Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Voor de zekerheid: Dit is getest met een ethernet kabel rechtstreeks in de modem? En je modem is ook recent genoeg om die snelheid te kunnen leveren?
Ja hoor. Heb zelfs meerdere kabels getest.
Is recent model ook. (is ook al telenet man zelf gekomen om uit te meten
Zoals ik zei, telenet bevestigd dat het een probleem in de buurt is .

Ja hoor. Heb zelfs meerdere kabels getest.
Is recent model ook. (is ook al telenet man zelf gekomen om uit te meten
Zoals ik zei, telenet bevestigd dat het een probleem in de buurt is .
Zijn er nog voordelen aan die OneUp die je gebruikt? Want ipv een compensatie kan je dan toch gewoon terug gaan naar One?

Zijn er nog voordelen aan die OneUp die je gebruikt? Want ipv een compensatie kan je dan toch gewoon terug gaan naar One?
Ik haal wel nog vaak hogere snelheden, maar het bouwt hem ook veel trager op.
Als ik speedtest doe naar andere servers dan telenet haal ik wel soms rond de 400 / 500. Maar bij het downloaden begint het eerst redelijk traag om langzaam sneller te gaan, maar het haalt niet de snelheid die het zou moeten, maar nog steeds beter dan het zelf volledig te gaan limiteren.
En dan zal ik ook nooit merken als het opgelost is, aangezien ze mij niet op de hoogte houden tenzij ik zelf constant bel :)

Wij hebben nog niet eens een installatie en de miserie is al begonnen.
Situatie: nieuwbouw waar kabelaansluiting nog moest gebeuren buiten. Kabel ligt binnen.

Afspraak gemaakt voor kabelaansluiting op 18/3 en binnen installatie op 23/3.
18/3 de hele dag thuis gebleven, niemand gezien. Om 18 uur bellen naar telenet met de vraag of er nog iemand zou komen.
Ah maar dat is al in orde hoor, die persoon moest enkel buiten zijn.
Dag verlof genomen voor niets.

Gisteren heb ik een aanpassing gedaan aan het pakket via de klantendienst, allemaal in orde.
Er van uit gaan dat ze nog steeds VANDAAG komen installeren. Plots krijg ik een mail met de bevestiging van een nieuwe afspraak op 6/4.
Hier is NIETS over gezegd tijdens het gesprek met de klantendienst.
Gewoon automatisch de eerste afspraak geannuleerd en een nieuwe ingeboekt zonder toestemming.
Dus, verlof genomen voor niets.

En als je dan belt met de klantendienst om 8 uur is het eerste wat ze zeggen "Oh meneer je bent er wel vroeg bij hoor".
Wat een amateurisme daar, het is dat er niet echt een beter alternatief is, jammer genoeg.

Klopt het dat je tot 8 april gratis je oude digicorder kan inruilen voor een nieuw model?
Ik heb de vraag aan Telenet gesteld.

Hun antwoord:
“Je kan kosteloos je digicorder omruilen voor hetzelfde model in een Telenet winkelpunt https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacteer-telenet/Telenet-winkelpunten/.

Wil je een nieuwer model digicorder, vragen we eenmalig € 35, een omwisseling naar een TV-box, kost eenmalig € 50, ongeacht het aantal decoders die je omruilt. Stef”

Ik heb de vraag aan Telenet gesteld.

Hun antwoord:
“Je kan kosteloos je digicorder omruilen voor hetzelfde model in een Telenet winkelpunt https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacteer-telenet/Telenet-winkelpunten/.

Wil je een nieuwer model digicorder, vragen we eenmalig € 35, een omwisseling naar een TV-box, kost eenmalig € 50, ongeacht het aantal decoders die je omruilt. Stef”
Op messenger hebben ze ondertussen geantwoord als je een mail gekregen hebt dat je kosteloos kan omruilen naar een tv box..

Wel niet direct een mail zien passeren maar ga het mss toch eens proberen..

De tv box. Alleja nieuw.. Is al een tijdje uit, maar nu ga je gratis kunnen inruilen. Blijkbaar zal iedereen de kans krijgen. Ze sturen mails rond de komende maanden.
Dat is zeker? Ik was aan het twijfelen om toch maar eens 50euro te spenderen aan omruiling maar in dat geval wacht ik wel op een mail.

Ale ook eens wachten. De laatste week/maanden ook al 2-3 mails gekregen maar daar spraken ze telkens over 50€. Die krijgen ze niet van mij. Die digicorder is al jaren oud, die hebben ze ook al lang terug verdiend.

Dus je moet 50 euro betalen voor dezelfde type digicorder?
Momenteel € 35 voor zelfde type digicorder of € 50 voor de nieuwere TV-box.

Maar blijkbaar stuurt Telenet nu gespreid mails om gratis je digicorder naar een TV-box te ruilen.

Digicorder

TV-box

Momenteel € 35 voor zelfde type digicorder of € 50 voor de nieuwere TV-box.

Maar blijkbaar stuurt Telenet nu gespreid mails om gratis je digicorder naar een TV-box te ruilen.

Digicorder

TV-box

Die tv. Is moet ik niet hebben dat. Speel ik mijn IP adressen kwijt

Hier nog altijd aan het overwegen om alles via de nvidia shield te doen. Tv staat hier toch amper nog op. Enkel uitgesteld of opgenomen programma's kijken.

Dus dat mailke zal snel geklasseerd zijn.

Weet er iemand of je bij een verhuis je gratis op het nieuwe adres het kan komen laten installeren?

Of zou het voordeliger zijn op te zeggen & op een andere naam het terug aan te vragen op het nieuwe adres?

Terug
Bovenaan