Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Omdat er nog andere kanalen zijn? :)
Maar idd de reviews zijn niet mals.
Ja klopt er zijn nog andere kanalen, moest je die niet gebruiken dan is het zonde van het geld.

De app even gehad en dan geef ik liever 10€ meer uit voor de decorder , de app trekt echt op niets.
Elke keer moet je terug inloggen met de qr code, valt regelmatig gewoon weg.

Grts
 
Andere optie is de app van TV Vlaanderen.
Ik gebruik die nu al een paar jaar en eigenlijk werkt die heel stabiel. Het is perfect voor als je eigenlijk niet veel tv meer kijkt, maar toch af en toe iets wil checken.

Grootste nadeel is de resolutie. Ze gaan niet hoger dan 720p. En zelfs niet alle zenders zijn in 'HD'. Maar in tegenstelling tot de app van telenet, blijkbaar, heb ik er nog geen technische problemen mee gehad.

Voor de beste kwaliteit blijf je voorlopig wel best bij een digicorder (of kaart).
 
Welke effectieve snelheid halen jullie met Oneup? Ik haal met moeite 390 mbps (cat6 kabel en gigabit switch), wat me toch niet normaal lijkt.
 
Haal hier dicht tegen de 1 Gigabit/s. Welke modem heb je? Heb deze moeten vervangen op eigen initiatief voor ik de volle snelheid kon halen.
 
Die modem ondersteund geen oneup. Dat doen ze alleen op de nieuwere modellen. (En ja dat is gek want ze doen daar wel de speedboost mee)

Je kan die gratis gaan omruilen in een lokale Telenet winkel. Gewoon de modem en de stroomkabel mee nemen, zeggen dat je voor oneup de nieuwe nodig hebt en ze activeren die daar meteen. Thuis de nieuwe insteken en klaar.

Bron: ikzelf vorig jaar en redelijk wat anderen in deze thread.
 
Welke effectieve snelheid halen jullie met Oneup? Ik haal met moeite 390 mbps (cat6 kabel en gigabit switch), wat me toch niet normaal lijkt.
Da's toch écht snel? Waarvoor heb je die snelheid nodig?
Dit is een oprechte vraag trouwens en geen kritiek ofzo. Ik snap niet goed wat particulieren hebben aan 1 Gigabit/s. Uiteraard hoor je die snelheid wel te halen als je ervoor betaalt.

Ik vind mijn 100 mbps al belachelijk snel en ik download ook gewoon torrents en stream netflix
 
Thanks. Heb nu net ook de bevestiging van Telenet gekregen dat ik de modem moet gaan omruilen.
goed om te horen. Vind het nog steeds vreemd dat ze dit niet zelf pro-actief doen.

Da's toch écht snel? Waarvoor heb je die snelheid nodig?
Dit is een oprechte vraag trouwens en geen kritiek ofzo. Ik snap niet goed wat particulieren hebben aan 1 Gigabit/s. Uiteraard hoor je die snelheid wel te halen als je ervoor betaalt.

Ik vind mijn 100 mbps al belachelijk snel en ik download ook gewoon torrents en stream netflix
Voor mij persoonlijk, ik download meerdere keren per dag enkele 5-6GB logs per node (cluster) voor het werk.
Dan is het echt wel aangenaam om deze in enkele minuten binnen te hebben.
 
Da's toch écht snel? Waarvoor heb je die snelheid nodig?
Dit is een oprechte vraag trouwens en geen kritiek ofzo. Ik snap niet goed wat particulieren hebben aan 1 Gigabit/s. Uiteraard hoor je die snelheid wel te halen als je ervoor betaalt.

Ik vind mijn 100 mbps al belachelijk snel en ik download ook gewoon torrents en stream netflix
Ik werk vaak met grote backup files die van een online server gehaald worden. Daarnaast is het ook handig om games sneller te downloaden. Op de interne opslag van de ps5 kan er niet zoveel dus er moet vaak opnieuw gedownload worden.
 
Da's toch écht snel? Waarvoor heb je die snelheid nodig?
Dit is een oprechte vraag trouwens en geen kritiek ofzo. Ik snap niet goed wat particulieren hebben aan 1 Gigabit/s. Uiteraard hoor je die snelheid wel te halen als je ervoor betaalt.

Ik vind mijn 100 mbps al belachelijk snel en ik download ook gewoon torrents en stream netflix
Bepaalde steam games zijn zeer groot, 90GB of meer voor GTA5 bvb.
Soms is het gewoon gemakkelijker om het te de-installeren en herinstalleren wanneer je wil spelen.
Zo hoef je geen bijkomende drives kopen.
De steam servers laten je met gemak toe om games te downloaden aan 1GBPS+ dus best handig als je zo'n lijn hebt.
 
Ik haal niet meer dan 700mbps, rechtstreeks op nieuwe modem (CH8568LG).
Dit lijkt mij toch ook wat ver onder het potentieel, of niet?
 
J
Ik haal niet meer dan 700mbps, rechtstreeks op nieuwe modem (CH8568LG).
Dit lijkt mij toch ook wat ver onder het potentieel, of niet?
Méér dan 700 zou je toch moeten halen met OneUp.
Maar zoiets kan altijd verschillen. Als je die test morgen doet krijg je weer een ander resultaat.
940 mbps hier bij een vorige speedtest.
 
Misschien is het al gepost, ik volg deze thread niet, maar sinds november vorig jaar heeft Telenet de vervaldatum eenzijdig aangepast, ik leg uit.
Voor november kreeg ik mijn factuur rond de 4de maand te betalen rond/vanaf de 20 ste, de eene keer was eenndag later tot heel soms 2 dagen naargelang hoe de vrijdag viel. Nu is die vervaldag de 16de geworden, ik heb Telenet hierover een paar weken geleden al aangeschreven met de (beleefde) vraag terug mijn oude betaaltermijn te willen maar het blijft oorverdovend stil bij Telenet….
En jullie?
 
Factuur op de 17de vd maand en vervaldatum 6 of 7ste van de volgende maand.

Laatste 2 facturen was vervaldatum 1 en 2de vd maand geworden.

Dacht toen ook, mmh die moeten hun geld precies rapper dan gewoonlijk hebben.
 
Wat zijn de ervaringen hier met Telenet mobiel internet? Ik heb momenteel vast internet bij Telenet en mobiel internet bij Mobile Vikings. Als ik zou overstappen naar Telenet One zou het goedkoper uitkomen. Maar ik zou dit enkel doen als het mobiel internet minstens even bertrouwbaar is.

Neem ik OneUp komt het iets duurder uit, maar is dat het wel waard? Volgens de website 1gbps ipv 150 Mbps.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan