Tennis

Bergs dik aan t spelen moet ik zeggen echt zonde van de regenpauze had Marterer helemaal in zijn zak set drie één punt verloren op opslag. Zou dit toch over de streep moeten kunnen trekken voor een derde ronde Dimitrov, zou een heel schone match kunnen worden.

Bergs dik aan t spelen moet ik zeggen echt zonde van de regenpauze had Marterer helemaal in zijn zak set drie één punt verloren op opslag. Zou dit toch over de streep moeten kunnen trekken voor een derde ronde Dimitrov, zou een heel schone match kunnen worden.
En gewonnen :)

Hij leeft precies wel op een wolk. Ergens ook wel terecht. Jaren liggen knokken om in de top-100 te geraken en dan plots doorstomen naar R3 op een Grand Slam vanuit de Q's.

Nu goed eigenlijk is dit maar een halve verrassing dat hij zover geraakt.
Met zijn recente vorm wist je dat dit wél mogelijk was.

Eindelijk, kunnen we wel zeggen, komt het eruit bij Bergs. Had wel de eerste regenpauze nodig om Marterer klein te krijgen, maar dik verdiend. Staat nu écht in de top-100, zelfs virtueel 80e. Niks te verliezen tegen Dimitrov, dus kan wel een leuke match worden.

Goffin, mjah, je verwacht gewoon niet dat hij zal winnen van Zverev, maar die tiebreak!!!!!! :help: Staat daar 2-0 voor en begon toen al te choken precies. Maakt daarna 3 belachelijke fouten op rij, het had makkelijk 5-0 kunnen staan. Daarna was het gewoon te goed van Zverev.

Knap van Zizou, die "viering" vond ik er nu wel wat over maar bon, da's zijn karakter hé. Leek me alsof Marterer er al in set 3 niet meer in geloofde, veel geklaag en mentaal zwakke match. Dimitrov heeft zelden beter gespeeld in zijn carrière dus dat wordt een lastige morgen.

Rune kruipt hier ook door het gaatje zie ik net en Ruud moet het ook in 5 sets doen.
Van die clown Monfils zijn we gelukkig af en Ostapenko is ook naar huis, prima dagje al met al.
Anisimova dat was toch zo'n grote belofte en paar jaar geleden? Volg de WTA nu niet zo goed maar wat is daar mee gebeurd?

Knap van Zizou, die "viering" vond ik er nu wel wat over maar bon, da's zijn karakter hé. Leek me alsof Marterer er al in set 3 niet meer in geloofde, veel geklaag en mentaal zwakke match. Dimitrov heeft zelden beter gespeeld in zijn carrière dus dat wordt een lastige morgen.

Anisimova dat was toch zo'n grote belofte en paar jaar geleden? Volg de WTA nu niet zo goed maar wat is daar mee gebeurd?
Ik wou het niet hebben over zijn 'waar is da feestje?', want ik gunde het hem wel voor één keer. :D

Ik denk dat haar vader/coach onverwachts op jonge leeftijd is gestorven iets voor de US Open tijdje terug ('19 of '20), daarna is ze niet meer dezelfde speelster.

Rune kruipt hier ook door het gaatje zie ik net en Ruud moet het ook in 5 sets doen.
Van die clown Monfils zijn we gelukkig af en Ostapenko is ook naar huis, prima dagje al met al.
Paar jaar terug vader verloren die ook haar coach was en nadien zowel fysiek (blessures) als mentaal lastig, Anisimova.

En die viering ik moet zeggen ik kon het nog wel hebben als je terecht in ronde drie staat op een slam en je een nest Belgen hebt die je heel de match hebben gesteund doe dan maar is een paar minuten gek :D .

Edit: Reactie WimJ nog niet gelezen bij het schrijven van deze post.

Rublev toch ook weer vintage zijn kwallige zelve uitgehangen, sjaans dat er andere 'opvolgers' zijn zoals een Alcaraz, Sinner, ... die wel weten wat enig fatsoen is op een tennisveld t zou schoon geweest zijn moest een Rublev echt de toekomstige grandslamwinnaar worden. Arnaldi zich niet van de wijs laten brengen door die zichzelf meppende idioot, mooi gedaan van de Italiaan :thumb: .

Ik vind dat serieus zorgwekkend, ik krijg er bijna medelijden mee. Die heeft toch een serieus mentaal issue dat dringend aangepakt en opgelost moet worden. Je kan eens een racket uit pure frustratie kapotslagen, geen enkel probleem mee, maar bij hem is al lang veel meer dan dat alleen.

Zizou zijn eerste opslagpercentage ligt te laag, maar voor de rest zit hij toch dicht tegen het niveau van Dimitrov. Knap wel. Jammer van die set gisteren, daar was het verschil groter imo.

Zizou zijn eerste opslagpercentage ligt te laag, maar voor de rest zit hij toch dicht tegen het niveau van Dimitrov. Knap wel. Jammer van die set gisteren, daar was het verschil groter imo.
Ik zie hem een tijdje in de top-100 staan. Misschien zelfs top-50 als hij de lijn kan doortrekken.
Voor de echte top komt hij volgens mij wat te kort? Maar hij groeit stilaan richting een goeie subtopper.

Allé komaan nu setje 4 en 5 nog winnen. Hoe moeilijk kan dat nu zijn! :D

Zo een grappige smash/volleytechniek dat Bergs heeft. Staat ver naast van de bal en maakt dan zo een vreemde beweging. Speciaal.

Een tornooi boven de verwachtingen voor Bergs. 5 matchen gewonnen, set afgepakt van nummer 10 en eervol het tornooi verlaten met nu een plek rond plaats 80. Hopelijk blijven de voetjes op de grond en bouwt hij verder op dit elan.

Alcaraz vs Tsitsipas

"De drievoudige grandslamwinnaar Alcaraz staat dankzij zijn demonstratie voor de 8e keer in een kwartfinale van een grand slam. Voegt hij dit toernooi ook een 4de vette vis toe aan zijn palmares?"

Sinds wanneer is Alcaraz drievoudig GS winnaar? :shy:

Terug
Bovenaan