie tegen toch een top100 speler. Collignon is stapjes in de goede richting aan het zetten. Hopelijk binnen een jaar Bergs achterna.

En Collignon staat zowaar in de finale. Soortgelijke wedstrijd als gisteren. Een echte uitputtingsslag.

Die Prizmic.. Heel goede speler. Een vechtertje.. Maar ik moet hem niet zo. Die straalt precies uit of die echt wil vechten :p

Sterk idd. want Bratislava was een enorm sterk bezette Challenger. Komt virtueel op ATP137 nu, career high.

Prizmic was nr.8 bij de juniors, wat op zich misschien niet zoveel wil zeggen (kijk maar naar Bailly), maar toch... Heeft ook een set afgepakt van Djokovic tijdens de AO dit jaar. Maar voorlopig nog te weinig body en te hoge foutenlast.

Terug
Bovenaan