Tennis

Never mind, t is al gedaan, al vanaf game 1 duidelijk dat het niks ging worden vandaag, nul komma nul fighting spirit.
Da meent ge niet?! En deze week nog gelezen... in Miami sta ik er met m'n "killer spirit"! :help:
Ik dacht toen al... dat wordt niks... maar twas precies nog erger, amper 4 games.

Bergs halve finale. Bij een 4-2 voorsprong gaf de Italiaan op. Hij komt de top 300 binnen en hoeft normaal gezien geen qualies meer te spelen voor de meeste challengers.

Hij is na 2018 wat blijven hangen maar met de huidige flow moet hij straks toch vrij snel voor het eerst in zijn carriere in de top-300 van de ATP ranking staan. (Nog 2 of 3x winnen in Lille en het is al zover)
Het is zover. Top-300 is voor de leek géén indrukwekkende ranking. Maar het geeft je wel voordelen om inderdaad -zoals Solleke zegt- meteen te mogen deelnemen aan de meeste challengers. Dus dit is toch een mijlpaal voor hem.

PS. Nu moet hij gewoon het toernooi winnen, als je toch in een flow zit kan je het beter afmaken. :tongue:

Da meent ge niet?! En deze week nog gelezen... in Miami sta ik er met m'n "killer spirit"! :help:
Ik dacht toen al... dat wordt niks... maar twas precies nog erger, amper 4 games.
Ik zeg zo'n dingen niet snel maar David stond echt als een vod op de baan tegen een toch wel heel matige speler. Zou vandaag zelfs van Gigounon hebben verloren denk ik.

Ik zeg zo'n dingen niet snel maar David stond echt als een vod op de baan tegen een toch wel heel matige speler. Zou vandaag zelfs van Gigounon hebben verloren denk ik.
Vroeger vrij regelmatig en nu kan hij elke ronde verliezen, eender wie er tegenover hem staat. Ik begrijp niet dat je in de pers deze week verkondigt dat je je killersinstinct wil tonen in Miami en dan blijkbaar als een vod op de baan staat. Zet daar het koppeke van Mertens op en je hebt een heel andere speler. Trouwens Mertens deed wat iedereen ondertussen heel normaal van haar vindt, winnen in de eerste rondes. :)

Bergs nu 295e, 10 plekken achter Darcis... ondertussen al meer dan een jaar gestopt. :sarcastic: In de ATP Race is hij 97e, dus als hij zo blijft spelen, komt het wel goed dit jaar!

Allez, Bergs opnieuw finale. Net Halys geklopt, toch ook een speler die al even meedraait op het challenger circuit. Barrere next denk ik.

Laatst bewerkt:
Bergs wint!
1e set staat hij 4-2 voor maar dan plots stokte de service en laat de set helemaal schieten. In de 2e set heeft hij 2 ballen op eigen service voor de bagel maar werd nog gebroken. Wel meteen opnieuw Barere gebroken voor 6-1 winst.

3e set opnieuw de break voorsprong voor Bergs maar opnieuw gelijk op het einde. Op 5-6 15-40 2 matchballen niet kunnen benutten, die op 30-40 had hij moeten pakken. In de tie break snel een mini break achter maar uiteindelijk toch het gehaald met agressief tennis.
Vulture Barrere een 3e opeenvolgende tornooiwinst in Lille ontnomen! Erg sterk, speler die in de top 120 staat kloppen in die zijn achtertuin.

Merci voor het korte verslag :) Tweede challenger die Zizou wint op korte tijd, zit wel goed in het kopje dan. Stijgt naar 262. :thumb:

Ik merk op dat Zizou zelfs doodleuk 2 plaatsen gezakt is op de wereldranglijst ondanks winst in Lille.

Mis ik iets? De ranglijsten zijn nog niet aangepast?

Ik merk op dat Zizou zelfs doodleuk 2 plaatsen gezakt is op de wereldranglijst ondanks winst in Lille.

Je moet naar de live ranking kijken, de officiële ranking update niet elke dag (weet zelf niet precies wanneer die een update krijgt).

Dat is omdat Miami momenteel gespeeld wordt, dus is de volgende officiële update pas volgende week maandag.

Andreescu (in haar typische drie sets stijl) in de finale van Miami, eindelijk op de weg terug :love: .

Alcaraz net niet in Marbella. Toch sterke week achter de rug, ATP halve finale op je 17de je moet het maar doen.

Goffin heeft na z'n titel in Montpellier nog eens twee matchen achter elkaar gewonnen. :) Speelde goed tegen Cecchinato, maar die was op zijn beurt niet echt sterk :D Goffin wel heel laag service percentage, zal vandaag tegen Zverev toch veel beter moet zijn.

Iemand Container Cup gezien met Noah Merre? Ik had er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. :unsure: Ik vond hem ook maar 'plattekes' overkomen. Zit daar wat talent in?

Een van de betere zonder op topniveau echt uit te blinken afaik. Blockx, Bailly, Basile (b's zijn populair), ... zullen ook wel grofweg zelfde leeftijd en niveau hebben.

Zoals bij velen nu paar belangrijke jaren binnen drie jaar pakweg zou al veel duidelijker moeten zijn of hij het kan halen of niet.

De drie B's die je daar aanhaalt, "ken" ik dan weer wel. Merre is bij mij tot zover onder de radar gebleven. Benieuwd of hij over 5 jaar op Roland Garros staat.

Goffin klopt Zverev in 2 sets: 6-4 7-6. Leek nog even één van de grootste chokes uit zijn carrière te worden (mistte 4 matchballen in de tiebreak), maar de vijfde was dan toch de goeie. Zverev is natuurlijk niet in zijn beste doen, maar dit is echt wel een enorm belangrijke overwinning voor Goffin. Moeilijke omstandigheden ook met die win.

In de kwartfinale tegen Djokovic of Evans (Evans eerste set gewonnen).

EDIT: Tegen Evans dus, serieuze verrassing, maar nu toch wel een mooie kans voor Goffin om een halve finale te halen in een masters 1000 toernooi.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan