Team Ladybug en PLAYISM onthullen het actievolle Blade Chimera

De Metroidvania-specialisten bij Team Ladybug stonden recent al garant voor enkele solide exemplaren in dit genre, zoals onder meer Touhou Luna Nights en Record of Lodoss War-Deedlit in Wonder Labyrinth-. Die laatste titel werkte men echter een tijdje geleden al af, dus heeft de studio een nieuw project in het vooruitzicht? Uiteraard; ééntje met een futuristisch voorkomen zelfs, in tegenstelling tot die zonet vermelde games. Samen met uitgever PLAYISM en WSS playground kondigde men Blade Chimera aan, welke vanaf gedurende de lente van 2024 op de Nintendo Switch en pc (Steam) zal verschijnen. Men koppelde deze bevestiging logischerwijze ook met een trailer tjokvol gameplay, maar wat is het algemene concept van het spel?

In Blade Chimera bestuur je Shin, een Demon Hunter met geheugenverlies. Desondanks z'n beroep wordt hij vergezeld door Lux, oftewel een demoon die in een Lumina Sword kan transformeren. Dit zwaard zal noodzakelijk zijn om gradueel Shins herinneringen op te wekken, terwijl je met haar gedaante ook (bijvoorbeeld) platformen kunt aanmaken en inkomende schade kunt afschermen. In de trailer demonstreerde alvast hoe flexibel de Lumina Sword in feite kan zijn, maar Shin kan zich bovendien met andere voorwerpen bewapenen, zoals pakweg dolken en geweren.

Tegelijkertijd kun je eveneens vaardigheden benutten eens je deze in de skill tree activeert, ten minste nadat je voldoende ervaringspunten vergaarde. Hierdoor beloven de betrokken partijen dat spelers zelf kunnen bepalen hoe ze de strijd zullen aangaan tegen de gevaren in deze dystopische cyberpunk-wereld, terwijl Shin en Lux stapsgewijs steeds meer nieuwe gebieden betreden. Paar dit met de typische, gedetailleerde pixel art van Team Ladybug en het ziet er alvast naar uit dat we (alweer) een competent gemaakte Metroidvania van hen mogen verwachten!

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan