Tennis

Ja dat ging er nog maar aan mankeren dat hij naar Japan ging voor 1 Challenger. Beentjes strekken kun je ook door te sparren, daarvoor moest hij zich niet laten verliezen van een qualifier die 200 plaatsen lager staat.;) Kan ook met sponsorverplichtingen te maken hebben (Yonex?).

Week 48 is de laatste speelweek dit jaar, veel punten ging die trip sowieso niet opleveren want ik veronderstel dat hij nog weer naar België komt voor de tornooien in Azië en Oceanië vanaf wk1/24.

Het gaat idd goed en in principe pas in de 1/2 finale meer tegenstand al heb ik geen verwachtingen meer bij Bergs. Hopelijk kan hij eindelijk wat constante resultaten bij elkaar tennissen. Hij gaat zo wel een heel korte winter hebben om weer op te bouwen naar 2024.

Gaat voorlopig vlotjes voor Zizou in Yokkaichi.
QF nu tegen een Japanner genaamd James Trotter...
Dat is toch geen Japanse naam?

Update (na wat onderzoek)
Vader Robert Trotter: Een Australiër die verhuisd is naar Japan. ;)
Moeder: Geen idee maar quasi zeker een Japanse.

Laatst bewerkt:
Ja idd. zo ziet hij er ook uit...
Beetje zoals Taro Daniel ook met Japanse moeder maar Amerikaanse vader
Komt uit het Amerikaanse college tennis blijkbaar
  • Son of Robert and Yoshiko Trotter
  • Has a one brother, Sean
Op ATP niveau nog niet al te veel potten gebroken maar net dat maakt het voor Zizou een gevaarlijke tegenstander...

Geen al te hoog niveau (trouwens in geen enkele van de Challengers deze week) maar opdracht volbracht.
Zizou staat nu 139 wat heel mooi is om het jaar af te sluiten, kan eventueel nog eens 5/10 plaatsen opschuiven bij finale/overwinning al zie ik hier eerder Mmoh met de tornooiwinst naar huis gaan.

Geen al te hoog niveau (trouwens in geen enkele van de Challengers deze week) maar opdracht volbracht.
Zizou staat nu 139 wat heel mooi is om het jaar af te sluiten, kan eventueel nog eens 5/10 plaatsen opschuiven bij finale/overwinning al zie ik hier eerder Mmoh met de tornooiwinst naar huis gaan.
Momenteel is hij géén top-100 waard maar ergens tussen 100 en 150 (mijn mening). Dat is zowat zijn niveau van de laatste 2 jaar.

Hij staat nu wel weer terug op het niveau van wat ik in hem zie. Top-100 is in de toekomst wel mogelijk maar dan moet dat wisselvallige eruit.

Nadal begint zijn laatste seizoen in Brisbane. Benieuwd welk niveau hij nog haalt!

Het is dus effectief Mmoh vs Bergs in de finale :tongue:

al zie ik hier eerder Mmoh met de tornooiwinst naar huis gaan.
Haha als je iets effectief neerpent dan heb je het altijd wel vlaggen hé :D The law of murphy!
Het is toch Bergs die ermee gaan lopen is en daardoor stijgt hij toch weer naar plaats 129. Toch zo'n beetje de plaats die hij wel waard is. :tongue:

2x winst op 3 challengers en 1x eruit in R1 (door de jetlag?) Dat was toch geen slechte periode voor hem.

Laatst bewerkt:
Ik zat er naast idd. maar des te beter hé ;)
Set 2 was een break festival en kon alle kanten op.
Mmoh is normaal top 100 maar was dit jaar meer dan 3 maanden geblesseerd. Een overwinning had hem op de main draw van de AO gezet maar daar kan hij nu waarschijnlijk naar fluiten.

Zizou moet wel wat oppassen met de manier waarop hij bepaalde punten viert imho (ook niet de eerste keer dat ik me die bedenking maak).
Morgen is denk ik de deadline voor AO inschrijvingen dus zullen de klassementen van morgen de entry list bepalen.
Een seeding in de qualies zit er dus dik in voor Zizou.

Zizou moet wel wat oppassen met de manier waarop hij bepaalde punten viert imho (ook niet de eerste keer dat ik me die bedenking maak).
Niks gezien, maar is hij te uitbundig en uitdagend richting tegenstander?
Morgen is denk ik de deadline voor AO inschrijvingen dus zullen de klassementen van morgen de entry list bepalen.
Een seeding in de qualies zit er dus dik in voor Zizou.
Ik las dat Thiem (nr 98) de laatste entry is. Nadal gebruikt zijn protected ranking en zo ook nog 6 andere spelers.
De entries voor de Q is volgende week denk ik. Bergs zal normaal gezien wel een reekshoofd zijn, tegen de kwalificaties heeft hij geen punten te verdedigen en zal hij wellicht niet meer zakken.

Niks gezien, maar is hij te uitbundig en uitdagend richting tegenstander?
Laat ons zeggen dat het soms wat op het randje is;)

Het is een extraverte gast dus wss. ook niet slecht bedoeld maar je moet toch ook wat rekening houden met hoe het overkomt bij de tegenstander.

De entries voor de Q is volgende week denk ik.
Waarom is dat eigenlijk? Voor de main draw telt ranking van 4 december.

edit: waarschijnlijk omdat ITF punten met een week vertraging worden meegeteld en het anders niet fair is voor zij die ITF15/25 hebben gespeeld
(ik kan geen andere reden bedenken)

Waarom is dat eigenlijk? Voor de main draw telt ranking van 4 december.

edit: waarschijnlijk omdat ITF punten met een week vertraging worden meegeteld en het anders niet fair is voor zij die ITF15/25 hebben gespeeld
(ik kan geen andere reden bedenken)
Denk ook dat dat de reden is, is ook zo bij alle ITF en ATP tornooien dat de Q list pas een week later bekend wordt gemaakt.
Ik snap trouwens niet waarom Futures pas een week later geteld worden.

ATP/WTA Rankings lists (in singles and doubles) are generally released each Monday, except rankings are not produced in the middle week of the four Grand Slams or the ATP and WTA events in Miami and Indian Wells. Points earned at ITF World Tennis Tour tournaments offering $25,000 in prize money are delayed a week (7 days) for inclusion in the rankings (i.e. the following Monday).

Hier is zelfs enkel sprake van de $25k en geldt dus blijkbaar niet voor de $15k. Is mij ook een raadsel :thinking:

En wat denken de mensen hier van de veranderingen die Tennis Vlaanderen heeft toegepast op de interclub competitie? Ik kan me bijna niet inbeelden dat deze veranderingen naar boven zijn gekomen in de ledenbevraging van deze zomer. Ik ken absoluut niemand die de aangekondigde veranderingen positief vinden. 🤷‍♂️

En wat denken de mensen hier van de veranderingen die Tennis Vlaanderen heeft toegepast op de interclub competitie? Ik kan me bijna niet inbeelden dat deze veranderingen naar boven zijn gekomen in de ledenbevraging van deze zomer. Ik ken absoluut niemand die de aangekondigde veranderingen positief vinden. 🤷‍♂️
Wat is er veranderd misschien dat zo slecht is?
Ik speel al 5j. geen interclub tennis meer, competitief volledig overgeschakeld naar padel 😊

Terug
Bovenaan