Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Mijn probleem lag dus aan mijn pc zelf :S

In 20 jaar oa 10 jaar 1ste en 2de lijn support nog nooit meegemaakt dat windows zelf downloads beperkte. Een netwerk reset helpte niet. Clean install wel dus. Logisch dat ik 10 dl's aan 3MB/s kon starten naast elkaar, en de telemeter 280Mbit haalde, want de bandbreedte was nooit beperkt. Het was windows zelf die elke download beperkte. Zelfs in group policy gekeken, systeem health checks en repairs gedaan ... nope. Iets liep ferm fout in de windows, kan gebeuren na 2 3 jaar te draaien zeker.

MAAR van klokslag 19h tot 23h nog steeds maar 1MB/s ipv 30-34MB/s op ea app en steam. Dat is telenet aan het cappen hoor op mijn node! Technieker die bij me kwam had dat bvb op geen enkel uur. Moest het nu nog 10MB/s zijn, neen 30x trager, smallband eigenlijk voor die apps. Niet echt koosjer vind ik voor de prijs die ik betaal voor all internet (+60€)

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je juist .. ?
Ik kijk op mijn tv veel youtube filmkes.Maar om de zoveel tijd stopt het filmke en dan krijgt ge dat tradioneel rondje dat draait (bufferen).Ik moet dan een minuut wachten voor het filmke terug verder gaat.Heel irritant.

Ik kijk op mijn tv veel youtube filmkes.Maar om de zoveel tijd stopt het filmke en dan krijgt ge dat tradioneel rondje dat draait (bufferen).Ik moet dan een minuut wachten voor het filmke terug verder gaat.Heel irritant.

Ik zou het dan toch eens intern bij jou onderzoeken. Dat artikel verwijst naar problemen in augustus, die ik toen zelf aangekaart had. Maar volgens mij zijn die opgelost. Ik ervaar ze alleszins niet meer, en ik kijk zelf ook heel veel YouTube op TV en wat jij beschrijft heb ik nooit.

Ik zou het dan toch eens intern bij jou onderzoeken. Dat artikel verwijst naar problemen in augustus, die ik toen zelf aangekaart had. Maar volgens mij zijn die opgelost. Ik ervaar ze alleszins niet meer, en ik kijk zelf ook heel veel YouTube op TV en wat jij beschrijft heb ik nooit.
Maar Netflix,HBO Max werkt wel goed.

Vorige week besloten om onze lijn te upgraden naar een One Up, aangezien de snelheid echt een probleem werd. Technieker komt een nieuwe modem installeren en 2 pods (om eens te testen). De nieuwe modem neemt mooi alle instellingen over, pods raken niet direct geactiveerd maar dat zou wel in orde komen. Technieker vertrekt weer en een half uur later zitten we zonder internet en zonder gsm. Klantendienst gecontacteerd, geen uitleg gekregen over wat er gebeurd is, maar ze hebben het mobiel nummer gelukkig terug kunnen activeren. De modem is volledig gereset en al m'n instellingen kwijt, de pods werken nog steeds niet. Vele telefoontjes en een week later zijn we eindelijk zo ver dat de pods actief zijn, maar het lukt me nog steeds niet om sommige apparaten te vebinden.. Zoals bijvoorbeeld mijn P1 meter, heb dat hele installatieproces al enkele keren opnieuw gestart maar die kan de wifi settings niet overnemen. Iemand een idee hoe ik dit best kan oplossen? Ik dacht het 2.4 en 5 GHZ netwerk eens te splitsen om zeker te zijn dat mijn meter op de 2.4 verbindt, maar die optie bestaat blijkbaar niet meer op die nieuwe modem.

Als je een dagpas van Play Sports bestelt, is dat dan geldig voor 24 uur vanaf dat je het bestelt hebt of alleen voor die dag zelf?

Hoe werkt een dagpas?​

Je geniet 24 uur lang van Play Sports voor maar € 9,95.
Na afloop van de 24 uur wordt de dagpas automatisch gedeactiveerd.

Wat een gedoe bij telenet om een overlijden door geven en aan te geven dat dat contract op een andere naam moet komen
Dat online formulier werkt van geen kanten en op een andere manier zijn ze niet te bereiken, of ze reageren niet.

Wat een gedoe bij telenet om een overlijden door geven en aan te geven dat dat contract op een andere naam moet komen
Dat online formulier werkt van geen kanten en op een andere manier zijn ze niet te bereiken, of ze reageren niet.
015666666

Binnen de kantooruren

En buiten voor technische vragen, tot 22u

015666666

Binnen de kantooruren

En buiten voor technische vragen, tot 22u
"Ja meneer daarvoor moet u het online formulier gebruiken."
"Ja, maar dat lukt net niet."
"Ik zal het doorgeven, iemand zal u terug bellen."

Dat heb ik nu al 5 keer gehoord en er belt niemand terug.

Terwijl het echt zo makkelijk kan via mail, alle andere zaken zijn al in orde gebracht, de ene met wat meer gedoe dan de andere, maar allemaal vrij simpel, maar bij telenet moeten ze weer onnozel kunnen doen.

Mijn ervaring bij telenet, en ook bij anderen:

Soms word je gewoonweg niet geholpen, deert mij niet, ik haak in en bel meteen terug, totdat ze u beu zijn, of totdat er iemand wel gewillig is van u te helpen...

Wat gaan ze u doen, toegang ontzeggen tot de helpdesk? Dat ze het maar oplossen dan...

Ik laat mij niet doen, ik ben redelijk assertief tegen die mannen... Of ge houdt u van den domme en belt terug voor een klein detail dat ge nog wou weten, en terwijl doet ge uw verhaal opnieuw uit de doeken. Maakt allemaal niet uit, het leven is aan de doorzetters!

Probeer en u zult versteld staan... Als ze u doorverwijzen naar een formulier doet ge het nodige en blijf dan gewoon bellen tot als ge het nodige in handen hebt. Ze zullen mij daar al kennen denk ik, ik bel voor het minste, tot ik mijn probleem ni opgelost zie, inhaken en opnieuw, die moeten daar wel degelijk iets doen bij de helpdesk eh, nl. u helpen, hebben ze geen goesting tant pis, op naar de volgende beschikbare medewerker.

Vorige week besloten om onze lijn te upgraden naar een One Up, aangezien de snelheid echt een probleem werd. Technieker komt een nieuwe modem installeren en 2 pods (om eens te testen). De nieuwe modem neemt mooi alle instellingen over, pods raken niet direct geactiveerd maar dat zou wel in orde komen. Technieker vertrekt weer en een half uur later zitten we zonder internet en zonder gsm. Klantendienst gecontacteerd, geen uitleg gekregen over wat er gebeurd is, maar ze hebben het mobiel nummer gelukkig terug kunnen activeren. De modem is volledig gereset en al m'n instellingen kwijt, de pods werken nog steeds niet. Vele telefoontjes en een week later zijn we eindelijk zo ver dat de pods actief zijn, maar het lukt me nog steeds niet om sommige apparaten te vebinden.. Zoals bijvoorbeeld mijn P1 meter, heb dat hele installatieproces al enkele keren opnieuw gestart maar die kan de wifi settings niet overnemen. Iemand een idee hoe ik dit best kan oplossen? Ik dacht het 2.4 en 5 GHZ netwerk eens te splitsen om zeker te zijn dat mijn meter op de 2.4 verbindt, maar die optie bestaat blijkbaar niet meer op die nieuwe modem.
Ik wil ook wel eens weten hoe dat moet. Heb met sommige apparaten ook problemen om te verbinden sinds ik de mv2+ heb.

Als ik effe mijn oude poweradapter tirg hang kan ik dat aparaat direct terug verbinden zonder probs. Met de modem zelf lukt het gewoon niet.

Het ben ik en mijn ma, mijne pa is eind augustus overleden en dat moet dus allemaal in orde gebracht worden.
Allerlei contracten die overgezet moeten worden op naam van mijn moeder.
Alles is perfect gelukt, gewoon via mail de gegeven doorgeven en alles word in orde gebracht, of ze vragen nog wat extra gegevens om alles in orde te brengen.
Luminus, de watergroep, verzekeringsmaatschappijen, Aquacare Kinetico, Antargaz, het ziekenfonds, allemaal zonder problemen, maar bij telenet lukt dat precies niet.

Terug
Bovenaan