Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Dat zou kunnen. Als er verschillende UTP aansluitingen zijn zal er wel een centrale patch kast zijn, en hoogstwaarschijnlijk komt de internet verbinding dan daar ook in de buurt binnen.

Best tevreden van de tv-box, wil mis ik 1 ding: zenders nummeren met ruimte ertussen.
Nu moet je profiel aanmaken en dan uw favoriete zenders selecteren.

Ik had de Play Sports zenders allemaal op +100 gezet op de Digicorder. Dus ik had niks staan op zender 40 tem 99
Nu moet ik alles aan elkaar plakken

Oftewel zie ik het niet staan in de instellingen :crazy:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb gewoon verschillende profielen aangemaakt en hernoemt naar 'standaard', 'docu', 'sport', 'anderstalig' en daar desbetreffende zenders in gezet.

Pas streamz opgezegd. Nu zie ik dat terugkijk tv niet maar gaat. Zijn er formules die dit aanbieden zonder er 12€ voor te betalen?
Ik heb indertijd ook Streamz opgezegd maar omdat ik nog Whoppa had had ik ook geen terugkijk tv meer. Dan toen maar overgestapt naar Wigo welke 36u terugkijk heeft. Als ik mij niet vergis wordt dit vanaf 1 september ook 7 dagen.
Ja, kan ook. Maar is toch een stap te veel om telkens te wisselen
Goh ja, kwestie van gewoonte. Ik weet direct waar de posten staan die ik wil bekijken.

Nu ook een Whoppa
Ook eens kijken om naar one up te gaan dan.
Lijkt me het beste, maar is dan ook opeens een stuk duurder
one up + tv iconic is €85 gedurdende 3 maand en dan €106
nu betaal ik €95 voor ongeveer hetzelfde (los van die gratis simkaart)

In mijn nieuwe huis heb ik een stuk of 5 UTP aansluitingen in totaal. Heeft Telenet bij installatie van de modem, de mogelijkheid dat ze één of ander routertje beschikbaar maken die gekoppeld is aan de modem? Want waarschijnlijk heeft de modem geen vijf poorten beschikbaar?

Bij de aansluitpunten in de kamers, kan je daar dan ook een extra router aansluiten?

Het kan ook zijn dat ik router en switch door elkaar haal, sorry voor de noob questions. 😬

In mijn nieuwe huis heb ik een stuk of 5 UTP aansluitingen in totaal. Heeft Telenet bij installatie van de modem, de mogelijkheid dat ze één of ander routertje beschikbaar maken die gekoppeld is aan de modem? Want waarschijnlijk heeft de modem geen vijf poorten beschikbaar?

Bij de aansluitpunten in de kamers, kan je daar dan ook een extra router aansluiten?

Het kan ook zijn dat ik router en switch door elkaar haal, sorry voor de noob questions. 😬
Ge bedoelt idd ne switch, da kunde beschouwen als nen veredelde stekkerblok voor UTP kabels, en da kunt ge perfect gebruiken. Nen router is wa lastiger, en daar hebde een specifiek type modem voor nodig etc :P

Als ge da vraagt aan den installateur is de kans groot da em nog wel 'iets heeft ligge in de camionet', en worst case kost zoiets 25 a 30 euro, zit vrij weinig verschil op wanneer het op normaal gebruik aankomt.

De geplande werken kan je hier bekijken: https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/geplande-werken-in-uw-buurt/
Storingen niet direct denk ik, maar er is wel een algemenere website daarvoor: https://allestoringen.be/storing/telenet/kaart/

Beiden stellen dat er niets aan de hand is terwijl de ganse straat geen internet lijkt te hebben. Op die laatste heb ik een kwartier geleden al aangegeven dat ik een storing heb op mijn Telenet-netwerk, een kwartier later staat er nog steeds: "er zijn geen meldingen van storingen". :unsure: Ok, dan, negeer mij maar hoor.

Hoe verander je via mijn.telenet eigenlijk de opties binnen je abbo? Ik wil graag de data van de gsm's verlagen, want we komen er nooit aan, maar dat lijkt onmogelijk. :thinking:

Hoe verander je via mijn.telenet eigenlijk de opties binnen je abbo? Ik wil graag de data van de gsm's verlagen, want we komen er nooit aan, maar dat lijkt onmogelijk. :thinking:
Typische strategie. Abonnement verhogen gaat heel handig via de website, als je wil downsizen moet je via mail of telefoon, om toch nog maar iets in de weg te leggen.

Ik ga tegenwoordig gewoon langs een Telenet winkel, daar heb je normaalgezien altijd competente mensen. Bellen/Website gebruiken voor administratieve zaken moet je enkel doen als je graag jezelf opfokt.

Ik ga tegenwoordig gewoon langs een Telenet winkel, daar heb je normaalgezien altijd competente mensen. Bellen/Website gebruiken voor administratieve zaken moet je enkel doen als je graag jezelf opfokt.
Kan ik bevestigen. :p Gisteren mijn verhuis ingegeven via de website. Ging heel gemakkelijk en ik kreeg zelfs een gratis comfort-installatie.

10 minuten later krijg ik 3 mails waaronder eentje die zegt dat de installatie €85 kost. Gebeld met klantendienst en uiteindelijk de gratis selfstarter gekozen. Ik had eigenlijk voet bij stuk kunnen houden voor die gratis installatie, maar ik kan het net zo goed zelf doen en geen blok van 5 uur(!) (8u - 13u) vrij houden in mijn agenda.

Iemand die kan bevestigen dat je met Wigo nu ook 7 dagen kan terugkijken?

Is voor ons de enige reden om Streamz te hebben. Ik kan dit precies nergens terugvinden op de site van Telenet. Zie enkel nog info voor one en oneup :(

Is voor ons de enige reden om Streamz te hebben. Ik kan dit precies nergens terugvinden op de site van Telenet. Zie enkel nog info voor one en oneup :(
Net eens getest op de tv-app en ik kon terugkeren tot vorige week woensdag, dus het lukt normaal gezien ;)

Bron: Telenet

“Met WIGO (home) heb je nog steeds recht op 36 uur Terugkijk TV.”

Terug
Bovenaan