[TCG] Pokémon

Er zijn verschillende manieren om te verzamelen

- mensen verzamelen specifieke sets
- andere verzamelen enkel kaarten die ze cool vinden
- andere verzamelen kaarten van 1 specifieke pokémon
- andere verzamelen Pokémon van 1 bepaalde kunstenaar
- andere verzamelen enkel etende / slapende / ... (Bepaald thema)

Of een combinatie van dit alles

De mega , ex,... Zijn soorten "type" kaarten (maar dit is eerder om het spel te spelen en voor kinderen of mensen die gewoon verzamelen dus van minder belang).

Belangrijker voor verzamelaars is rarity symbool (onderaan).

Volg de sets een beetje, van welke kaarten ik welke sets zitten en koop wat in je budget past van packs / dozen , dat is voor iedereen anders.

boosters(pakjes) open doen is het allerleukste en brengt de beste herinneringen en dat is toch het belangrijkste maar zal tenzij wat geluk wel een verlies post zijn.

Als ze echt een specifieke kaart willen is het soms beter om te kopen dan te blijven boosterpakjes open te trekken ;)
Maar als je het toch zelf trekt is de magie rond de kaart veel groter.
Bedankt voor deze uitleg, handig!

Ik wil ook beginnen met verzamelen heb hier als kind mooie herinneringen aan, spijtig genoeg alle kaarten uit mijn jeugd met de tijd kwijt geraakt met verhuizen door de jaren heen. Maar wat ik nu eigenlijk opmerk is dat er zoveel is bijgekomen en je precies door de bomen het bos niet meer ziet, het is zo uitgestrekt en uitgebreid dat ik niet weet waar ik zou moeten beginnen...

Een vraagje, zijn er sites om de sets zowat te volgen en in welke sets welke kaarten zitten enzovoort? Alle informatieve en handige websites / tips zijn welkom. Bedankt!

Bedankt voor deze uitleg, handig!

Ik wil ook beginnen met verzamelen heb hier als kind mooie herinneringen aan, spijtig genoeg alle kaarten uit mijn jeugd met de tijd kwijt geraakt met verhuizen door de jaren heen. Maar wat ik nu eigenlijk opmerk is dat er zoveel is bijgekomen en je precies door de bomen het bos niet meer ziet, het is zo uitgestrekt en uitgebreid dat ik niet weet waar ik zou moeten beginnen...

Een vraagje, zijn er sites om de sets zowat te volgen en in welke sets welke kaarten zitten enzovoort? Alle informatieve en handige websites / tips zijn welkom. Bedankt!

Er zijn natuurlijk nog veel meer websites maar dit zijn degene die ik meestal gebruik:

gisteren twee card shops gedaan en alle2 hadden ze geen of heel weinig Engelse boosterpakjes. Ben aan het overwegen om in't Japans beginnen te verzamelen.

gisteren twee card shops gedaan en alle2 hadden ze geen of heel weinig Engelse boosterpakjes. Ben aan het overwegen om in't Japans beginnen te verzamelen.
Wat zijn boosterpakjes? :oops:

En bestaan de pakjes met kaarten zoals vroeger ook in't Nederlands of is het logischer in het Engels de kaartjes te kopen voor de waarde ervan te behouden?

Wat zijn boosterpakjes? :oops:

En bestaan de pakjes met kaarten zoals vroeger ook in't Nederlands of is het logischer in het Engels de kaartjes te kopen voor de waarde ervan te behouden?

- boosterpakjes zijn de zakjes waar dan 10 kaartjes in zitten
- booster bundle zitten er 6 booster packs (bvb.)

Nederlands bestaat al heel lang niet meer , wel nog veel andere talen.

Als beginnende verzamelaar zou ik het houden op Engels.

Terug
Bovenaan