Te huur & verhuizen

Sloan

Member
Hoi,

Tweeledig:

1) Ik ga mijn woning verhuren, heb een immo kantoor die gaat langskomen voor de foto's en hele handel. Echter zijn ze naar mijn mening wel zeer optimistisch over de verhuurprijs, terwijl ze er geen baat bij hebben hierin te overdrijven, of ben ik verkeerd?

2) ik verhuis wellicht alleen, maar ben fysiek niet altijd super (hartpatiënt). Ik overweeg dus een verhuisfirma te laten komen maar bij het opzoeken lees ik meteen prijzen van €1000. Heeft er iemand ervaringen en alternatieven? Zou zo'n 30km verhuizen. Vermoed dat alles wel in 1 keer in een meubelbak geraakt.
 
1) Volgens mij rekenen ze commisie aan op basis van de verhuurprijs, niet? Je kan zelf vergelijken op basis van je woning en wat er in de buurt te huur is, maar huren is duur, heel duur... Niet in de mogelijkheid om dat zelf te doen? Heb mijn huis zelf verhuurd gehad, zelf contract en plaatsbeschrijving etc. Is niet zo moeilijk en goed verdient ipv daar voor te betalen.

2) Een vriendin heeft 450 euro betaald een aantal maanden geleden, daar hebben ze 2x moeten rijden, afstand was 10km enkel. Dus het zou een beetje goedkoper moeten kunnen denk ik.
 
€1000 klinkt als veel voor een verhuis van 30 km met alles in 1 camion.
Maar ik vermoed dat de hogere all-in prijzen online in veel gevallen uit gaan van een worst case scenario? Alles hangt natuurlijk af van het aantal man-uren dat nodig is, grootte van de verhuiswagen, verhuislift wel/niet nodig,...
 
Ik heb vorig jaar €500 betaald voor vrachtwagen + lift en 3 verhuizers.

Prijs hangt vooral af van wat ze moeten doen, moeten ze alles nog inpakken/demonteren of staat alles al klaar in dozen en is het gewoon in de vrachtwagen steken.
Die mannen hun tijd begint ook te lopen van het moment dat ze hun depot verlaten, daar ook best rekening mee houden. Als ze al een uur onderweg zijn heb je al een serieuze rekening voordat ze ook nog maar een doos verzet hebben.
 
2 keer verhuisd deze zomer .
Verhuis van mijn vriendin. Grote vrachtwagen was wel volledig vol. Was maar 3 km verder . Prijs was toch iets rond de 800 euro.

Daarna m'n appartement. Meubels (2 en 3zit) dubbelbed, 1 commode kast, 2 grote schilderijen, een 20tal dozen, eettafel en stoelen en nog ander klein gerief. (Ze hebben een lift moeten gebruiken)
Van Gent naar m'n ouders (vlaamse ardennen) daar zetel achtergelaten (ze hebben deze geplaatst in living, dubbelbed naar boven, alle dozen naar boven, etc..) en van mn ouders moesten er een paar dingen mee daarna richting beveren waas.. heb ongeveer 750 a 800 betaald. Had een andere offerte van verhuisfirma regio gent en die vroeg 1800 euro.
Vraag meerdere offertes
 
Laatst bewerkt:
2) ik verhuis wellicht alleen, maar ben fysiek niet altijd super (hartpatiënt). Ik overweeg dus een verhuisfirma te laten komen maar bij het opzoeken lees ik meteen prijzen van €1000. Heeft er iemand ervaringen en alternatieven? Zou zo'n 30km verhuizen. Vermoed dat alles wel in 1 keer in een meubelbak geraakt.
Ik heb 1000 euro betaald (van 8u30 tot 16u) voor 1 vrachtwagen en 2 verhuizers om 4km verderop te gaan. Ze zijn al 4u bezig geweest met alles in te laden waarbij meubels uit elkaar halen HEEL veel tijd heeft ingenomen. Was alles (bed, kasten, rekken, tafel,...) op voorhand al uit elkaar gehaald dan had dat enkele uren minder geduurd en was ik waarschijnlijk rond de 600 euro beland. Bij de nieuwe woning hebben ze alles wel gelijk in de juiste kamers afgeleverd (3 verdiepingen) zonder lift, had ik alles gewoon op het gelijkvloers laten dumpen had dat ook weer tijd uitgespaard.
 
Terug
Bovenaan