Telenet valt nu en dan weg

XYRIS

Member
- Geen internet verbinding en hersteld zich ook niet direct vanzelf
- Oplossing: modem uit & aan zetten en wachten tot die opgestart is

Opstelling:

MODEM met 4 poorten

1) naar Niko Home Control
2) naar Telenet Wifi extender (in slaapkamer kamer 2 boven)
3) naar Living (tv)
4) naar Dlink “hubke” dat telenet mij gaf (omdat ik eerst een andere had (meer poorten, kom nog niet toe) die ook "mogelijks problemen gaf"

DLINK:

1) slaapkamer 1
2) bureau
3) D-systeem ventilatie
4) 2de UTP aan TV

Telenet beweerd dat het HUBKE of hun extender voor dit probleEm kunnen zorgen..?
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens je laptop rechtstreek per kabel te verbinden naar de modem, indien je internet dan wegvalt is het overduidelijk de modem en moeten ze hem maar vervangen.

Is die dlink trouwens een hub of een switch? Hubjes vind je niet zo veel meer aangezien ze inferieur zijn aan switches. Hoedanook zou geen van beide voor problemen kunnen zorgen.

Wifi extenders is een ander verhaal maar het zou me verbazen dat die ook je bekabeld netwerk verstoord.
 
De PC in de bureau hing eerst ook direct op één van de poorten van modem
nu niet wegens verwisselen met de extender rechtreeks op modem ipv op die switch

die dlink is deze= DGS 1005D

De modem zijn ze reeds eens komen vervangen en ze zouden ook al eens komen kijken hebben
naar de elektriciteitspaal of alles daar goed zit (maar ik was niet thuis dus zijn ze geweest....)

Bij telenet ziet ze uiteraard ook dat ik al x-keer de modem heb doen herstarten

gekke is ook dat het lichte op de modem ook gewoon WIT blijft en niets anders aangeeft.
 
Ik heb een gelijkaardig probleem gehad bij mijn ouders.. digibox die op bepaalde zender slecht signaal had, packett loss op internet verbinding, tot gewoonweg uitvallen... Ze hebben eerst de modem gemeten en meteen ook ter plaatse de lijn getest. Dit deden ze zowel aan de modem kant als aan het grijze bakje aan de straatkant..

Het resultaat? De buiten coaxkabel hebben ze vroeger gewoon los in de grond gelegd en is door de jaren heen slecht geworden. Die vervangen en laten aansluiten en sindsdien werkt daar alles terug perfect.
 
idd coax die naar de kloten gaat. in het huis naast ons waren ze aan het verbouwen en hebben tijdens de verbouwing de coax die aan de gevel plakte geraakt. viel ook regelmatig weg en dezelfde symptomen.
 
Ik heb een gelijkaardig probleem gehad bij mijn ouders.. digibox die op bepaalde zender slecht signaal had, packett loss op internet verbinding, tot gewoonweg uitvallen... Ze hebben eerst de modem gemeten en meteen ook ter plaatse de lijn getest. Dit deden ze zowel aan de modem kant als aan het grijze bakje aan de straatkant..

Het resultaat? De buiten coaxkabel hebben ze vroeger gewoon los in de grond gelegd en is door de jaren heen slecht geworden. Die vervangen en laten aansluiten en sindsdien werkt daar alles terug perfect.

idd coax die naar de kloten gaat. in het huis naast ons waren ze aan het verbouwen en hebben tijdens de verbouwing de coax die aan de gevel plakte geraakt. viel ook regelmatig weg en dezelfde symptomen.

nieuwbouw, zelf de kabel gelegd (veel te dikkte volgens te afstand die net teveel was) een in een buis.
"het bakske" is bij ons aan de verlichtings/elektriciteitspaal en dit "zou" gecontroleerd worden.
 
Terug
Bovenaan