Tennis

Ik zie eigenlijk geen enkel argument waarom hij niet de duidelijke goat zou zijn in uw betoog? :unsure:

Buiten het "gebrek aan concurrentie" nu misschien dan. Maar dat lijkt me evengoed een verdienste van hemzelf. Federer heeft er ook gepakt toen van Nadal en Djoko geen sprake was bv.

En nee ik ben niet de grootste Djokovic fan.
Gebrek aan concurrentie is natuurlijk doordat hij zelf veel beter is natuurlijk. Een Medvedev ga je niet snel horen zeggen dat er weinig concurrentie is. En correcte opmerking ivm. Federer.

Alleen is de discussie 'wie is de GOAT' toch vooral zuiver gevoelsmatig. Als je kijkt naar aantal GS-zeges is het duidelijk, als je op zuiver tennistalent kiest ga je voor Federer en Nadal als mannetje tussenin met waanzinnig gravel-spel. Een discussie die niet te winnen valt en waar vooral geen finaal oordeel over gegeven kan worden. Op Djoko er nu nog 5 wint, gaat daar voor mij niets aan veranderen.

Fair enough, voor mij is er stilaan geen twijfel meer mogelijk (te meer omdat ik effectief denk dat Nole er nog pakt), dus duidelijk koploper in slams (enfin Nadal nog een herrijzenis je weet maar nooit), duidelijk koploper in weken nummer één, aantal ATP titels gaat die volgens mij Federer ook voorbij gaan, procentueel meeste aantal matchen gewonnen (83,6 procent), "big titles" staat die er met 69 tien voor op Nadal als eerste achtervolger... . Mede recordhouder aantal masters finals titels. Recordhouder aantal master tornooien gewonnen. Beste h2h record tegen top tienspelers en top vijf spelers. Langste unbeaten streak. Deciding Set record en fifth set record enkel geklopt door Nishikori (en heeft er veel meer gespeeld dan de Japanner), als enige alle slams drie keer of meer gewonnen en een positieve h2h tegen de tweede en derde beste tennisspeler aller tijden ondanks dat hij duidelijk iets minder snel op absoluut topniveau zat dan Nadal en Federer gewoon stukje ouder is dus in t begin ook vaak won (wat mij betreft Fed op twee Nadal op drie)

Het grootste tegenargument tegen Djokovic als goat dat ik kan bedenken is dat hij geen goud heeft gehaald op de Olympische Spelen en als je daar al mee moet gaan beginnen :laugh: .

Nu goed als je zegt, dat is voor mij gevoelsmatig, kan he. Kan ik nog ergens snappen, maar ik vind cijfers toch ook best een goede paramter voor een GOAT te benoemen. En dat gaat echt wel verder dan "enkel" het aantal slams. Het enige waar hij het consequent op zal afleggen is gravel statistieken tegen Nadal en dan in beperkte mate nog gras statistieken tegen Federer... .

En ik weet niet of ik dat begrijp pinkman, GOAT = Greatest Of All Time, dat is de grootste en de beste aller tijden dan he :p .

(Al is aller tijden natuurlijk in se onbegonnen werk, Borg speelde al een compleet andere sport die nauwelijks te vergelijken valt met het tennis van vandaag om over Laver nog maar te zwijgen.. maar toch zijn claim als GOAT wordt met de maand sterker imo.).

Zelf ben ik ook niet zo fan van cijfertjes op papier. Meeste topsporters kennen een periode van "prime" dat ze op hun allerbest zijn. Die "prime" moet je dan eigenlijk vergelijken :p

Dat is zoals in het voetbal (of formule 1 bv Senna) . Messi heeft alles gewonnen wat er te winnen valt maar is voor mij ook niet de GOAT. De basis van zijn cijfers is ook te wijten voor lange tijd op het hoogste niveau te presteren en zonder blessures.

Ik ben niet echt de tenniskenner. Volg het wel, vooral GS's. Wat je Djokovic wel moet nageven is zijn mentale weerbaarheid. Ik heb altijd het gevoel dat een tennismatch gewonnen wordt op het mentale vlak want het tennisniveau ligt altijd wel heel dicht bijeen.

Off topic deels maar is Ronaldhino bv dan de goat? Die deed in zijn prime dingen die ik nooit door een ander heb zien doen.

Maar hoe lang heeft dat geduurd? Ook niet zo lang he. Dan tien keer liever CR7 (wat mij wel een kwal lijkt) of Messi als GOAT. Die hebben een paar generaties lang gepresteerd op het allerhoogste niveau.

Enfin bon van mij mogen mensen Federer ook nog de goat blijven noemen :D .

Off topic deels maar is Ronaldhino bv dan de goat? Die deed in zijn prime dingen die ik nooit door een ander heb zien doen.
lol ik was toevallig video's aant zien van mijn persoonlijke GOAT :LOL: (Pelé en Maradonna kan ik niet raten want nooit "live" gezien :( )

Pré injury Ronaldo, 96-99. Kerel was amper 20 jaar, een fenomeen.

In het GOAT-debat ga ik me niet mengen. Iedereen hanteert eigen criteria om die term in te vullen dus is het per definitie subjectief.
Is Djokovic volgens de stats de beste? Ja. Maar is hij ook de man die ik het liefst zie spelen? Neen.

Knap van Bergs, had met Broady nochtans geen eenvoudige loting voor een eerste ronde.

Ook mooie overwinning van Bailly tegen ATP163 Svrcina. Hij zou eens een mooie reeks moeten kunnen neerzetten. Bailly speelt opvallend meer 'bevrijd' tegen hoger geklasseerden dan in de ITF-tornooien.

Ik zie eigenlijk geen enkel argument waarom hij niet de duidelijke goat zou zijn in uw betoog? :unsure:
Ik weet hoe een grote Federerfan gij zijt, dus ik moet uw laatste posts hier enorm respecteren. Uw favoriet blijft uw favoriet, maar als er een speler objectief meer bereikt heeft in de sport op quasi letterlijk alle vlakken, moet ge dat erkennen.

Iedereen hanteert eigen criteria om die term in te vullen dus is het per definitie subjectief.
Neen hoor, die criteria worden gehanteerd om het net niet te moeten erkennen. Om uw favoriet te kiezen, hanteert ge subjectieve criteria, dat andere is vrij duidelijk ondertussen. Wie ge het liefst ziet spelen, wie zijn "prime" beter was, de grootste is niet per se de beste, ... allemaal excuses (die bijvoorbeeld tien jaar geleden tijdens Federer en Nadal hun hegemonie totaal niet aanvaard zouden worden door hetzelfde publiek).

Gelukkig beperkt zich dat ook maar grotendeels tot fanpraat. Als ge interviews van spelers en coaches tegenwoordig beluistert, dan weten die die prestaties wel naar waarde te schatten. Of zoals Medvedev het zei: "ik heb twintig ATP-titels en ik vind dat ik al een ongelooflijke carrière heb, maar Djokovic heeft vierentwintig grand slams alleen al ...", en dan hebben we het nog niet over de rest die AreVee al opgesomd heeft hierboven. Djokovic heeft alles in handen en gebroken wat er te breken viel, in het moeilijkse tijdperk qua concurrentie, wat kunt ge nog meer doen in een individuele sport?

Nu ga je uit van GOAT als een objectief concept, wat het duidelijk niet is. Je kunt dat niet los zien van subjectieve voorkeuren (op alle vlakken). Dat is net hetzelfde met voetballers en bij uitbreiding nagenoeg alle sporters op wiens prestatie je statistieken kunt loslaten.
Iedereen heeft recht op zijn eigen geit zeg ik ;)

Goffin geeft forfait voor Davis Cup, blijkbaar last van een blessure na US Open waarvan ik niet eens wist dat hij ze had.

Ik weet niet er er nog een back-up komt voor de enkels. Zal sowieso moeilijk worden, Bergs zit in Chengdu, Geerts in de VS, Collignon geblesseerd...Eventueel Onclin die terug is van Rennes.

Straks moet de 'Shark' zelf nog spelen 😆

Phoeh, met dank aan 22 aces, anders zag ik niet echt veel verschil met het nummer 700...
Triestig zaaltje daar wel vind ik.

Idd, over welke blessure spreken ze? Ik zag Blockx wel mee trainen, laat die maar invallen in geval van nood. :)
Dinsdag zei Darcis nog, "David is ons speerpunt, leider van deze groep, hij voelt zich goed", 3 dagen later zegt hij af, "geen 200%"
(hij staat wel op de entry list van Saint-Tropez komende week en Orléans de week erna).
Het is allemaal heel vaag weer.

Dinsdag zei Darcis nog, "David is ons speerpunt, leider van deze groep, hij voelt zich goed", 3 dagen later zegt hij af, "geen 200%"
(hij staat wel op de entry list van Saint-Tropez komende week en Orléans de week erna).
Het is allemaal heel vaag weer.
Ja, want hij stond toch weer zo goed te spelen op training. Hij is 7e reekshoofd in Saint-Tropez en speelt tegen Maxime Cressy, benieuwd of hij effectief speelt.

Zoals verwacht steelt Goffin een WC voor de EO. Bailly en Blockx krijgen WC voor de kwalificaties.

Over Bergs, Coppejans, Onclin en De Loore geen woord. Naar wie zouden de 2 andere WC's dan gaan vraag ik me af?

Vermoedelijk naar spelers die bij organisator Tennium onder contract staan.
Er zijn ook nog 2 Special Exempt voorzien.

Terug
Bovenaan