Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Gisteren digicorder ingeruild voor tv box, zoveel ellende in zo een klein doosje,ge moet het maar kunnen! Staat constant op welkom of even geduld en valt precies gewoon af en toe uit, om dan eens 3 seconden tv te hebben en dan begint hij weer opnieuw met zijn welkom. Kan beter via app kijken dan deze rommel.

Gisteren digicorder ingeruild voor tv box, zoveel ellende in zo een klein doosje,ge moet het maar kunnen! Staat constant op welkom of even geduld en valt precies gewoon af en toe uit, om dan eens 3 seconden tv te hebben en dan begint hij weer opnieuw met zijn welkom. Kan beter via app kijken dan deze rommel.

Ge hebt tenminste al 3 seconden TV gehad. 😛

Ik moet mij zogezegd op elke zender abonneren…
Ik heb zelfs geen toegang meer tot de Telenet TV app en website want ik moet zogezegd “Digitale TV” aanschaffen…

Die prul morgen terug binnenzwieren denk ik als de klantendienst me vandaag ni meer verder kan helpen.

Ge hebt tenminste al 3 seconden TV gehad. 😛

Ik moet mij zogezegd op elke zender abonneren…
Ik heb zelfs geen toegang meer tot de Telenet TV app en website want ik moet zogezegd “Digitale TV” aanschaffen…

Die prul morgen terug binnenzwieren denk ik als de klantendienst me vandaag ni meer verder kan helpen.
Zelfde probleem gehad.
Je moet klantendienst bellen want er is iets misgegaan met het activeren van de tv box (zeiden ze).
Enfin, redelijk snel geholpen...

vraagje: Die nieuwe modem die Telenet aanbied hangt daar een huurprijs aan vast? Want ik vind dat ze daar heel vaag over zijn.

En daar gaan we weer...

Ondanks de prijsstijgingen dienen we ons genoodzaakt de stijgende kosten van sports abbo door te rekenen... Wederom 2 euro bij voor sportabonnement, vanaf augustus...

Dieven, zonder scrupules

2de link in google, zo duidelijk als iets imho
Ze sturen een mail vraag nu je nieuwe modem aan maar daar staat geen link met uitleg bij zoals op die pagina maar enkel link voor nieuwe modem te bestellen.
Ik vind het niet interessant want de oude gratis acces point is niet compatibel en nu mag je 36€ per wifi booster jaarlijks gaan betalen dan koop ik nog liever zelf mesh systeem die heb je na paar jaar ook terug verdiend in vergelijking met het huren van de boosters.

En als ik nog een tip mag geven wij hadden "all internet" van Telenet en tot maart 2023 betaalde wij voor ons abbonement 87€ per maand en toen hebben ze ons op "giga internet" gezet zonder extra kosten van 300 naar 1000 megabits per seconde. Ik ben toen terug overgestapt naar all internet dus terug naar 300 megabits per seconde en betaal nu 70€ per maand. Ons internet is even snel en ik ga niet bij betalen voor enkele milliseconden sneller internet waar 90% van de mensen in de praktijk niks van merken. Dank u Telenet.

Laatst bewerkt:
Zelf ben ik die witte luidruchtige modem gaan omwisselen voor de nieuwe modem in een telenet winkel. ik kreeg die gratis mee. Zonder dat mesh ding. Die gratis acces point heb ik nog altijd en heb ik aangesloten op de nieuwe modem. Werkt toch.

2 van die wifi-pods in huis gehaald en ik moet zeggen, het doet wat het belooft te doen.

Ik ben er mij van bewust dat ik dit in theorie ook wel allemaal zou kunnen zonder te moeten huren (3 euro/ pod / maand) en zelf een goed werkende oplossing uit te werken maar ik ben geen techneut en nu was het gewoon "plug and play" en op 5 minuten zit ik met een performant netwerk die nu eindelijk eens los de eerste 10 meter van de tuin meepakt.

ik zal wel het ideale doelpubliek zijn voor telenet, zijnde "geen handige/technische harry die redeneert dat het op die 6 euro per maand nu ook wel niet zal komen"

2 van die wifi-pods in huis gehaald en ik moet zeggen, het doet wat het belooft te doen.

Ik ben er mij van bewust dat ik dit in theorie ook wel allemaal zou kunnen zonder te moeten huren (3 euro/ pod / maand) en zelf een goed werkende oplossing uit te werken maar ik ben geen techneut en nu was het gewoon "plug and play" en op 5 minuten zit ik met een performant netwerk die nu eindelijk eens los de eerste 10 meter van de tuin meepakt.

ik zal wel het ideale doelpubliek zijn voor telenet, zijnde "geen handige/technische harry die redeneert dat het op die 6 euro per maand nu ook wel niet zal komen"

Heb je al eens geprobeerd hoe ver je wifi gaat wanneer je de pods afzet?

Met de oude modem die tegen de muur straatkant stond had ik al geen wifi meer aan de achterdeur. Met de nieuwe modem heb ik nog signaal tot achter in de tuin. Dat is ongeveer 40 meter afstand.

Zelf ben ik die witte luidruchtige modem gaan omwisselen voor de nieuwe modem in een telenet winkel. ik kreeg die gratis mee. Zonder dat mesh ding. Die gratis acces point heb ik nog altijd en heb ik aangesloten op de nieuwe modem. Werkt toch.
Kan je tegenwoordig zomaar je modem gaan omruilen? Of moet er daarvoor ook echt een reden zijn? (Modem werkt niet meer of zo?)

Kan je tegenwoordig zomaar je modem gaan omruilen? Of moet er daarvoor ook echt een reden zijn? (Modem werkt niet meer of zo?)
Het lijkt me maar normaal dat wanneer je evenveel betaalt als de andere klanten, je dezelfde service (deftige modem) mag verwachten als een andere klant.

Ik heb dat gewoon gevraagd en ook gezegd dat die witte modem veel te veel lawaai maakte. Ik kreeg die meteen mee. Was bij Auva in Hasselt. Dat was een week nadat die beschikbaar was. Ze hadden die daar in voorraad liggen.

Het lijkt me maar normaal dat wanneer je evenveel betaalt als de andere klanten, je dezelfde service (deftige modem) mag verwachten als een andere klant.
Ja, maar dat is daarom niet altijd het geval he.
Een aantal jaar terug vroeg ik ook naar een nieuwe modem, het antwoord was toen dat mijn huidige modem nog perfect werkte en dat een nieuw toestel niet nodig was.
Dat toestel heb ik nu nog steeds, maar als ik die nu wel gewoon kan omruilen ga ik dat toch eens doen.
Ik heb dat gewoon gevraagd en ook gezegd dat die witte modem veel te veel lawaai maakte. Ik kreeg die meteen mee. Was bij Auva in Hasselt. Dat was een week nadat die beschikbaar was. Ze hadden die daar in voorraad liggen.
Dat zal dan wel bij elke telenet shop / center / winkel mogelijk zijn zeker?

Blijkbaar niet want je WiFi signaal is er eentje van 1998 terwijl je voor service anno 2023 aan het betalen bent.
Mijn telenet aansluiting is van 2001, ik heb 1 keer een nieuwe modem gekregen en die heb ik nu nog altijd.
Mijn WiFi verbinding heb ik via een router, niet via de modem.

Mijn ervaring is dat ze in een shop die ook telenet doet daar makkelijker in doen, dan de mensen die je aan de lijn krijgt bij telenet zelf.
Ik ben 2x een modem gaan wisselen op 3 jaar tijd in zo een winkelzaak zonder al te veel blablabla.

De tweede keer was omdat ik een sneller telenet abbo genomen had, en die vorige modem eigenlijk niet meer up to date was, dus daar zouden ze sowieso niet moeillijk mogen over doen.

Maar ik heb ook ineens gevraagd naar een modem ZONDER wifi aan telenet zelf, en toen was het ook:

"Ja maar mijnheer, dan kan jij ook geen gebruik meer maken van free wifi via andere klanten"....
Ik heb nog nooit een situatie gehad waar ik daar onder te lijden had.
Maar was toch ook wel een dikke 10 min gezaag daarover.

Ik heb toen dichtgelegd, naar telenet winkel coppens gereden in maldegem, zelfde uitleg.. aub nieuwe modem zonder wifi.
Onmiddelijk actief gezet en en uur later was alles weer running thuis.

Zijn er hier mensen die enkel een internet abo hebben zonder tv abo? We zijn aan het twijfelen om dat te doen, maar dan vrt max te streamen. Dat is zowat de enigste zender die we soms kijken. Voor de rest kijken we geen tv (wel netflix enz).

Iemand die hier zijn/haar ervaring wil delen?

Zijn er hier mensen die enkel een internet abo hebben zonder tv abo? We zijn aan het twijfelen om dat te doen, maar dan vrt max te streamen. Dat is zowat de enigste zender die we soms kijken. Voor de rest kijken we geen tv (wel netflix enz).

Iemand die hier zijn/haar ervaring wil delen?
Hier al een aantal jaar zonder tv-abo. Hou er wel rekening mee dat je verbruik wat hoger zal zijn en dat je er met een basic-abo makkelijk over gaat. VrtMAX kwaliteit is ook niet altijd fantastisch maar werk wel goed hier.

Terug
Bovenaan