Fair enough, voor mij is er stilaan geen twijfel meer mogelijk (te meer omdat ik effectief denk dat Nole er nog pakt), dus duidelijk koploper in slams (enfin Nadal nog een herrijzenis je weet maar nooit), duidelijk koploper in weken nummer één, aantal ATP titels gaat die volgens mij Federer ook voorbij gaan, procentueel meeste aantal matchen gewonnen (83,6 procent), "big titles" staat die er met 69 tien voor op Nadal als eerste achtervolger... . Mede recordhouder aantal masters finals titels. Recordhouder aantal master tornooien gewonnen. Beste h2h record tegen top tienspelers en top vijf spelers. Langste unbeaten streak. Deciding Set record en fifth set record enkel geklopt door Nishikori (en heeft er veel meer gespeeld dan de Japanner), als enige alle slams drie keer of meer gewonnen en een positieve h2h tegen de tweede en derde beste tennisspeler aller tijden ondanks dat hij duidelijk iets minder snel op absoluut topniveau zat dan Nadal en Federer gewoon stukje ouder is dus in t begin ook vaak won (wat mij betreft Fed op twee Nadal op drie)
Het grootste tegenargument tegen Djokovic als goat dat ik kan bedenken is dat hij geen goud heeft gehaald op de Olympische Spelen en als je daar al mee moet gaan beginnen

.
Nu goed als je zegt, dat is voor mij gevoelsmatig, kan he. Kan ik nog ergens snappen, maar ik vind cijfers toch ook best een goede paramter voor een GOAT te benoemen. En dat gaat echt wel verder dan "enkel" het aantal slams. Het enige waar hij het consequent op zal afleggen is gravel statistieken tegen Nadal en dan in beperkte mate nog gras statistieken tegen Federer... .
En ik weet niet of ik dat begrijp pinkman, GOAT = Greatest Of All Time, dat is de grootste en de beste aller tijden dan he

.
(Al is aller tijden natuurlijk in se onbegonnen werk, Borg speelde al een compleet andere sport die nauwelijks te vergelijken valt met het tennis van vandaag om over Laver nog maar te zwijgen.. maar toch zijn claim als GOAT wordt met de maand sterker imo.).