Stukken van Mensen - Seizoen 10

elgrande

Member
Het tiende seizoen van Stukken van mensen is leuk begonnen. Die Zuid-Afrikaanse kunstenaar, wat een bedrag zeg. En volgende week the return of Patrick, geweldig!

Wisselkoers van 270k dollar op dit moment is wel 228k duizend euro, dus ook geen giga-verlies. Misschien dacht hij dat de prijzen van het kunstwerk gingen stijgen, maar achteraf beseft "duur gekocht" en zin om in iets anders te investeren. Misschien had hij wat cash nodig voor z'n kasteel te renoveren, zo zag hij er wel uit ;)

Het tiende seizoen van Stukken van mensen is leuk begonnen. Die Zuid-Afrikaanse kunstenaar, wat een bedrag zeg. En volgende week the return of Patrick, geweldig!
Vond het in de voorfilmpjes al zo’n mooi moment.

Dit blijf toch wel een fijn programma om volgen. Betrap me er ook altijd op dat als ik een herhaling passeer ik toch precies blijf kijken.

Heel leuk de terugkeer van Patrick. Eigenlijk beetje jammer dat het dan een donatie werd. Ik had hem graag eens zien onderhandelen als verkopende partij. (Maar misschien mag dat niet meer van zijn ambt ;) ). Nog wel toffe vrienden eigenlijk, allemaal even 700 euro schenken aan zijn goede doel.

Het Youtube-kanaal waar je Patrick kan vinden heet trouwens Christian Art. Er staan veertien filmpjes online. De meest recente is 744k keer bekeken. Toch wel straf.

Die 19-jarige student met zijn investering van 15000 euro in de basketsloefkes van Freddie Mercury. Toch leuk dat je die aankoop kan doen en dat kan beschrijven als 'een beetje spannend'.

Wie mee wil bieden kan dat doen op 19 mei: https://www.carlobonte.be/auction-lot/_A14DFC14FF/ Voor mij helaas iets meer dan een beetje spannend.

Leuk detail:

Staat: The accompanying photograph depicts Mercury wearing the same model and colour combination on stage; however, this does not constitute proof that this specific pair was worn during that or any particular performance.

Dit staat er ook wel bij:

One shoe has its insole marked "FB" in pen — a reference to Freddie's birth name, Farrokh Bulsara. The sneakers show authentic wear consistent with regular use.

At the time of the Sotheby's sale, it was believed the black pair was worn exclusively off-stage.
However, a photograph has since surfaced of Mercury wearing this exact black-and-white colour
combination on stage during a Queen concert in Hamburg, 17 January 1979. Accompanied by a copy of this photograph.

(Maar toch grappig.)

Die 19-jarige student met zijn investering van 15000 euro in de basketsloefkes van Freddie Mercury. Toch leuk dat je die aankoop kan doen en dat kan beschrijven als 'een beetje spannend'.

Wie mee wil bieden kan dat doen op 19 mei: https://www.carlobonte.be/auction-lot/_A14DFC14FF/ Voor mij helaas iets meer dan een beetje spannend.

Leuk detail:

Staat: The accompanying photograph depicts Mercury wearing the same model and colour combination on stage; however, this does not constitute proof that this specific pair was worn during that or any particular performance.

Mager verkoopsargument. Had toch meer 'proof' verwacht om dergelijke stevige vraagprijs te rechtvaardigen. Beetje een dure gok van die student.

Mager verkoopsargument. Had toch meer 'proof' verwacht om dergelijke stevige vraagprijs te rechtvaardigen. Beetje een dure gok van die student.

Achter de schermen zal wel het nodige papierwerk als bewijs worden aangeleverd.

Anders zal die Carlo Bonte dat nooit op zijn site zetten met adviesprijs van 15k - 20k.

De Sotheby's-veiling zal wel gelden qua authenticiteit. De schoenen maakten deel uit van een lot, dacht ik, dat goed gekeurd zal zijn geweest.

Geweldige winst zal er niet op zitten vrees ik. Kopen op veiling is altijd extra kosten. Misschien dacht hij een goeie koop te hebben gedaan omdat hij naar de prijzen keek van schoenen die op belangrijkere concerten werden gedragen (en misschien nog beter gedocumenteerd zijn). Maar bon, alles boven de 15k euro zal in dit geval goed zijn.

Terug
Bovenaan