studentenjobs loon?

mina.bo

New member
Hey, ik vroeg me af welk job jullie doen als studenten?
Ik zou ook graag het uurloon willen vragen, ik verdien wel goed maar het moeilijk om aan genoeg uren te komen.

thats it lol

Dit is al een tijd geleden. Op mijn zestiende begonnen te werken bij een bakker als gast en toen (1998) verdiende ik 250fr per uur.

Ik studeer Verpleegkunde en nadat ik mijn 1ste jaar had afgerond ben ik beginnen werken als vakantiehulp in een ziekenhuis.

Mijn uurloon is 17.22€ als student en ik krijg 6€ maaltijdcheques per dag. Als student krijg ik net zoals het vast personeel ook premies voor weekends en feestdagen …

Bij ons op het werk, verzekeringsmaatschappij, studenten per maand een €2000 bruto, dus netto bijna hetzelfde wss gezien de lage belastingen

Ik heb 8 jaar geleden ongeveer als student gewerkt in een magazijn als orderpicker en verdiende toen 13,5/uur. Dat was in mijn vriendenkring toen 1 van de hogere studentenlonen.

Bij ons op het werk, verzekeringsmaatschappij, studenten per maand een €2000 bruto, dus netto bijna hetzelfde wss gezien de lage belastingen
Zonder te weten wat studenten momenteel verdienen lijkt dat mij nu toch wel weinig?

Ik vermoed dat ze 38u per week werken? Dat is 7,6u per dag, als we rekenen aan 20 werkdagen in een maand zijn dat 152 uren, dat is €13,15 per uur.

Toen ik in 2006 startte met vakantiejobs was het minimum dat ik ooit kreeg €10 per uur, als hulp bij tuinman of in een manege stallen mesten. Aangezien dat bijna 19 jaar geleden is lijkt een sprong van 30% mij weinig? Of verdiende ik toen niet slecht als vakantiejob?

ik verdien wel goed maar het moeilijk om aan genoeg uren te komen.
Misschien even zeggen hoeveel je verdient, hoe oud je bent en welke job(s) je doet? Dat geeft ons wat meer context om aan te geven of je meer of minder kan verdienen.
Vaak verdient elke jobstudent bij een bepaald bedrijf evenveel op basis van leeftijd.

Misschien even zeggen hoeveel je verdient, hoe oud je bent en welke job(s) je doet? Dat geeft ons wat meer context om aan te geven of je meer of minder kan verdienen.
Vaak verdient elke jobstudent bij een bepaald bedrijf evenveel op basis van leeftijd.
Meestal zal je als jobstudent het minimum van de sector betaald krijgen. Bij voorkeur zoek je dus in een sector met degelijke minimum uurlonen die in PC/CAO zijn vastgelegd.
In verleden vakantiewerk gedaan in bouwsector, zit je standaard aan minimum loon CAO, wat (als vakantiejob) toch aanzienlijk was t.o.v. leeftijdsgenoten. Als ik me niet vergis was dit op een maand toch +-50% hoger dan iemand met vakantiejob als bediende (PC200) of bij de gemeente (maar die laatsten hadden het uiteraard wel rustiger)

Zonder te weten wat studenten momenteel verdienen lijkt dat mij nu toch wel weinig?

Ik vermoed dat ze 38u per week werken? Dat is 7,6u per dag, als we rekenen aan 20 werkdagen in een maand zijn dat 152 uren, dat is €13,15 per uur.

Toen ik in 2006 startte met vakantiejobs was het minimum dat ik ooit kreeg €10 per uur, als hulp bij tuinman of in een manege stallen mesten. Aangezien dat bijna 19 jaar geleden is lijkt een sprong van 30% mij weinig? Of verdiende ik toen niet slecht als vakantiejob?
Is toch gewoon het minimumloon? (zal in de praktijk 2.100 EUR bruto ongeveer zijn)

Je kreeg in 2006 meer dan het toenmalige minimumloon betaald, wat goed is, maar zo weinig vind ik 2.100 EUR bruto (=netto) niet echt voor een jobstudent dag van vandaag... Ik vind het ergens logisch.

Het is zelfs een 36u week (7u14 per dag).

Ze kunnen ook gratis gebruik maken van ons bedrijfsrestaurant en mogen 1 dag (of zelfs 2 dacht ik) recup opnemen.

Ik herinner mij dat ik tijdens mijn laatste vakantiejob veel meer verdiende dan op mijn eerste officiële job nadien.
Dat had een reden, maar ik ben ze vergeten :D

Ik herinner mij dat ik tijdens mijn laatste vakantiejob veel meer verdiende dan op mijn eerste officiële job nadien.
Dat had een reden, maar ik ben ze vergeten :D
Belastingvrij (of alvast ferme vermindering ervan) in je loon tot som x

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan