Nieuws Studio's sluiten en downsizen bij Sony, Ubisoft, Microsoft, EA, etc.

Meh, RDR2 was heel mooi maar speelde imo heel log en was in mijn ogen nogal boring. Die game gaat echt niet vooruit.

GTA V vond ik eigenlijk ook niet zo wow. Toen wel mooi maar die gameplay van Rockstar is altijd zo’n sleur.
Zelfde hier. Als het zoals GTA V of RDR2 is dan zal ik het na 2 uurtjes alweer gehad hebben.
 
Meestal ben ik het eens als het gaat over open world games. Ik begin er meestal niet aan. Ubisoft open world games begin ik gewoon niet aan. The witcher 3 ben ik gestopt(al wil ik wel verder doen) omdat het teveel is gewoon. Maar er zijn toch uitzonderingen. En voor mij persoonlijk is Rdr2 de beste openworld game aller tijden. Damn, echt een meesterwerk. Voor mij was die game perfect. Voor die game had ik echt geduld. En zo zijn er nog een paar games, zoals bijvoorbeeld Death Stranding. Kijk er naar uit om mij te verdiepen in DS2. En inderdaad, die games zijn enorm gedetailleerd en een game zoals Elden Ring bewijst eigenlijk dat dat niet nodig is. Want die game is ook bloedmooi, maar bijlange niet zo gedetailleerd als bijvoorbeeld Forbidden West. Het is gewoon de art design,...dat het spel prachtig maakt. Dus ik begrijp wel dat niet elk spel fotorealistisch moet zijn. Maar bij sommigen ontwikkelaars verwacht men dat gewoon. De volgende Naughty Dog game moet gewoon terug super high quality zijn of ze gaan een hoop kritiek krijgen. Hetzelfde voor Ghost 2. Maar idd, zoals hier gezegd, budgetten van 300mil+ zijn niet meer realitisch voor games. Tenzij je met GTA6 afkomt ofzo. In ieder geval, hopelijk krijgen we rond juli ofzo een ps5 showcase, waar ze veel first party laten zien. Want ik wil Ghost 2, Studio Bend's game, naughty dog's game,...wel dringend zien eigenlijk!
 
Naart schijnt hebben ze London Studios gesloten.
Die hebben wel het beste VR game op de PS4 gemaakt, Blood & Truth.
Ik keek zo hard uit naar wat die met de psvr2 zouden gaan doen.

Ik zeg het niet graag, maar ben diep teleurgesteld in heel de psvr2.
Buiten een aantal games die ik op 1 hand kan tellen is daar echt niks deftig op uitgekomen.
En de support van Sony voor psvr2 waren grote woorden en ze gingen investeren, voordat het toestel uitkwam.
Maar sinds die is uitgekomen hoort ge bijna niks en komt er geen enkele first party sony game uit op de psvr2.

Pffff, heb ook dik spijt dat ik indertijd de PS5 heb gekocht.
Zou goed kunnen dat dit voor mij de laatste console is geweest en mij terug volledig op pc gaming focus.
Ik ben geen Sony of Microsoft fanboy en heb door de jaren van beiden hun consoles en games gespeeld, maar ik vind dat Microsoft tegenwoordig toch sterker bezig is dan Sony.
Gamepass alleen al blijft de beste investering in jaren als pc gamer.
En PSN plus tegenwoordig hebben ze omgevormd tot een "gamepass van den aldi", dat mogen ze bijhouden.
Volledig mee eens, dat is ook de reden waarom ik al die extra hardware zoals VR niet meer koop. Voor die 'gimmicks' komen er maar zelden deftige games uit ondanks hun enorme potentieel maar ergens wel logisch want er is maar klein doelpubliek. Anderzijds investeren ze wel veel geld in de ontwikkeling van zo een bril en zou je toch een veel betere ondersteuning verwachten. Goedkoop is die hardware ook allemaal niet.

Mijn PS5 staat hier ook al meer dan anderhalf jaar stof te happen sinds ik een nieuwe pc heb gekocht in combinatie met game pass.
Het is ook allemaal een pak duurder geworden, PS plus kon je vroeger nog via omwegen goedkoop aanschaffen nu is het de volle pot te betalen met regelmatig prijsstijgingen, minder vaak promo's. Als je dan maar enkele uurtjes per week tijd hebt om te spelen vind ik het veel geld voor wat je maar terug krijgt terwijl PC multiplayer volledig gratis is. En de maandelijkse PS+ games zijn ook heel vaak ondermaats dus daar moet je het zeker niet voor doen.
Verder vind ik deze generatie zo inspiratieloos en grafisch nog geen enkele keer weggeblazen geweest, het verschil met PS4 is te klein. Bij vorige generaties zat er telkens een veel groot verschil. Door de schaarste in het begin van de PS5 console werden alle games ontwikkeld voor zowel PS4 en PS5 wat resulteerde in games die amper de kracht van de PS5 benutte want moest ook nog kunnen draaien op de 4. En daarop ben ik afgehaakt en heb ik geinvesteerd in een nieuwe game pc.
Tegenwoordig durven ze ook haast niet meer te innoveren, men speelt steeds op veilig en dan krijg je van die inspiratieloze onafgewerkte eenheidsworst. Enige waar nog wat innovatie inzit zijn de manieren waarop ze de consument op allerhande manieren nog extra geld proberen aftroggelen. Games draaien nog amper om fun hebben maar vooral op extra geld opbrengen bij de grote ontwikkelaars.
Het is niet voor niets dat games van kleine ontwikkelaars zoals Helldivers 2 en Pallworld zo populair zijn. Die brengen eens iets vernieuwend in die eindeloze eenheidsworst.
Ben sinds de PS1 het daglicht zag grote fan geweest van Sony maar de laatste jaren zijn ze me meer en meer kwijt geraakt. Hun slogan 'For the players' doen ze al een tijdje geen eer meer aan.
 
Ik weet het toch niet hoor.
Deze gen heeft me toch nog niet omver geblazen tot nu toe. Zowel van Sony als MS niet.
Remakes, remasters en nog games die je ook nog op de vorige gen consoles kunt spelen.
Dat er teveel remasters en remakes zijn, akkoord, maar er zijn echt wel heel veel goeie spellen uitgebracht op die paar jaar.

Edit: Ik was zelfs nog Ghost of Tsushima vergeten, nog zo een prachtspel
Maar als ik dan dingen hoor als, rdr2 was saai, ja dan liggen mijn prioriteiten precies toch ergens anders in wat ik zoek in een spel, rdr2 was en is nog steeds 1 van de beste spellen ooit imo.
 
Hier eigenlijk zeer tevreden over de generatie games op PS5; Gow, Horizon, Valhalla, Spiderman 2, RE (4), Harry Potter, GT7, Ratchet, enz… En nu Rebirth

Het enige wat ik echt mis deze periode is een deftige MP :cry:
Maar al bij al vind ik deze generatie en PS5 zijnde, voor mij top. 9/10
 
Pffff, heb ook dik spijt dat ik indertijd de PS5 heb gekocht.
Zou goed kunnen dat dit voor mij de laatste console is geweest en mij terug volledig op pc gaming focus.
Ik ben geen Sony of Microsoft fanboy en heb door de jaren van beiden hun consoles en games gespeeld, maar ik vind dat Microsoft tegenwoordig toch sterker bezig is dan Sony.
Gamepass alleen al blijft de beste investering in jaren als pc gamer.
En PSN plus tegenwoordig hebben ze omgevormd tot een "gamepass van den aldi", dat mogen ze bijhouden.
Alles hangt natuurlijk af van wat en hoe je speelt. Ik heb net het omgekeerde gevoel. Tijdens corona nog eens een gaming PC gekocht, en dat stelde me ook enorm teleur om eerlijk te zijn.
Niet dat XBOX of PC niet goed zijn, het probleem is dat deze systemen nagenoeg hetzelfde zijn met hun eigen kleine flavors. Ik denk dan ook dat het veel afhangt van wat je main system is, en dat de rest zijn meerwaarde moet aantonen op de verschillen die ertussen zitten.
Vanwege verschillende exclusives is dit bij mij de PS5.
Van PC kan je zeggen dat je veel vrijheid hebt, maar het blijft toch een gedoe naar mijn gevoel (en dat was ook de reden dat ik ermee gestopt ben vroeger). Ik kocht dan ook een pre-built system omdat ik er me niet te hard in wou verdiepen, en het liep toch allemaal niet zo vlot/plug-and-play. Dan kan je zeggen dat ik betere componenten moet selecteren, maar dan kom je terug op dat het toch een gedoe is ten opzichte van een console kopen die je gewoon insteekt. Voor wie dat niet erg vindt, denk ik wel dat PC inderdaad de beste oplossing is. Maar vanwege die redenen ga ik dus net voor de console.
Voor XBOX, spreken hun huidige exclusives me minder aan, dus die wordt voornamelijk als mediacenter gebruikt en voor enkele backwards compatable games. Ook hier: wil je geen PC en spreken de games op XBOX je meer aan, of ga je voor Gamepass, dan is dit een goed systeem.
Ideale systeem zou voor mij de console-hardware en backwards compatibility van de Series X hebben, de interface van de PS4, games en controller van PS5 en de mod-support van PC...
De Switch is buiten categorie, die is op alle drie de bovenstaanden een goede aanvulling, net omdat ze wat anders doen en dus niet 95% hetzelfde zijn.

Ik weet het toch niet hoor.
Deze gen heeft me toch nog niet omver geblazen tot nu toe. Zowel van Sony als MS niet.
Remakes, remasters en nog games die je ook nog op de vorige gen consoles kunt spelen.
Speel je die ook nog eens op de PS4? Ik heb zowel Street Fighter 6 en nu Granblue Fantasy Relink op beide gespeeld (omdat ik de PS4 als reisconsole gebruik). Het werkt, maar ik ben toch altijd blij als ik terug op de PS5 kan spelen. Hetzelfde had ik destijds met de PS3 en de PS4 bij de cross-gen spelen.
Het verschil is nu inderdaad minder groot (waardoor het langer dubbel kan lopen) en het wegblazen zal bij elke generatie minder worden vrees ik. Maar er is nog steeds een duidelijk verschil.
Remakes van alles van PS3 en ouder sta ik ook achter, dat zorgt dat je geschiedenis levendig blijft. Van alles op PS4... hadden beter patches geweest, maar ze hebben nu eenmaal geld nodig, kijk maar naar de ontslagen die vallen.
 
Ik weet het toch niet hoor.
Deze gen heeft me toch nog niet omver geblazen tot nu toe. Zowel van Sony als MS niet.
Remakes, remasters en nog games die je ook nog op de vorige gen consoles kunt spelen.
Ik denk wel dat dit een beetje een "you problem" is.

We worden omvergegooid met games de laatste jaren, als je natuurlijk alleen maar de 10/10 games wilt spelen en niks anders ja ok..
Dan kan je in elke sector zeggen dat het er maar mager aan toe gaat. Binnen de range van 8 tot 10 op 10 games kunt ge u gemakkelijk een jaar bezig houden meestal en als je daar nog eens 7/10 games bij pakt dan verdrink je meestal in de games. 7/10 games zijn helemaal niet slecht ook niet, zitten vaak pareltjes tussen alleen zal dat niet voor iedereen hetzelfde zijn.

Maar je merkt wel vaak wanneer iemand gewoon zeer picky is en gewoon graag klaagt dat de perfecte game voor hem niet gemaakt is dat jaar.

No offense tho, heb het helemaal niet alleen persoonlijk op jou, je ziet dit gewoon vaak bij veel mensen.
 
Het is jammer om te zien en horen dat zo veel mensen jobs verliezen overal in de industrie, maar ergens hoop ik dat het bij die grotere studio's ook wat rustiger wordt qua releases. Dat zou voor ons als gamer misschien nog zo slecht niet zijn als we niet meer overrompeld worden met zo veel projecten tegelijk. Volgens mij was de industrie al een heel tijd wat overpaced en eens een stapje terug doe is denk ik echt wel een gezonde stap, alleen jammer voor veel mensen in de industrie zelf natuurlijk.
 
Dat de PS5 voor velen wat ontgoochelt, is volgens mij toch ook gewoon een voorbeeld van de 'law of diminishing returns'. Het uiteindelijk verschil in eindresultaat (dus niet specs) tussen een PS5 en PS4 is gewoon pakken kleiner dan wat het destijds was tussen pakweg PS2 en PS3. Ik heb hier alle generaties staan, en de PS4 (ok, het is een Pro) wordt hier nog bijna even vaak gebruikt als de PS5 (want in 2 verschillende kamers) en dat is geenszins een straf. De grootste verschillen zitten overigens in laadtijden, en in de extra features van de controller (als het spel ze goed gebruikt).

Dit wordt natuurlijk ook nog versterkt door het feit dat er nog altijd heel weinig PS5 exclusives zijn, én dat je bovendien op de PS5 ook PS4 games kunt spelen. Daardoor heb ik hier thuis ook wel eerder het gevoel dat de PS5 gewoon een betere PS4 Pro is, maar zeker niet een compleet nieuwe console zoals dat vroeger wel het geval was.
 
Dat de PS5 voor velen wat ontgoochelt, is volgens mij toch ook gewoon een voorbeeld van de 'law of diminishing returns'. Het uiteindelijk verschil in eindresultaat (dus niet specs) tussen een PS5 en PS4 is gewoon pakken kleiner dan wat het destijds was tussen pakweg PS2 en PS3. Ik heb hier alle generaties staan, en de PS4 (ok, het is een Pro) wordt hier nog bijna even vaak gebruikt als de PS5 (want in 2 verschillende kamers) en dat is geenszins een straf. De grootste verschillen zitten overigens in laadtijden, en in de extra features van de controller (als het spel ze goed gebruikt).

Dit wordt natuurlijk ook nog versterkt door het feit dat er nog altijd heel weinig PS5 exclusives zijn, én dat je bovendien op de PS5 ook PS4 games kunt spelen. Daardoor heb ik hier thuis ook wel eerder het gevoel dat de PS5 gewoon een betere PS4 Pro is, maar zeker niet een compleet nieuwe console zoals dat vroeger wel het geval was.
Klopt en dat is eigenlijk een vrij normale evolutie. Zelf heb ik het ook nooit begrepen waarom mensen zo veel belang hechten aan die nieuwe console en het feit dat die de vorige moet omver blazen. Ik vond dit langs een kan een zeer gemakkelijk generatie overgang omwille van het feit dat er nog zo veel op PS4 uit kwam en omgekeerd alles van PS4 ook op de 5 kon gespeeld worden.

Mensen die de overstap zijn geld niet waard vonden konden gerust 1/2 jaar wachten en blijven verder spelen op hun PS4 zonder zich er echt slecht bij te hoeven voelen en omgekeerd mensen die gewoon graag meteen het nieuwste hebben konden dit ( als ze er enen vonden ) en moesten ook hun PS4 niet meer per se gebruiken als ze nog wat backlog wouden spelen terwijl de PS5 releases nog niet zo hard aanwezig waren. De stres van 'IK MOET ECHT METEEN ENEN HEBBEN' was hier totaal niet en dat vind ik gelijk iets positiefs.

Niet iedereen koopt toch ook telkens het nieuwste model van zijn smartphone, sommige doen dit wel andere doen dit niet omdat ze het net de moeite vinden en eens ze denken ok nu loop ik wel echt achter dan upgrade je gewoon. Net hetzelfde geld toch voor de nieuwe consoles...

Uiteindelijk evolueren games ook niet meer op hetzelfde tempo zoals je al zegt en is de nood voor het nieuwste day one er ook gewoon niet meer waardoor we eigenlijk een veel gestroomlijndere hardware vernieuwing hebben waar je makkelijk kan in pikken als je het nodig vind.

Lang verhaal kort ik snapte dat gezaag over die niet next gen aanvoeldende consoles en tekort aan PS5 exclusives niet echt, zeker niet als het ging over games zoals Horizon en GoW die ook naar PS4 kwamen en dat mensen daar gelijk boos om waren xD
 
Laatst bewerkt:
Ik denk wel dat dit een beetje een "you problem" is.

We worden omvergegooid met games de laatste jaren, als je natuurlijk alleen maar de 10/10 games wilt spelen en niks anders ja ok..
Dan kan je in elke sector zeggen dat het er maar mager aan toe gaat. Binnen de range van 8 tot 10 op 10 games kunt ge u gemakkelijk een jaar bezig houden meestal en als je daar nog eens 7/10 games bij pakt dan verdrink je meestal in de games. 7/10 games zijn helemaal niet slecht ook niet, zitten vaak pareltjes tussen alleen zal dat niet voor iedereen hetzelfde zijn.

Maar je merkt wel vaak wanneer iemand gewoon zeer picky is en gewoon graag klaagt dat de perfecte game voor hem niet gemaakt is dat jaar.

No offense tho, heb het helemaal niet alleen persoonlijk op jou, je ziet dit gewoon vaak bij veel mensen.
Met niet omver geblazen bedoel ik niet echt dat alle games nu slecht zijn, maar gewoon dat er geen innovatie meer is.
Misschien draai ik al te lang mee in de gamewereld.
Mijn eerste console was de NES bvd.
Je zag toen elke gen wel iets vernieuwend.
8-16 bit arcade like games en betere graphics.
16-32/64 bit: 3d games
Dan met xbox kwam de hdd en lan gaming en voor het eerst een deftige fps op console.
Xbox 360 het online gedeelte
Maar nu is er niet echt iets vernieuwend meer.
Ok, je hebt vr, maar dat zie ik eerder als een gimmic.

Misschien ben ik het gamen wel wat beu geworden hierdoor.
Ik amuseer me ook steeds meer met de kleinere indie games.
Niet elke game hoeft voor mij +100 uren duren.
Elke AAA game is nu tegenwoordig ook nog eens een halve rpg geworden. Iets wat me nooit heeft aangesproken.
 
Met niet omver geblazen bedoel ik niet echt dat alle games nu slecht zijn, maar gewoon dat er geen innovatie meer is.
Misschien draai ik al te lang mee in de gamewereld.
Mijn eerste console was de NES bvd.
Je zag toen elke gen wel iets vernieuwend.
8-16 bit arcade like games en betere graphics.
16-32/64 bit: 3d games
Dan met xbox kwam de hdd en lan gaming en voor het eerst een deftige fps op console.
Xbox 360 het online gedeelte
Maar nu is er niet echt iets vernieuwend meer.
Ok, je hebt vr, maar dat zie ik eerder als een gimmic.

Misschien ben ik het gamen wel wat beu geworden hierdoor.
Ik amuseer me ook steeds meer met de kleinere indie games.
Niet elke game hoeft voor mij +100 uren duren.
Elke AAA game is nu tegenwoordig ook nog eens een halve rpg geworden. Iets wat me nooit heeft aangesproken.
Dit veranderd eigenlijk weinig. De meeste hebben die progressie meegemaakt, zelf als je van de PS2 of 3 komt heb je die evoluties nog gezien. Het probleem zit hem bij het feit dat mensen denken dat die kan blijven voort gaan zoals het voordien gegaan is. Eigenlijk kom ik terug bij hetzelfde punt als ervoor. Wat is nu eigenlijk het belangrijkste? Dat je je amuseert met het spelen van leuke games of dat alles altijd moet vernieuwend zijn. Als dat het geval was, dan was ik 15 jaar geleden al gestopt met series en films kijken ook.

Niet elke game kan zichzelf helemaal blijven heruitvinden en in veel gevallen waarin dat toch gedaan wordt merk je dat er vaak dan nog eens over geklaagd wordt ook ( Death Stranding ). Misschien ben je zoals je zegt de hobby gewoon wat beu na al die jaren, dat kan perfect, ik heb ook vaak dipjes of momenten dat ik denk ja ik kan wel eens wat anders gebruiken dan gamen.

Soms helpt het voor mij om echt eens totaal andere genres te spelen zodat ik mezelf even weer wat een frisse wind geef. Nu ben ik na jaren niet meer gedaan te hebben nog eens een JRPG aan het spelen en dat voelt best wel ok, maar doe mij dat 2/3 games na elkaar spelen en ik ben het weer kots beu.

Dat de indie industrie zo aan het boomen is helpt ook wel vind ik, die games kunnen mij soms echt nog eens compleet mee slepen of meer zo een old school ervaring geven, maar dat wil niet zeggen dat de grote AAA games me nooit meer bekoren ook niet, ik merk gewoon dat ik niet AAA na AAA kan blijven spelen want daar geraak ik ook van burned out.
 
Ben zelf ook wel ontgoocheld in de huidige library voor de PS5 (exclusives) om eerlijk te zijn. Zoveel cross-platform in het begin en voor de rest zijn er maar 5 games die ik wil spelen: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Final Fantasy VII Rebirth, Final Fantasy XVI, Returnal en de Demon's Souls remake. Dus echt niet de moeite om €500 aan te geven voor een PS5 lol.

Heb wel een Xbox Series S gekocht paar jaar geleden, om de current-gen toch wat mee te kunnen volgen en ook voor de backwards compatibility om nog enkele games uit m'n backlog te spelen. Dat was dan eigenlijk met het idee om dan later de PS5 te kopen als er meer exclusives waren (Playstation altijd gehad als main platform), maar dat is er dus nog altijd niet van gekomen. Moet zeggen dat ik daar eigenlijk supercontent van ben en alle grote multiplatform games heb kunnen spelen (+ dan ook nog Gamepass). Ik koop ook digitale keys uit Argentinië etc. waardoor zelfs day 1 games echt cheap zijn (Elden Ring <€40 op dag 1, Baldur's Gate 3 maar €13.xx betaald, Diablo IV €55, etc.). Alleen al daarvoor vind ik het wel echt moeilijk om terug naar PS te gaan :p
 
Wat me wel tegenvalt bij ps dat alle grote titels ook nog op de ps4 zijn gt7,gow/horizon de resident evils niet de remakes maar re8 konden ze er mss meer uithalen.
Twee games hebben me een wauw gevoel gegeven ratchet and clank en returnal
 
Ben zelf ook wel ontgoocheld in de huidige library voor de PS5 (exclusives) om eerlijk te zijn. Zoveel cross-platform in het begin en voor de rest zijn er maar 5 games die ik wil spelen: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Final Fantasy VII Rebirth, Final Fantasy XVI, Returnal en de Demon's Souls remake. Dus echt niet de moeite om €500 aan te geven voor een PS5 lol.

Heb wel een Xbox Series S gekocht paar jaar geleden, om de current-gen toch wat mee te kunnen volgen en ook voor de backwards compatibility om nog enkele games uit m'n backlog te spelen. Dat was dan eigenlijk met het idee om dan later de PS5 te kopen als er meer exclusives waren (Playstation altijd gehad als main platform), maar dat is er dus nog altijd niet van gekomen. Moet zeggen dat ik daar eigenlijk supercontent van ben en alle grote multiplatform games heb kunnen spelen (+ dan ook nog Gamepass). Ik koop ook digitale keys uit Argentinië etc. waardoor zelfs day 1 games echt cheap zijn (Elden Ring <€40 op dag 1, Baldur's Gate 3 maar €13.xx betaald, Diablo IV €55, etc.). Alleen al daarvoor vind ik het wel echt moeilijk om terug naar PS te gaan :p
Doe ik ook.
Games uit Argentinië, Turkijke, ... heel cheap digitaal aankopen. Dan heb ik zelfs geen gamepass meer nodig
De switch en ps5 staan enkel voor de exclusivies die ik dan aankoop als ze goedkoop worden
Gaming is een beetje een hobby en dat kost altijd wel geld. Er zijn meerdere dingen in het leven die duurder zijn dan mijn gaming hobby en daarom heb ik ook de drie consoles staan. Het feit dat ik alleenstaande ben en ook met niemand moet rekening houden, maakt het dan ook makkelijk om te kopen/doen wat ik wil
 
Recent sloegen ze nog de nagel op de kop in Sacred Symbols. Spider-man 2 icm de grote Insomniac-leak is het schoolvoorbeeld van de reden waarom we al deze ontslagen zien.

Het is een grote game die voortbouwt op de wereld en gameplay van het eerste deel. 315 miljoen dollar budget... Waar gaat al dat geld heen?

Niet om de game slecht te praten, maar moet het echt zoveel kosten als je de 1 en 2 met elkaar vergelijkt?

Die andere game -kan niet op de naam komen- die zogezegd een nieuwe Dead Space zou zijn had ook een belachelijk groot budget.... Ziet er visueel verbluffend uit, maar qua gameplay is het echt niets speciaal.

Ik word nog steeds aangenaam verrast door games met momenten, maar met regelmaat zijn het de indies die dit doen. Balatro, slay the spire, Hades(ok, misschien had die al iets meer budget), ...

Final Fantasy 16 sloeg mij vorig jaar ook met verstomming met audiovisuele pracht en goed verhaal... maar struikelt vervolgens over zichzelf met een slecht tempo, zwakke sidequests, een meanderend verhaal... Het mocht gerust 10-20 uur korter zijn, maar God verbiedt dat gamers tevreden zijn met een top-tier FF game die *slechts* 20-30 uur zou nemen van je tijd.

Een sterke focus op een goede gameplayloop en/of een unieke/creatieve grafische stijl. Waar is de tijd dat we nog een Okami zouden krijgen... 😥
 
Laatst bewerkt:
Recent sloegen ze nog de nagel op de kop in Sacred Symbols. Spider-man 2 icm de grote Insomniac-leak is het schoolvoorbeeld van de reden waarom we al deze ontslagen zien.

Het is een grote game die voortbouwt op de wereld en gameplay van het eerste deel. 315 miljoen dollar budget... Waar gaat al dat geld heen?

Niet om de game slecht te praten, maar moet het echt zoveel kosten als je de 1 en 2 met elkaar vergelijkt?

Die andere game -kan niet op de naam komen- die zogezegd een nieuwe Dead Space zou zijn had ook een belachelijk groot budget.... Ziet er visueel verbluffend uit, maar qua gameplay is het echt niets speciaal.

Ik word nog steeds aangenaam verrast door games met momenten, maar met regelmaat zijn het de indies die dit doen. Balatro, slay the spire, Hades(ok, misschien had die al iets meer budget), ...

Een sterke focus op een goede gameplayloop en/of een unieke/creatieve grafische stijl. Waar is de tijd dat we nog een Okami zouden krijgen... 😥
Je bedoelt wss Calisto Protocol?

En hoe je het nu draait of keert; veel budget gaat naar marketing ook, indiegames zijn er zodanig veel, die hebben 1 kans op 1 miljoen om te scoren en iets op te brengen.
 
Terug
Bovenaan