Michster
Well-known member
Streamz via telenet proberen stopzetten, hoe moeilijk kan dat zijn?
Enkele dagen geleden al op MT site aangepast maar is blijkbaar niet gelukt want blijft gewoon doorlopen. Nu nog eens proberen: "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw.". Technische problemen, toch weer vreemd dat het precies dan wel werkt om een nieuw abbo te starten.
Via de tv box dan eens zien, ah nee dat gaat niet , maar een abonnement starten via tv box? geen probleem! Dat is toch gewoon expres dat ze dat zo moeilijk maken op te stoppen.
Krijg het soms zo hard op mijn heupen van al die kl*te bedrijven die met mensen hun voeten spelen. Technische problemen op de factuur in ons voordeel zou al lang opgelost zijn zeker?
Overal een ellende vrees ik. Aanvragen moet simpel zijn zodat je de impuls-kopers rap over de schreef kan trekken.
Opzeg:
1) waarom wilt die persoon stopzetten? -> is er misschien een specifieke reden met een makkelijke oplossing waarmee je net zo goed klant wilt blijven
2) Mensen zijn onhandig -> Klant zegt per ongeluk het abonnement af terwijl ze gewoon informatie zochten of een andere optie wilde beheren -> heractiveren, mogelijk met heraanpassing/berekening factuur.
3) Klant heeft misschien ingetekend op een termijn van 12 maanden met engagement en *vergeet* dat ondanks dat hij/zij per maand betaalt ze wel gebonden zijn om die termijn uit te lopen waarvoor ze getekend hebben.
4) Wat als iemand de lollige wilt uithangen en de dienst/abo onterecht stopzet uit wrok of zonder toestemming van de echte abohouder?
De meeste mensen hier kunnen allicht wel antwoorden met "simpele" oplossingen die op 123 geïmplementeerd zijn (ja, maar een simpele pincode-instelling of melding vervaldatum, etc etc). De realiteit is echter dat je als bedrijf(zeker wanneer je een dienst of abonnement) verkoopt, niet zomaar de deur open laat zodat iedereen buitenwandelt wanneer/waar het hem belieft.
Is het soms/vaak irritant? Sure, maar ik heb ook genoeg ervaringen waarbij ik direct een mailtje terug krijg met bevestiging of binnen 3 minuten aan de lijn heb die me vriendelijk vraagt waarom en alsnog mijn stopzetting voor me uitvoert.
Nee, ik werk niet voor een telecom-bedrijf.
Die "technisch probleem"-melding is wel onnozel als ge dat ziet. Zeg dan gewoon dat ze contact moeten opnemen, maar doe niet alsof de website kapot is. Nu ja, het is Telenet in 2023, dus misschien is er wel degelijk iets stuk.
Laatst bewerkt:
?

)