Telenet internet valt plots weg tot 2x per dag

XYRIS

Member
Heb dit probleem vorig jaar ook al eens gehad.

Plots 2x per dag geen internet meer

Schets: MODEM - DLINK toestelletje met 4 extra poorten & boven een WIFI versterker van telenet

Ze hebben toen de moeden vervangen alsook had ik een eigen toestel met extra poorten
vervangen door wit Dlinkje van telenet omdat met vermoede dat het die toestellen zijn dat nu en dan alles lam leggen..

Zijn hun eigen toestellen...?

Kent iemand dit probleem?

extra info: WIFI booster zit met UTP verbonden met witte Dlinkje
 
Ik heb hetzelfde voor. Ik heb netgear nighthawks. Het zal dus aan de telenet modem/router liggen of aan telenet zelf.
 
Hier telenet + eigen tplink powerline met ingebouwde wifi, met gelijkaardig probleem. Oplossing hier was uiteindelijk om tp-link wifi een andere ssd te geven. Ik vermoed dat er een probleem ontstaat wanneer een apparaat zich in de overgangszone tussen de wifizenders bevindt (want daar begon het probleem meestal). Op de planning als ik eens tijd heb: beide versterkers iets lager zetten om de overlap eruit te halen.
 
Hier telenet + eigen tplink powerline met ingebouwde wifi, met gelijkaardig probleem. Oplossing hier was uiteindelijk om tp-link wifi een andere ssd te geven. Ik vermoed dat er een probleem ontstaat wanneer een apparaat zich in de overgangszone tussen de wifizenders bevindt (want daar begon het probleem meestal). Op de planning als ik eens tijd heb: beide versterkers iets lager zetten om de overlap eruit te halen.
Update: gisteren weer dezelfde problemen gehad...
Gewoon tetnet buitenzwieren nee?
Tetnet blijft behouden, maar telenet vliegt hier nu definitief buiten binnen enkele weken.
 
Hier hetzelfde probleem sinds ik een access point van Telenet gebruikte. Heb vanalles geprobeerd, maar niets hielp. In een ultieme poging om het probleem op te lossen dan maar alle apparaten van Telenet die wifi uitzenden uitgeschakeld (incl wifi van de modem) en een Unifi AP geplaatst. Dat werkt nu al enkel dagen zonder problemen, terwijl ik daarvoor dagelijks problemen had met de wifi. Het lijkt mij dus opgelost.
 
Ik kan alleen maar bevestigen wat utolor zegt. Gewoon 2 dedicated AP's verbonden met een kabel aan de switch. Telenet wifi uitschakelen. Ik raad ook unifi aan.
 
Terug
Bovenaan