Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Ik heb vandaag een CH8568LG modem ontvangen ter vervanging van CV8560E

Nu valt mijn wifi op iPhone hele tijd weg.
Als ik naar instellingen ga zie ik een vinkje bij mijn netwerk, maar toch blijf ik op 4g.
Lampje modem is gewoon gedimd wit.
Krijg Telenet niet aan de lijn.
Iemand een idee?
Anders gaat de oude dadelijk terug tegen de muur

Zijn er nog mensen met problemen met DL cap buiten het telenet netwerk?

Download EA app (games en updates) staat al een week capped op 1MB/s.
Veel andere sites 3MB/s (zou tot 34MB/s moeten gaan, mijn max. met telenet all internet, 300Mb).

Heb intern mijn 300Mb (max 270Mb minus overhead etc) op de telenet speedtest.
Ookla speedtest geeft idem naar telenet Ops Mechelen, maar 120Mb naar Gent bvb (15km vanwaar ik woon :S), en al maar 90Mb meer naar Lille FR. Normaal haal ik vlot 30-34MB/s op de EAapp en steam bvb, en veel andere premium DL sites.

Een traceroute geeft alles okay binnen het telenet netwerk (bvb naar EA server), maar daarbuiten veel time outs. Sommige routers negeren die tracert wel, maar viel wel op ...

Begon dus op EA app, DL 1MB/s en dan zag ik veelal een cap op 3MB/s op ander buitenlandse sites, bv nvidia driver dl bvb ...
De testaankoop speedtest (die meerdere netwerken combineert blijkbaar) geeft ook net 30Mb als max (kan die 3MB/s DL cap verklaren).
Modem al 2x hard reset gedaan, lijkt me probleem niet gezien ik intern op telenet netwerk m'n max DL speed haal.
Wired adapter in windows staat op 1Gb zoals het moet , lijkt me geen OS probleem.

Denk ergens mogelijk routerings probleem buiten het telenet netwerk, maar een week is lang!
Ik kan nog eens met een free VPN proberen ofzo vanuit VPN servers uit bepaalde ander landen, of als het nog even duurt telenet zelf contacteren.

Laatst bewerkt:
Zijn er nog mensen met problemen met DL cap buiten het telenet netwerk?

Download EA app (games en updates) staat al een week capped op 1MB/s.
Veel andere sites 3MB/s (zou tot 34MB/s moeten gaan, mijn max. met telenet all internet, 300Mb).

Heb intern mijn 300Mb (max 270Mb minus overhead etc) op de telenet speedtest.
Ookla speedtest geeft idem naar telenet Ops Mechelen, maar 120Mb naar Gent bvb (15km vanwaar ik woon :S), en al maar 90Mb meer naar Lille FR. Normaal haal ik vlot 30-34MB/s op de EAapp en steam bvb, en veel andere premium DL sites.

Een traceroute geeft alles okay binnen het telenet netwerk (bvb naar EA server), maar daarbuiten veel time outs. Sommige routers negeren die tracert wel, maar viel wel op ...

Begon dus op EA app, DL 1MB/s en dan zag ik veelal een cap op 3MB/s op ander buitenlandse sites, bv nvidia driver dl bvb ...
De testaankoop speedtest (die meerdere netwerken combineert blijkbaar) geeft ook net 30Mb als max (kan die 3MB/s DL cap verklaren).
Modem al 2x hard reset gedaan, lijkt me probleem niet gezien ik intern op telenet netwerk m'n max DL speed haal.
Wired adapter in windows staat op 1Gb zoals het moet , lijkt me geen OS probleem.

Denk ergens mogelijk routerings probleem buiten het telenet netwerk, maar een week is lang!
Ik kan nog eens met een free VPN proberen ofzo vanuit VPN servers uit bepaalde ander landen, of als het nog even duurt telenet zelf contacteren.
Net even geprobeerd en ik haal de verwachte +110 MB/s op EA. Ook op alle speedtests haal ik vlot +900 Mb/s (van de beloofde 1Gb)

Al eens geprobeerd van de modem te herstarten?
Al 2x. Stond in m'n post ;)

Nog steeds maar 3Mb/s maximum bij bijna alle downloads. Speedtest gedaan naar London en Frankfurt met 200MB download file: 18-20Mb maar.

Naar Mechelen via Ookla en Telenet speedtest nog steeds 260-280Mb (normaal voor mijn 300 Mb connectie). Naar Lille en Gent via Ookla al de helft of minder meer.

Dat wordt dus telenet helpdesk bellen/contacteren vrees ik.

Neen, een oudere . Afijn, toch alvast niet die grote trapezium.

Deze: CH7465LG-TN

De nieuwere zijn eurodocsis 3.1 ipv 3.0 zie ik.
Haalde ik tot half september best 300Mb op.
Nog iets, als ik meerdere parallelle downloads start van dezelfde site, allemaal 3MB/s (dus samen meer dan 3MB/s), maar per download niet over de 3MB/s.

Nog iets, als ik meerdere parallelle downloads start van dezelfde site, allemaal 3MB/s (dus samen meer dan 3MB/s), maar per download niet over de 3MB/s.
Dan zit je waarschijnlijk met traffic shaping omdat je op een overbelaste node zit. Geen propere praktijken maar ze doen het wel vaker. Eventueel eens navragen bij de Telenet helpdesk.

Dan zit je waarschijnlijk met traffic shaping omdat je op een overbelaste node zit. Geen propere praktijken maar ze doen het wel vaker. Eventueel eens navragen bij de Telenet helpdesk.
Thx

Kan bijna niets anders dan dat zijn. Dacht aan routing tussen isp's. Maar dan zouden meer klanten een probleem hebben, of wordt dat dan na een dag of paar dagen verholpen ... Het is wel niet tijdens piekuren maar 24u op 24u. Tijdens de daluren aan traffic shaping doen is toch al ferm ingrijpend dan. Kan idd traffic shaping per specifiek protocol zijn.

Vond ook dit nu na uw tip

Ik bel ze wel, misschien onterecht software probleem ivm mijn account en modem. Klein dorpje hier anders. Telemeter zegt 100GB (halve maand) van de 3TB fair use :S. Moesten ze Docsis 3.0 modems kwijt willen, denk ik eerder dat ze het wel zouden aankondigen, en die gaan nog tot 400Mb.

Laatst bewerkt:
Ik kan sinds meer dan een week mijn netwerk niet bekijken/configureren op my telenet (business). Volgens chat is dit een algemeen probleem, ervaren jullie dit ook ?

Wat gedoe met mijn wifi-pods en nu suggereren ze dat ik gratis mijn oude modem (CH7465LG-TN) omwissel voor een nieuw model. Aangezien ik nogal wantrouwig ben geworden bij Telenet, toch hier even de vraag. Ik kan dat gewoon doen en ga niet in mijn eigen voet schieten om op hun aanbod in te gaan?

Wat gedoe met mijn wifi-pods en nu suggereren ze dat ik gratis mijn oude modem (CH7465LG-TN) omwissel voor een nieuw model. Aangezien ik nogal wantrouwig ben geworden bij Telenet, toch hier even de vraag. Ik kan dat gewoon doen en ga niet in mijn eigen voet schieten om op hun aanbod in te gaan?
Ja, voor die pods te kunnen gebruiken moet je de F@ST3896LG-TN modem hebben.

Thx

Kan bijna niets anders dan dat zijn. Dacht aan routing tussen isp's. Maar dan zouden meer klanten een probleem hebben, of wordt dat dan na een dag of paar dagen verholpen ... Het is wel niet tijdens piekuren maar 24u op 24u. Tijdens de daluren aan traffic shaping doen is toch al ferm ingrijpend dan. Kan idd traffic shaping per specifiek protocol zijn.

Vond ook dit nu na uw tip

Ik bel ze wel, misschien onterecht software probleem ivm mijn account en modem. Klein dorpje hier anders. Telemeter zegt 100GB (halve maand) van de 3TB fair use :S. Moesten ze Docsis 3.0 modems kwijt willen, denk ik eerder dat ze het wel zouden aankondigen, en die gaan nog tot 400Mb.
ik had hetzelfde voor een paar maanden geleden, speedtesten gaven mijn beloofde snelheid weer van one up. maar de game clients, Steam, GoG, Origin, Blizzard gaven een zeer lage snelheid.
Was de volgende dag voorbij en ik kon dan terug downloaden aan volle snelheid.

ik had hetzelfde voor een paar maanden geleden, speedtesten gaven mijn beloofde snelheid weer van one up. maar de game clients, Steam, GoG, Origin, Blizzard gaven een zeer lage snelheid.
Was de volgende dag voorbij en ik kon dan terug downloaden aan volle snelheid.
Helaas nog zelfde na 3 weken en reset telemeter. Had ook maar 66Gig in piekuren en 140Gig in daluren van de 3TB fair use. Mijn gemiddelde is zo'n 250Gb per maand download met veelal de helft of meer in de daluren. Ver van grootverbruiker dus.
Nu bel ik ze wel, had er even geen zin in. Ik haal zelfs geen easy internet snelheden meer, 950Kbp/s in ea app en steam etc.
Sommige html dl's zijn zelf capped op 1MB/s in de piekuren van 19h tot 23h, daarna maar 3MB/s. Dat is 30Mbit en easy internet is 100Mbit! Daar betaal ik geen 66€ voor. En die meerdere parrallelle dl's aan elk 3MB/s die ik kan doen wijzen op een soort trafic control. Idem via opera browser met vpn europa op, max 3MB/s op alle uren.

Laatst bewerkt:
Sinds 2 dagen geleden zware problemen op mijn thuisnetwerk.
Zowel draadloos als vast valt het internet soms heel kort weg. Zelfs eergisterennacht helemaal niets meer. Dan gisteren technieker langsgeweest die het zou hersteld hebben (?) door een nieuwe modem te plaatsen. Maar heeft helemaal niets opgelost. Valt nog steeds op onregelmatige tijdstippen uit voor enkele seconden. Ga opnieuw bellen naar de VERSCHRIKKELIJKE klantendienst van hun die me vanalles probeert aan te lappen en doet alsof ik compleet achterlijk ben.

Nog effe en ik stap over. Veel te veel miserie mee laatste tijd.

Sinds donderdag flikkert mijn beeld af en toe.
Ik denk dat het aan onze digibox zelf ligt, als een playstation opstart is er geen probleem.
Alle kabels al eens gewisseld en andere Hdmi poorten.
Of zou het toch mijn tv zijn die stuk is ?

Sinds donderdag flikkert mijn beeld af en toe.
Ik denk dat het aan onze digibox zelf ligt, als een playstation opstart is er geen probleem.
Alle kabels al eens gewisseld en andere Hdmi poorten.
Of zou het toch mijn tv zijn die stuk is ?

Lijkt me duidelijk de digibox. Als je met dezelfde kabel en TV-input geen probleem hebt met de PlayStation, is het eigenlijk zeker de Digibox. De PlayStation heeft een pak meer bandbreedte nodig (4K, HDR...) dan de Digibox.
Als je een PS5 hebt, zou je ook nog in de video-instellingen kunnen zien welke resoluties ondersteund worden. Als dat niet de max. resoluties/refreshrates is die je TV ondersteunt, kan het alsnog aan de kabel liggen.
In een ver verleden eens een issue gehad op PS4 met een goedkope Action kabel. Nu en dan viel het beeld dan effen weg van de PS4.

Lijkt me duidelijk de digibox. Als je met dezelfde kabel en TV-input geen probleem hebt met de PlayStation, is het eigenlijk zeker de Digibox. De PlayStation heeft een pak meer bandbreedte nodig (4K, HDR...) dan de Digibox.
Als je een PS5 hebt, zou je ook nog in de video-instellingen kunnen zien welke resoluties ondersteund worden. Als dat niet de max. resoluties/refreshrates is die je TV ondersteunt, kan het alsnog aan de kabel liggen.
In een ver verleden eens een issue gehad op PS4 met een goedkope Action kabel. Nu en dan viel het beeld dan effen weg van de PS4.
Er is niks veranderd dat kwam plots donderdag hij heeft het ook niet constant.
Vooral met ondertiteling is het niet te doen.

Terug
Bovenaan