Tot op heden was ik klant bij Engie via de iChoosr groepsaankoop.
Tarieven daar waren:
Elektriciteit jaarlijkse kost van €15 en 3,615 c€/kWh (enkelvoudige meter) of 4,792 c€/kWh dag en 2,646 c€/kWh nacht.
Gas jaarlijkse kost van €6 en 1,093 c€/kWh .
1 mei 2021 loopt dit contract af en ik ontving dus het nieuwe tarief Engie Easy.
Elektriciteit jaarlijkse kost €54,49 en 9,339 c€/kwh (enkelvoudige meter)
Gas jaarlijkse kost van €39,99 en 3,367 c€/kWh
Ik wil dus graag terug gebruik maken van de iChoosr groepsaankoop, maar deze gaan ten vroegste in op 1 augustus 2021.
Wanneer je jouw persoonlijk voorstel aanvaardt, kan het groepsaankoopcontract ten vroegste starten op 1 augustus 2021. Voor de periode mei, juni en juli kan ik je aanraden om klant te blijven bij ENGIE. Je contract wordt automatisch verlengd. Hou er rekening mee dat dit wel aan andere prijzen zal zijn. ENGIE is wettelijk verplicht om je te informeren over deze prijzen. Je kan nadien op 1 augustus 2021 opnieuw overstappen naar het groepsaankoopcontract.
Kan ik voor de periode van mei tot augustus overgaan naar een andere leverancier die toch een voordeliger tarief heeft (al zeker een lagere jaarlijkse kost) en dan in augustus terug gebruikmaken van de groepsaankoop?
Hoe zit het met bonussen op MijnEnergie, krijg je deze ook als je minder dan 1 jaar een contract neemt?
Wordt een jaarlijkse kost uitgeteld per maanden of is dit sowieso te betalen ook al ben je maar enkele maanden klant?