Tennis

Lukt voorlopig nog niet om van een top100 speler te winnen...
Na Danderyd zie ik David op geen enkele entry list meer staan dus het zal daar moeten gebeuren.
Maar realistisch gezien wordt het dus geen main draw op AO maar wel een seeding in de qualies.

Het zal net wel of net niet worden voor Goffin op de AO. Staat nu 103e en dit jaar was de laatste entry nummer 101 en in 2022 was dat nummer 108. Maar gezien de laatste Grand Slams enorm veel protected rankings worden gebruikt, zal het wss net niet worden.

Voorlopig lijkt het erop van wel... hij had ook Metz kunnen spelen, maar koos voor een challenger in de hoop meer punten te kunnen pakken. Zolang hij rond die 100e plaats staat, zal hij het nog wel kunnen opbrengen.

Coppejans blijkbaar opnieuw geblesseerd aan de elleboog, zijn seizoen zit er waarschijnlijk op.
Gisteren ook Bergs nog aan het werk gezien tegen Pannu (ATP700) en dat was ook niet om over te stoefen. Chance dat hij goed serveerde, voor de rest was het heel wisselvallig. Nu tegen eerste reekshoofd Koepfer, misschien kan hij zich wel opladen tegen een top-100 speler, want dat is zijn niveau volgens hemzelf.

Wat een halve gare was me dat zeg die Pannu, die zijn reacties soms. En dan op 6-5 achter in set 2 nog een MTO :D
Jammer van Kimmer idd.

Fognini amuseert zich precies ook in Metz, het blijft een artiest toch met momenten.

Comeback van Colligon verliep niet echt denderend, 6-3 6-1 verloren van Lopez Morillo (nr 536). Plande rust in na deze week om dan Challengers te spelen, maar ik denk dat hij best nog wat M25 tornooien speelt.
Er stonden nog wat tornooien op zijn planning, maar hij heeft nu nog last van z'n sesambeentjes in de linkervoet en zal pas in 2024 terug gaan spelen.

Colson is een heel blessuregevoelige speler, veel tijd verloren al daardoor, hopelijk blijft hij nu wat gespaard, is nog altijd maar 23 natuurlijk.
Na een paar goede weken, vandaag in de kwartinale van Trnava meteen opgegeven bij 1-0... Hopelijk niets ernstigs.

Draper na z'n challenger winst over Goffin op z'n elan aan het verder doen. Musetti geklopt onderweg naar de halve finale in Sofia.

De Greef en Authom toch relatief 'grote' namen. Je zou denken dat het vooral spelers zijn die veel lager geklasseerd staan. De Greef dacht nog trainer te kunnen worden toen... Ze kunnen niet hard genoeg gestraft worden, al vind ik die geldstraf toch echt aan de lage kant.

De Greef en Authom toch relatief 'grote' namen. Je zou denken dat het vooral spelers zijn die veel lager geklasseerd staan. De Greef dacht nog trainer te kunnen worden toen... Ze kunnen niet hard genoeg gestraft worden, al vind ik die geldstraf toch echt aan de lage kant.
Van een mindere god kan ik het nog ergens begrijpen. Veel onkosten en na een jaar knokken nog altijd maar nummer 700 zijn.
En dan ondanks figuurlijk continue droog brood eten en hard werken toch gewoon een negatief bedrag op de rekening hebben staan. Dan is de verleiding wel groot.

Dat onderzoek was al oud nieuws he, van begin '21. Daarmee dat De Greef toen vervroegd gestopt is om coach te worden van Bonaventure tot dat ook niet meer mocht wegens voorlopige schorsing die nu dus definitief is tot begin '25 (wat ook weer niet zo lang is). De geldboetes zijn ook meestal voorwaardelijk dus ze komen er al met al goed van af.
De anderen zijn voor zover ik weet allemaal al lang gestopt of doen enkel nog interclubs.

Wordt een Belgisch gekleurde Challenger in Danderyd:)
David tegen een qualifier, dit zou zomaar Blockx kunnen zijn die vandaag zijn Q1 heeft overleefd, Billy Harris wordt iets pittiger in Q2 maar zeker niet onmogelijk.
Onclin in theorie haalbare kaart tegen Leo Borg die als thuisspeler WC kreeg maar Gauthier is echt extreem wisselvallig de laatste weken.
GA Bailly tegen Cobolli wordt heel lastig vrees ik.
Cressy is ondanks zijn snertseizoen nooit een cadeau op hard court maar Joris heeft hem dit jaar al eens geklopt, match die alle kanten op kan .

Pierre Yves Bailly heeft uit het niks de M25 in Austin gewonnen. Hij had het geluk wel wat aan z'n zijde want zowel in de tweede ronde als de kwartfinale kon hij verder nadat z'n tegenstanders op achterstand kwamen en opgaven. In de finale speelde hij tegen qualifier Woldeab die in goede doen was deze week met zeges tegen Gomez en Tien. Bailly kwam een set en een break achter maar vocht zich terug en won met 2-6 6-4 6-3. In de ranking heeft hij momenteel slechts 1 punt maar daar komen er volgende week 25 bij, hij zal dus stijging van 1924 naar plek 800, meteen z'n beste ranking.

Onder de indruk van Blockx. De hoofdtabel gehaald en komt tegen Neuchrist uit. Wie weet in deze vorm?

Hij lijkt klaar om vanaf nu op challenger niveau te acteren.

Gelukkig voor Onclin een mega-choke van Borg bij 6-2, 4-4 en 0-40 voor. Nu komt Gauthier er nog mee weg maar moet zich toch wat gaan herpakken.
Bailly ging mee tot 4-4 in set 1 maar daarna was het ook gedaan.

Beide jonge Belgen hebben nog veel werk om hun servicegames wat dwingender te maken...

Onder de indruk van Blockx. De hoofdtabel gehaald en komt tegen Neuchrist uit. Wie weet in deze vorm?
En alweer gewonnen. Dat had ik totaal niet verwacht. Mijn Wtf momentje van deze week (in de positieve zin) :tongue:
Al 13 matchen op rij niet meer verloren. Hij kan het dus inderdaad ook al op Challenger niveau.

En zijn laatste verliespartij was dan nog tegen een speler uit de top-64. Niet tegen een Mister Nobody.

Hij lijkt klaar om vanaf nu op challenger niveau te acteren.
Ik wil Blockx vs Goffin zien. :oi22:

Laatst bewerkt:
Onclin geeft w/o tegen Cobolli zie ik
Enkel blessure opgelopen in z'n match tegen Borg. Seizoen gedaan en dat is misschien niet slecht, want de laatste weken waren maar zo zo.

Jeline Vandromme aan het werk
Had ik ook al gezien, daar zit wel wat in precies. Maar altijd zo hard afwachten bij die Juniore meisjes, want de prof tour is nog wat anders. Alhoewel ze op een W15 in Belgie dit jaar ook al wel sterk presteerde.

Terug
Bovenaan