[TCG] Pokémon

In series 1 van First Partner in zit gen 1 (Bulbasaur, Charmander en Squirtle), gen 4 (Turtwig, Chimchar en Piplup) en gen 7 (Rowlett, Litten en Poplio).
Series 2 bevat gen 2 (Chikorita, Cindaquil en Totodile), gen 5 (Snivy, Tepig en Oshawott) en gen 8 (Grooky, Scorbunny en Sobble)

Straf dat jij gen 3 al hebt. 😏

Series 3 heeft trouwens gen 3 (Treecko, Torchic en Mudkip), gen 6 (Chespin, Fenneking en Froakie) en gen 9 (Sprigatito, Fuecoco en Quaxly).

Ik heb vorige vrijdag 2 doosjes kunnen kopen bij de Hyper Carrefour en gisteren 2 doosjes in het wild tegengekomen bij Colruyt. (braaf 4 laten hangen maar tegen dat ik bij de kassa was, waren die ook weg) Mijn setje is compleet met een gen 5 dubbel, da's goed voor de pokedex binders.
Was gen 4, zo hard care ik om alles wat na Gen 2 volgde.

Iemand die weet waar je een volledige collectie makkelijk kan verkopen? Eventueel aan 80 - 85% van de actuele waarde. Heb nog heel veel sets liggen van Platinum Arceus tot en met Team Plasma en het is te veel werk om alles apart te verkopen.

Ik zi
Iemand die weet waar je een volledige collectie makkelijk kan verkopen? Eventueel aan 80 - 85% van de actuele waarde. Heb nog heel veel sets liggen van Platinum Arceus tot en met Team Plasma en het is te veel werk om alles apart te verkopen.
Er zijn enkele buy/sell groepen op Facebook voor BE/NL met meer dan 20k leden, waar vaak ook opkopers zitten en vendors die op beurzen staan.
Als je aan 80-85% bereid bent te verkopen, ga je daar mogelijks wel iemand vinden.

Inderdaad fb - groepen
En vragen enkel ophalen of dat je zelf naar een beurs wil gaan in de buurt om af te geven.
(Zo heb je iets minder risico)

Laatst bewerkt:
Heb je een lijst met wat je hebt?
Ik heb bvb mijn collectie op tcgcollector staan.

Mijn zoontje is net begonnen met het verzamelen van kaarten (8jaar). Op dit moment heel erg veel soorten sets door elkaar. Hij wil voornamelijk de 'coole' kaarten.

Maar hoe begin je eigenlijk aan zoiets? Koop je hele booster boxen van een bepaalde set? Allemaal aparte packs, koop je 'startersets' van andere verzamelaars? Wat is het verschil tussen de Mega, EV , EX... Kaarten Ik ken enkel de 1st gen, van de rest nooit iets gevolgd.

Help a noob dad out :-D

Mijn zoontje is net begonnen met het verzamelen van kaarten (8jaar). Op dit moment heel erg veel soorten sets door elkaar. Hij wil voornamelijk de 'coole' kaarten.

Maar hoe begin je eigenlijk aan zoiets? Koop je hele booster boxen van een bepaalde set? Allemaal aparte packs, koop je 'startersets' van andere verzamelaars? Wat is het verschil tussen de Mega, EV , EX... Kaarten Ik ken enkel de 1st gen, van de rest nooit iets gevolgd.

Help a noob da's out :-D

Er zijn verschillende manieren om te verzamelen

- mensen verzamelen specifieke sets
- andere verzamelen enkel kaarten die ze cool vinden
- andere verzamelen kaarten van 1 specifieke pokémon
- andere verzamelen Pokémon van 1 bepaalde kunstenaar
- andere verzamelen enkel etende / slapende / ... (Bepaald thema)

Of een combinatie van dit alles

De mega , ex,... Zijn soorten "type" kaarten (maar dit is eerder om het spel te spelen en voor kinderen of mensen die gewoon verzamelen dus van minder belang).

Belangrijker voor verzamelaars is rarity symbool (onderaan).

Volg de sets een beetje, van welke kaarten ik welke sets zitten en koop wat in je budget past van packs / dozen , dat is voor iedereen anders.

boosters(pakjes) open doen is het allerleukste en brengt de beste herinneringen en dat is toch het belangrijkste maar zal tenzij wat geluk wel een verlies post zijn.

Als ze echt een specifieke kaart willen is het soms beter om te kopen dan te blijven boosterpakjes open te trekken ;)
Maar als je het toch zelf trekt is de magie rond de kaart veel groter.

Terug
Bovenaan